وب سرویس ارسال پیامک فراپیامک

ارسال پیامک از طریق وب سرویس پیام کوتاه

برخی از خدمات وب سرویس فراپیامک

  • وب سرویس ارسال با خط خدماتی مناسب OTP
  • وب سرویس های ارسال تکی و ارسال گروهی
  • وب سرویس های دریافت پیامک
  • وب سرویس های ارسال منطقه ای
  • وب سرویس دفترچه تلفن
  • وب سرویس مدیریت تیکت ها
  • وب سرویس Rest
  • وب سرویس ارسال های زماندار
  • وب سرویس های مدیریت کاربران

وب سرویس هوشمند فراپیامک

وب سرویس هوشمند یا Smart SMS، یکی از خدمات جدید شرکت فراپیامک است که ارسال پیامک از طریق وب سرویس پیامکی را به‌صورت هوشمند انجام می‌دهد. با وب سرویس هوشمند، دیگر قطع شدن شماره یک اپراتور، مانعی برای ارسال پیامک های شما به مخاطبانتان نخواهد بود.

با استفاده از وب سرویس هوشمند فراپیامک، این امکان برای شما فراهم شده است که ارسال پیامک با شماره ارسال کننده قابل تنظیم را داشته باشید. تصور کنید اگر شماره ارسال کننده اصلی شما به هر دلیلی قطع شود، حال چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این مرحله است که وب سرویس هوشمند فراپیامک به کمک شما خواهد آمد. این سرویس دارای الگوریتمی پیشرفته است که اگر شماره ارسال کننده اولیه قطع باشد، ارسال پیامک از طریق شماره دوم و یا سوم شما اتفاق خواهد افتاد.

این بدان معنا است که حتی در صورتی که شماره اول شما به هر دلیلی دچار مشکل شود و یا در دسترس نباشد، پنل فراپیامک، به‌صورت پیوسته و اتوماتیک، از طریق شماره‌های دیگر فعال بر روی پنل پیامکی شما، ارسال پیامک را ادامه خواهد داد.


وب سرویس پیامکی فراپیامک

وب سرویس ها برنامه و یا قطعه کدهایی هستند که تحت وب می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت و از طریق قوانین استانداردی به انتقال و مبادله در دیتا با دیگر برنامه های کاربردی پرداخت. فراپیامک به عنوان یک مجموعه کامل و پیشگام در ارائه خدمات تخصصی و فنی پیام کوتاه توانسته است در جهت ارسال و دریافت پیامک از طریق وب سرویس و API ، امکانات خاص و خدمات ارزنده ای را ارائه دهد. از دلایل متمایز بودن سامانه فراپیامک با سایر پنل های پیامکی می توانیم به وجود وب سرویس و API های متنوع اشاره کنیم. در ادامه مواردی از نمونه خدمات وب سرویس پیامکی در این سامانه را بیان می‌کنیم. /p>

تعریف API

می توان گفت که API ها رابطی نرم افزاری می باشند که ارتباط بین نرم افزارهای گوناگون را ایجاد می‌کنند. در واقع به معنی رابط برنامه نویسی نرم افزار کاربردی، است.

موارد مورد استفاده API

برای ساخت API می‌شود از فریم ورک و میکروفریم ورک های گوناگونی استفاده کرد. درباره استفاده و موارد استفاده API می توان گفت که، ای پی آی ها در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف از دریافت وب سرویس و API یکی است. هدف، اجازه ارتباط داشتن با اعضاء و قسمت های مختلفی از نرم افزار وب سایت می‌باشد. در ادامه، به چند نمونه از موارد مورد استفاده آن‌ها می‌پردازیم.

یک API اغلب به یک کتابخانه نرم افزار ارتباط دارد. API ها رفتاری که از یک مشخصه مورد انتظار است را توصیف و تجویز می‌کنند. این در حالی است که کتابخانه اجرای واقعی در این مجموعه را بر عهده دارد. استفاده از API به زبان برنامه نویسی مربوط می‌شود.

به طور مثال یک API برای زبان رویه ای مثل Lua دارای دستورات کلی و اساسی برای اجرای کد و دستکاری کردن در داده ها و یا رسیدگی کردن به خطا است. در حالیکه API برای زبان شی گرا مانند Java یک خصوصیت از کلاس ها و روش های کلاس خودش ارائه می‌کند.

