اخبار

کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی

  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی می‌تواند به صورت گسترده‌ای مورد بحث قرار گیرد که در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

آژانس های هواپیمایی از آن دسته اصنافی هستند که پنل اس ام اس می‌تواند برایشان نقش بسیار پررنگی را در مقوله‌ی تبلیغات ایفا نماید.

ارسال پیام کوتاه در آژانس هواپیمایی می‌تواند در جهت بازاریابی پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی باشد و یا اینکه نیاز به اطلاع‌رسانی موارد مختلف را مرتفع نماید.

ارسال پیامک تبلیغاتی

معمولا نرخ های رقابتی آژانس های هواپیمایی از طریق ارسال پیام کوتاه انجام می‌شود.

با تغییر نرخ کانترهای داخلی یا خارجی، مشتریان هر آژانس یا افراد ساکن در مناطق مختلف یک شهر، از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی اطلاع می‌یابند و در صورت تمایل با آژانس تماس می‌گیرند.

گاهی اوقات برخی افراد به هیچ عنوان تصمیم قبلی برای سفر نداشته‌اند و با مشاهده‌ی پیامک تبلیغاتی یک آژانس و قیمت مناسب آن، تمایل می‌یابند که تماس گرفته و خرید کنند.

بنابراین، اولین و مهمترین کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی، ارسال اس ام اس تبلیغاتی می‌باشد.

شایان ذکر است که با استفاده از بانک شماره موبایل در پنل های فراپیامک می‌تواند اس ام اس ها را به صورت هدفمند ارسال نمود.

برای مثال: تورهای گران قیمت و ویژه، برای مناطقی از شهر که عموما افراد متمول آنجا زندگی می‌کنند و توانایی مالی بالاتری دارند، (مانند مناطق 1، 2، 3 و 5 در تهران) ارسال شود.

این مورد با استفاده از بانک منطقه‌ای یا کدپستی میسر می‌باشد.

تأثیر بانک ‌های اطلاعاتی در بازخورد تبلیغات پیامکی

آژانس های هواپیمایی و مسافربری باید به این نکته توجه نمایند که صحت شماره های یک بانک اطلاعاتی یکی از اصلی‌ترین معیارهای انتخای بهترین سرویس دهنده پیامکی است.

اگر از یک بانک اطلاعاتی نامعتبر استفاده شود، قطعا در بازخورد تبلیغات پیامکی آژانس های هواپیمایی تأثیر مستقیم خواهد داشت.

در همین راستا، کارشناسان مجرب فروش در فراپیامک، به مشتریانی که زمینه‌ی فعالیت خود را آژانس هواپیمایی اعلام می‌کنند، توصیه دارند که قبل از خرید اشتراک از فراپیامک، سامانه پیامک را به مدت 10 روز و به صورت رایگان تست نمایند.

این کار سبب خواهد شد که کاربر، متن پیامک تبلیغاتی خود را با استفاده از بانک شماره موبایل موجود بر روی پنل ها را به صورت آزمایشی بررسی نماید و از میزان تقریبی موثق بودن آن اطلاع یابد.

این کار علاوه بر تست شماره ها، باعث می‌گردد تا آژانس های هواپیمایی براساس بازخوردهای دریافتی، متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار را نیز بیابند.

ارسال پیامک اطلاع رسانی

کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی به ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی محدود نمی‌شود.

در مواردی که آژانس احتیاج به اطلاع رسانی موضوعات مختلف به مشتریان خود دارد، می‌تواند از ارسال پیام کوتاه استفاده نماید.

نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که از آنجایی که بسیاری از افراد اقدام به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نموده‌اند، بنابراین، ارسال پیام کوتاه اطلاع رسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

اما شرایط خطوط خدماتی پیامک شامل آژانس های هواپیمایی نیز خواهد بود و می‌توانند برای دریافت خطوط خدماتی از پیش شماره های خطوط تبلیغاتی مختلف اقدام نمایند.

وب سرویس پیامک

از دیگر کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی، استفاده از وب سرویس جهت اتصال پنل پیامک با وب سایت آژانس می‌باشد.

با استفاده از این امکان، کاربرانی که به صورت آنلاین از طریق وب سایت، بلیط یا تور خریداری می‌کنند، اطلاعات مربوط به خرید، تاریخ و زمان بلیط یا سفر و ... را به صورت پیامک متنی دریافت خواهند کرد.