اخبار

نحوه نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی

  • ۱۴۰۲/۹/۲۷

متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

متن اس ام اس تبلیغاتی می‌تواند موضوعی چالشی برای کسب و کارهای مختلف باشد.

در چالش نگارش متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار، محتوا و ساختار پیامک، نحوه‌ی استفاده از کلمات، دارای اهمیت بسیاری است.

همانطور که می‌دانید، تبلیغات پیامکی، یکی از روش‌های تبلیغاتی در بحث تبلیغات اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال می‌باشد.

در این روش، از پنل ارسال پیامک و بانک اطلاعاتی شماره موبایلی که بر روی سامانه پیامک فعال است، استفاده می‌شود.

بانک‌های اطلاعاتی شامل موارد مختلفی است؛

برای مثال: بانک شماره موبایل‌های اصناف و مشاغل، بانک شماره موبایل‌های مناطق و محله‌های کلان‌شهرهای مختلف ایران و ... .

نکته‌ای که در روش تبلیغات پیامکی وجود دارد، ارسال پیامک به بلک لیست است.

ممکن است بسیاری از افرادی که قصد استفاده از پنل ارسال پیامک را داشته باشند، به این موضوع نیز فکر کنند.

اما باید درنظر داشته باشند که برای حل این موضوع، راه‌های بسیاری وجود دارد.

برای مثال استفاده از روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات در گوگل نمونه‌های دیگری از روش‌های تبلیغاتی هستند.

اصول نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی

در نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی رعایت چند نکته الزامی است.

  • از کلمات تخصصی استفاده نکنید!

در متن پیامک تبلیغاتی خود از کلماتی که در زمره‌ی واژه‌های تخصصی کسب و کار شما محسوب می‌شوند، استفاده نکنید.

همواره این احتمال را درنظر بگیرید که مخاطبین پیامک شما از اینگونه کلمات تخصصی بی‌اطلاع باشند.

فقط به این علت که از کلماتی استفاده کردید که خارج از اطلاعات مخاطبین است، پیامک و خدمات/ محصولات شما نادیده گرفته می‌شود؛

  • استفاده از علائم نوشتاری

استفاده از علائمی چون { ، * ، ” به لحاظ دیداری، بر ذهن مخاطب تأثیر بیشتری دارد.

بنابراین، سعی کنید در نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی، قسمت‌های مهم و حائز اهمیت را بین یکی از این علائم قرار دهید.

استفاده از این علائم، به این علت است که در نگارش پیامک متنی، قابلیت پر رنگ کردن (Bold)، کج نوشتن (Italic) یا خط کشیدن (Underline) زیر کلمات وجود ندارد.

  • استفاده از نام مشتری

اگر پیامک تبلیغاتی یا پیامک اطلاع‌رسانی را برای مشتریان سابق یا فعلی خود ارسال می‌کنید، ترجیحا از در ابتدای متن پیامک، نام وی را ذکر کنید.

بدین ترتیب، توجه مخاطب به پیامک دریافتی بیشتر شده و با دقت بیشتری آن را مطالعه می‌کند.

حتی اگر پیامک برایش کاربردی نداشته باشد!

  • انتخاب مخاطبین مناسب

با استفاده از بانک اطلاعاتی موجود در پنل ارسال پیامک، که پیشتر اشاره شد، می‌توان هدفمند بودن پیامک‌ها را تضمین کرد.

افراد می‌توانند متناسب با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنند، از بانک‌های اطلاعاتی مختلف استفاده کنند.

برای مثال افرادی که در زمینه‌ی پوشاک زنانه یا مردانه فعالیت دارند را درنظر بگیرید؛

این افراد می‌توانند برای هدفمند بودن پیامک تبلیغاتی خود، از بانک سن و جنسیت که بر روی پنل ارسال پیامک وجود دارد، استفاده کنند.

  • ساختار متن اس ام اس تبلیغاتی

متن اس ام اس تبلیغاتی نیز مثل یک مقاله باید دارای ساختاری مشخص باشد تا بتواند بازخورد داشته باشد.

1- بهتر است در ابتدای متن، از یک شعار تبلیغاتی استفاده شود.

این شعار، میتواند شعاری باشد که قبلا برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید، یا شعاری را خودتان خلق کنید؛

لازم بذکر است اگر یک نام تجاری، به واسطه‌ی تبلیغات محیطی بسیار یا ... به وضوح در جامعه مطرح و شناخته باشد، می‌تواند به جای شعار، در ابتدای متن پیامک تأثیرگذار استفاده شود.

2- پس از انتخاب شعار تبلیغاتی یا استفاده از برند در ابتدای متن، می‌توان ویژگی‌ها و خصوصیات کالاها یا خدمات را ذکر کرد.

برای مثال اگر محصول جدیدی را تبلیغ می‌کنید، ویژگی بارز یا وجه تمایز آن با رقبا را ذکر کنید.

3- راه‌های ارتباطی با خود را در انتهای متن ذکر کنید.

ذکر شماره تماس ثابت یا آدرس سایت، در جلب اعتماد مشتری مؤثر است.