API پیامک یا وب سرویس پیام کوتاه

اکنون که متوجه شدید API چیست؟! باید بدانید که API پیامک هم چیزی شبیه به آن است. اما به طور اختصاصی برای پیامک تهیه و طراحی شده است.

SMS API یک سیستم تحت وب برای اتصال نرم افزارهای گوناگونی به سامانه پیام کوتاه است. می‌توان از طریق وب سرویس پیامکی بدون اینکه وارد سامانه اس ام اس بشوید، ارسال پیامک به صورت خودکار داشته باشید. در واقع، وب سرویس یک رابط بین سامانه اس ام اس به نرم افزارتان است.

مواردی مثل Rest API و Simple API برای پیامک طراحی شده‌اند که برای دریافت یا ارسال اس ام اس از سایت یا نرم افزار مورد نظر استفاده می‌شود.

برخی از موارد کاربردی API پیامک برای کسب و کار

با استفاده از API پیامک می‌توان کسب و کار را حرفه ای کرد و ارتقاء داد. در ادامه به چند مورد از این کاربردها اشاره می کنیم.

  • یادآوری خودکار قرارها
  • پیام های خرید و تحویل
  • هشدارها
  • تبلیغات
  • ارسال پیام کوتاه هوشمند
  • احراز هویت مدیریت کاربران و غیره


کاربرد وب سرویس و API پیامک

از مهم ترین کاربردهای پنل اس ام اس که تحت وب هستند، قابلیت و توانایی اتصال آن‌ها به نرم افزارهای خارجی می‌باشد. این کاربرد سبب می شود تا نرم افزارهای کاربردی دیگر بتوانند در شرایط مختلفی، پیامک ارسال کنند. به طور مثال وقتی که شما از یک دستگاه ATM مبلغی برداشت می‌کنید، یک تراکنش مالی صورت گرفته است که بانک مورد نظر از طریقی که از ما وب سرویس در اختیار گرفته است، یک اس ام اس حاوی اطلاعات تراکنش مالی برایتان ارسال می‌کند.

وب سرویس پیام کوتاه

وب سرویس پیام کوتاه چیست؟

وب سرویس ارسال پیامک یک روش برای ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی است که توسط کاربران زیادی در دنیای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طریق وب سرویس پیام کوتاه می‌توانیم یک ارتباط هوشمند و دو طرفه با کاربران نرم افزار و یا وب سایت خود ایجاد کنیم. همچنین، می‌توانیم از طریق آن، پیامک اطلاع رسانی یا تبلیغاتی خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنیم.

وب سرویس امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه را از هر پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری دارد و با ارائه API های بسیار انعطاف پذیر، امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه را با چند خط برای ما فراهم می‌کند.

چه کسانی از وب سرویس پیام کوتاه استفاده میکنند؟

دنیای امروز، دنیای دیجیتال و کار در فضای آنلاین است. هم اکنون بسیاری از مشاغل و کسب و کار ها از طریق فعالیت های غیر حضوری و آنلاین انجام می‌گیرند. احتمالا با پیامک هایی که به گوشی شما ارسال می‌شود، آشنایی دارید، این پیامک ها از وب سایت های گوناگون، از جمله فروشگاه هایی که به اینترنت متصل بوده و می توانند از سامانه ارسال پیامک کوتاه استفاده کنند، برای خط شما ارسال می شوند.

بنابراین، افراد و شرکت هایی می‌توانند از وب سرویس پیامک استفاده کنند که دارای کسب و کار باشند و یا مدیریت یک سایت اینترنتی را بر عهده داشته باشند.

وب سرویس پیامک

وب سرویس پیامکی ایجاد یک درگاه ارسال و دریافت پیامک از طریق اینترنت است که این رابطه با استفاده از پروتکل های استاندارد، مکانیسم هایی را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم بین سیستم های مختلف ارتباط پیامکی برقرار کنیم.

طرز کار وب سرویس ارسال پیامک

برای استفاده از وب سرویس جهت ارسال پیامک، مشتری وارد سایت شما می شود و با وارد کردن نام، نام خانوادگی و شماره تلفن خود، عملیات ثبت نام و تکمیل اطلاعات را انجام می‌دهد. بعد از این مرحله، اطلاعات او در سامانه پیامکی شما ثبت می‌شود و پیامک های مورد نظر شما برای اطلاع رسانی یا تبلیغات به شماره همراهی که مشتری در سامانه ثبت کرده از طریق وب سرویس ارسال پیامک، ارسال می‌شود.

