نرم افزار باشگاه مشتریان، یکی از راهکارهای بازاریابی است که توسط صاحبان کسب و کارهای مختلف به جهت تشویق مشتریان به ادامهی خرید یا استفاده از خدمات آنها و ایجاد وفاداری طراحی و برنامه ریزی شده است.
در سالهای اخیر، رقابت بر سر جذب مشتری از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی یا سایر روشهای بازاریابی و حفظ مشتریان فعلی سبب شده است تا صاحبان مشاغل، راهکارهای مختلفی را در بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتریان خود بکارگیرند.
بدین ترتیب، در درجه اول میتوانند مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و روند خرید و استفاده از محصولات/خدمات را در آنها به ثبات برسانند و در درجهی دوم میتوانند مشتریان جدید را جذب فعالیت های خود نمایند.
راه اندازی باشگاه مشتریان روشی جهت برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است تا افراد به ادامهی روند خرید و استفاده از خدمات/ محصولات ترغیب شوند.
امروزه اکثر مشاغل سعی در ایجاد موقعیتی برای حفظ مشتریان فعلی دارند؛
اول به این دلیل که جذب مشتریان جدید، روندی پر هزینه خواهد بود!
واقعیت اینست که در دنیای رقابتی امروز، بدست آوردن مشتری جدید تا زمانی که منجر به خرید نشود، میتواند برای یک سازمان هزینههای متفاوتی دربر داشته باشد.
دلیل دوم این است که وجود مشتریان فعلی و بکارگیری راهکاری جهت استمرار خرید آنها، سودآوری بیشتری خواهد داشت و به نفع سازمان میباشد.
در همین راستا، شرکت دانش بنیان فراداده مفتخر است که جدیدترین خدمت نرم افزاری خود را با عنوان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) یا نرم افزار باشگاه مشتریان معرفی نماید.
این نرم افزار به صورت بومی توسط برنامه نویسان و کارشناسان فنی طراحی و تولید شده و کارشناسان بخش بازاریابی و فروش شرکت فراداده، نرم افزار موردنظر را روانهی بازار کردهاند.
همانطور که پیشتر اشاره شد، مهم ترین خط مشی بسیاری از مشاغل، مشتری مداری میباشد که مورد توجه مدیران قرار گرفته است.
مشتری مداری، حفظ مشتریان فعلی و ایجاد وفاداری در آنها، بهترین تبلیغ برای معرفی خدمات و محصولات هر سازمان است.
راه اندازی باشگاه مشتریان یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان فراداده، امکان جمع آوری اطلاعات متفاوت از مشتریان و روش های استفاده از آنها را به مدیران و کارمندان مجموعه های مختلف خدماتی و تولیدی می دهد.
بدین ترتیب، میتوانند خدمات و محصولات خود را به نحو بهتری ارائه دهند و گامی متفاوت در تبلیغات و بازاریابی به واسطه وجود مشتریان قدیمی خود بردارند.
ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان (Features of Customers Club)
“نرم افزار باشگاه مشتریان فراداده” قابلیت ارتباط با سایر نرم افزارها و سایت ها را از طریق وب سرویس های مختلف به کاربران می دهد تا اطلاعات بیشتری از مشتری (که در سایر نرم افزارهای یک سازمان موجود است مانند اطلاعات مالی و حسابداری و غیره) را به صورت یکجا جمع آوری کرده و از آن استفاده نمایند.
سایر ویژگی های مهم در “نرم افزار باشگاه مشتریان” به شرح زیر است:
- امکان درج گروه های مختلف از مشتریان در طبقه بندی های مختلف (مانند مشتریان برنزی، نقره ای و طلایی به ترتیب اهمیت آنها)؛
- قابلیت امتیازدهی به میزان خرید مشتریان (برای مثال خرید به میزان 50 هزار تومان، 10 امتیاز)؛
- امکان صدور پیش فاکتور برای هر گروه از مشتریان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و درصد تخفیف منحصر به فرد برای هر مشتری؛
- امکان ارسال پیامک قدردانی پس از اتمام هر تماس (مشتریان فعلی و جدید)؛
- امکان درج محصولات/خدمات با جزئیات کامل جهت قید در پیش فاکتور یا محاسبهی امتیاز خرید آن محصول/خدمت؛
- امکان برقراری ارتباط میان موجودی انبار و نرم افزار باشگاه مشتریان از طریق ارسال پیامک در هنگام کاهش موجودی انبار (پیامک برای مدیریت نرم افزار ارسال خواهد شد)؛
- ایجاد نمودارهای متفاوت از نوع و میزان خریدهای مشتریان با قابلیت اعمال فیلترهای گوناگون؛
- امکان درج لوگو، نام مجموعه و اطلاعات مشتری در صورت حساب ها (برگرفته از مشخصات اولیه مشتری در نرم افزار)؛
- نمایش میزان فروش سازمان بر روی نمودار.
شایان ذکر است که علاوه بر ویژگی های ذکر شده، امکاناتی نیز در حیطهمدیریت ارتباط با مشتری درنظر گرفته شده است که در نرم افزار قابل استفاده است.
مانند:
- امکان ارسال فکس برای هر مشتری (در صورت نیاز)
- قابلیت درج تماس برای هر مشتری و انتخاب موضوعات تماس (مانند موضوع: درخواست پیش فاکتور، …)
- دریافت گزارش از لیست تماس ها با قابلیت اعمال فیلترهای مختلف از قبیل نوع تماس، تماس گیرنده، زمان تماس و …
- قابلیت اطلاع رسانی در مورد محصولات یا خدمات جدید و درصد تخفیف ها به صورت پیامک
امکاناتی که به اختصار نام برده شد، عمدهی نیازهای یک مجموعه یا شرکت را برای مدیریت ارتباط با مشتری رفع نموده و کمک شایانی به جلب رضایت مشتری نیز مینماید.
اطلاع رسانی ها، پیام های قدردانی، پیام های هشدار و … که در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان وجود دارد، از طریق سامانه پیامک فراپیامک (معروف ترین محصول فراداده و پیشرو در ارائهی سامانه پیامک) ارسال میشود.
به عبارت دیگر، لازمهی فعالسازی برخی از قابلیت های “نرم افزار باشگاه مشتریان” مانند ارسال پیام های هشدار به مدیریت نرم افزار و اطلاع رسانی های مختلف به مشتریان، خرید اشتراک پنل اس ام اس فراپیامک است.
فراپیامک و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان هر دو از محصولات کاملا بومی و تولید شرکت دانش بنیان فراداده هستند.