از مهمترین کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه می‌توان به ارسال کد فعالسازی ثبت نام، ارسال اس ام اس و رسید ثبت سفارش مشتری به صورت خود کار توسط وب سایت، اطلاع رسانی در خصوص تکمیل ثبت سفارش یا ارسال آن اشاره کرد که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

وب سرویس پیامک فراپیامک

مزایای وب سرویس پیام کوتاه

1- ارسال پیام صوتی

با استفاده از وب سرویس پیامک می توانید پیام صوتی خود را هم بارگذاری کنید و هم آن را پس از نوشتن با کمک سامانه فراپیامک و به صورت خودکار به گفتار روان و قابل درک برای همه مخاطبان تبدیل کنید.

2- اطلاع رسانی به مشتریان

وب سرویس این مزیت را دارا است که به صورت خودکار به مشتری از مرحله ثبت کالا تا تحویل آن اطلاع رسانی کند.

3- مدیریت پیام کوتاه

افرادی که از وب سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند می‌توانند پیامک مورد نظر خود را دریافت کنند، برای مشتریان بفرستند و آن را مدیریت نمایند.

4- تائید حساب کاربردی

وب سرویس پیام کوتاه، جهت ارتقاء حساب های کاربری وب سایت و نرم افزار های شما می‌تواند کاربرد داشته باشد. برای مثال، کاربر شما پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات لازم، پیامکی حاوی کد فعال سازی دریافت می‌کند که منحصر به او است و در راستای کسب و کار شما امنیت لازم برقرار است.

5- ارسال پیامک خدماتی تراکنش های مالی

از دیگر کاربردهای وب سرویس پیامک، تراکنشی برای هر تراکنش مالی از حساب شما است که از این طریق امنیت لازم جهت جلوگیری از دستبرد به حساب مالی شما برقرار می‌شود. بدین ترتیب که اگر کسی از حساب شما برداشت نماید، پیامک آن برای شما ارسال می شود تا متوجه شوید و در جهت تکرار نشدن این مسئله می‌توانید کد و رمز کارت خود را عوض نمایید.

روش های اتصال به وب سرویس پیامکی

برای اتصال به وب سرویس پیامکی از دو روش زیر می‌توان استفاده کرد:

1- وب سرویس REST

این نوع از اتصال یک سبک معماری وب یا پیاده سازی وب سرویس است که برای ارائهAPI ها و سرویس های عمومی بر بستر اینترنت با استفاده از فرآیندHTTP مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- وب سرویس SOAP

این روش یک نوع فرایند انتقال پیام است که به برنامه های در حال اجرا که بر روی سیستم جدا از هم هستند، اجازه می‌دهد که با هم در تعامل باشند و مبادله پیام کنند.

مقایسه کردن وب سرویس SOAP و REST

امکانات وب سرویس پیامک

وب سرویس پیام کوتاه امکانات زیر را در اختیار ما قرار می‌دهد:

1- تعرفه پایین اس ام اس

وب سرویس پیامک یک تعرفه بسیار مناسب برایSMS و پیام صوتی همچنین پیامک هایی که از بلک لیست عبور می کنند را به ما ارائه می دهد.

2- بازگشت هزینه برای پیامک های نرسیده

اگر پیام ما به دست مشتری نرسد هزینه آن به ما بازگشت داده می‌شود و راه های دیگری برای ارسال پیام، به ما نشان داده می شود.

3- پشتیبانی 24 ساعته وب سایت پیامکی

در صورت استفاده از وب سایت پیام کوتاه در تمام هفته و در 24 ساعت شبانه روز می‌توانیم از طریق تلفن و تیکت سئوالات مورد نظر خود را بپرسیم تا اپراتور های مربوطه راه حل های لازم را به ما معرفی نمایند.

4- ایجاد وب سرویس درخواستی

اگر ما یک وب سرویس درخواستی نیاز داشته باشیم و تیم فنی برای ایجاد آن نداشته باشیم برنامه نویس های وب سرویس به ما راهنمایی می‌دهند تا آن را بنویسیم.

5- آپ تایم بودن وب سرویس اس ام اس

آپ تایم بودن وب سرویس پیامک یعنی اینکه در ارائه آن به کاربران ثبات و پایداری دیده می‌شود و فعالیت این وب سرویس برای آن ها قطع نخواد شد و در هر لحظه فعال است.

سوالات متداول وب سرویس پیام کوتاه

• نحوه کارکرد وب سرویس پیامکی در فراپیامک چگونه است؟

وب سرویس فراپیامک قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه را از هرگونه پلتفرم نرم افزاری و سخت افزاری را دارد. با ارائه API های انعطاف پذیر می‌تواند ارسال و دریافت پیامک را برای شما با چند خط ممکن سازد.

• سایر امکانات در وب سرویس پیامکی چیست؟

از امکانات وب سرویس پیامکی می توان به تعرفه مقرون به صرفه اس ام اس، پشتیبانی 24 ساعته وب سایت پیامکی، تنظیم وب سرویس درخواستی و بازگشت هزینه برای پیام های نرسیده به مخابرات اشاره کرد.

• از دلایل متمایز بودن سامانه فراپیامک با سایر سامانه های پیامکی چیست؟

تنوع در وب سرویس و API های ارائه شده در سامانه فراپیامک از دلایل متمایز بودن این سامانه با سایر پنل های پیامکی دیگر است.

مزیت وب سرویس پیامکیSOAP

این نوع وب سرویس پیامکی، امنیت خود را با نام WS Security تعریف نموده است. علاوه بر آن، افراد قادر خواهند بود وب سرویس پیامکی SOAP را در انواع زبان های برنامه نویسی بنویسند و در هر نوع پلت فرمی که مایل بودند، اجرا نمایند.

معایب وب سرویس پیامکی SOAP

یکی از معایب برجسته این نوع وب سرویس، کند بودن آن است. این نوع وب سرویس  از فرمت  XML استفاده می‌نماید که بایستی خوانده شود. گفتنی است کهXML  استانداردهای زیادی را تعریف می‌کند و بایستی در حین توسعه برنامه های SOAP دنبال گردد و دقیقا همین موضوع موجب کند شدن این نوع وب سرویس پیامکی شده است و آن را نیازمند منابع و پهنای باند بیشتری کرده است.

وب سرویس Restful

به منظور ایجاد، مطالعه، به‌روزرسانی کردن و حذف اطلاعات سروری که مجهز به HTTP call های ساده است، می‌توان از وب سرویس پیامکی restful استفاده نمود. در حقیقت، این نوع وب سرویس پیامکی یک مدل طراحی برای برنامه های شبکه ای است که ارتباط بین دو سیستم را با کمک یک پروتکل از جمله http، ftp و … برقرار می‌نماید.

مزیت های وب سرویس REST

اگر بخواهیم به مهم ترین مزیت وب سرویس rest اشاره کنیم، بی‌شک به استفاده از HTTP به جای شیوه های پیچیده‌تر همچون SOAP اشاره می‌کنیم، از این طریق کلیه کلاینت‌ ها قادر خواهند بود به منابع با سرعت بالاتری دسترسی پیدا کنند. از سوی دیگر، با بهره‌گیری از REST و HTTP دیگر نیازی به منابع زیاد جهت انتقال دادن داده و همچنین، ویژگی‌های سخت افزاری مورد استفاده در SOAP نخواهید داشت. از دیگر مزیت های این نوع وب سرویس، استفاده از فرمت‌های متفاوت از قبیل XML، متن ساده، HTML و … به علاوه قابلیت استفاده از هر نوع زبان برنامه نویسی در پلتفرم‌های مختلف می‌باشد.

دلیل ضرورت استفاده از وب سرویس پیامکی در سایت های خدماتی

همان طور که اطلاع دارید، امروزه اینترنت و استفاده از آن نقش پررنگی را در زندگی افراد ایفا می‌کند و برای یک بار که شده شما عزیزان از فروشگاه های اینترنتی، خرید خود را انجام داده‌اید. به طور معمول، هنگامی که شما خرید خود را در یک فروشگاه اینترنتی ثبت می‌کنید، یک پیامک با محتوایی از قبیل "کاربر عزیز، سفارش شما در وب سایت ... ثبت گردید." و یا "کاربر عزیز، سفارش شما با کد ... در حال آماده شدن برای ارسال می‌باشد." را دریافت می‌نمایید.

آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید که این گونه پیامک ها چگونه و با چه روشی به دست شما می‌رسند؟ چیزی که مسلم است، این است که هیچ فردی منتظر آن نیست که شما سفارش خود را ثبت کنید و سپس، برای شما به صورت تکی و خصوصی پیامک ارسال کند. پس با چه روشی این نوع پیامک ها را آن هم در حجم بالا برای شما و یا هر مشتری دیگری ارسال می‌کنند؟

بی‌شک با استفاده از وب سرویس پیامکی!

هنگامی که شما اقدام به طراحی یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود می‌کنید، به یک ابزار خاص جهت برقراری ارتباط مستقیم با مشتریانتان احتیاج خواهید داشت؛ در این حالت، پیامک و ایمیل مناسب‌ترین گزینه ‌های ارتباطی هستند که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم، این است که افراد همیشه ایمیل های خود را چک نمی‌کنند؛ اما از آنجا که اشخاص همیشه گوشی موبایل خود را به همراه دارند و مرتب آن را چک می‌کنند، استفاده از پنل اس ام اس یک شیوه بهتر و مناسبتر خواهد بود. نکته حائز اهمیت این که تنها ارسال اس ام اس به مشتریان، بیانگر ارتباط صحیح با آن ها نیست!

به طور یقین، هیچ فروشنده‌ای تمایل ندارد که با ثبت هر سفارش، به پنل اس ام اس خود مراجعه کند و برای شخص سفارش‌دهنده، پیامک ارسال کند؛ می‌شود گفت که وب سرویس پیامکی در این شرایط می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. وب سرویس پیامک این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که بتوانند سایت یا نرم ‌افزار مدنظر خود را فقط با چند خط کدنویسی به پنل پیامک متصل کنند و از درون پنل وب ‌سایت اقدام به ارسال، دریافت و همچنین، مدیریت پیامک‌ های خود نمایند. در واقع، وب سرویس پیامک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید یک سری پیامک‌ را در قبال اقدامات مشتریان، از قبل تعریف نمایید.

با این کار، هنگامی که کاربر مراحل ثبت نام را در وب سایت شما طی می‌‌کند، یک پیامک خاص به شکل شخصی‌ سازی شده دریافت می‌نماید، همچنین، هنگامی که از ‎سایت شما محصولی را خریداری می‌کند، یک پیامک شامل محتوای خاص دریافت می‌‌نماید. وب سرویس پیامکی علاوه بر این که کمک می‌کند افراد با مشتریان خود ارتباط هدفمند برقرار کنند، مانع از هدر رفتن زمان و سرمایه‌ های انسانی نیز می‌شود.وب سرویس ارسال اس ام اس؛ بهترین وب سرویس ارسال پیامک، وب سرویس پیامک و وب سرویس پیام کوتاه را از این صفحه در فراپیامک دریافت کنید.


  1. وب سرویس پیامک توسط چه راه هایی ارسال می شود؟

  2. هدف ایجاد وب سرویس پیام کوتاه چیست؟

  3. آیا هر زمان که نیاز داشتیم می توانیم محتوای متنی داخل وب سرویس پیامکی را تغییر دهیم؟

  4. در صورت ارسال نشدن پیام کوتاه از طریق وب سرویس پیامک به مشتریان باید چه کاری کنیم؟

وب سرویس پیامک توسط چه راه هایی ارسال می شود؟

بستگی به انتخاب شما دارد. گاهی میتوان توسط جیمیل ارسال کرد اما ارسال پیامک رایج تر است و بیشتر مورد توجه افراد قرار میگیرد.


هدف ایجاد وب سرویس پیام کوتاه چیست؟

به صورت کلی هدف ایجاد وب سرویس پیامک کم کردن هزینه ها است و از طرفی قصد دارد دسترسی به این نوع وب سرویس ها را آسان تر کند.


آیا هر زمان که نیاز داشتیم می توانیم محتوای متنی داخل وب سرویس پیامکی را تغییر دهیم؟

بله هر زمان که شما نیاز داشته باشید می توانید با دسترسی شخصی به پنل وب سرویس خود وارد شوید و محتوای متنی را تغیر دهید.


در صورت ارسال نشدن پیام کوتاه از طریق وب سرویس پیامک به مشتریان باید چه کاری کنیم؟

کافی است به پشتیبانی سایت پیام دهید تا در سریع ترین زمان مشکل شما را رفع کنند.