کاربرد پیامک برای رستوران ها و کافی شاپ ها
کاربرد پیامک برای رستوران را میتوان یکی از عوامل جذب مشتری در این صنف ذکر کرد.
کاربرد پیامک برای رستوران ها را میتوان به تفکیک امکانات موجود در یک سامانه پیامک ذکر کرد تا صاحبین رستوران، کافی شاپ یا ... با آنها آشنا گردند.
اکثر افراد، مشتری ثابت و وفادار یک یا چند رستوران یا کافی شاپ در شهر خودشان یا شهرهای مختلف کشورشان هستند.
حتی افرادی که مداما در حال سفر به کشورهای دیگر میباشند، رستورانها و کافیشاپهای خوب هر کشور یا شهری خاص از آن کشور را نیز میشناسند و در هر بار سفر به آنها مراجعه میکنند.
یکی از کاربردهای پیامک برای رستوران ها، میتواند جذب مشتری و اعتماد آنان باشد.
در بررسی عوامل مشتری مداری در رستورانها، کافیشاپها و ... میتوان به کیفیت غذا و خدمات، برخورد پرسنل و ... دست یافت.
پیامک مناسبت
در برخی از رستورانها یا کافی شاپهای معتبر، فرم نظرسنجی به مشتریان داده میشود تا نظرات خود را نسبت به خدمات و کیفیت سرویسدهی اعلام نمایند.
در میان سوالات این فرمهای نظرسنجی، معمولا مواردی همچون نام و نام خانوادگی و روز تولد نیز قید شده است.
صاحبین رستوران ها میتوانند با ارسال پیام کوتاه، روز تولد مشتریان را به ایشان تبریک بگویند.
یکی از راههای جلب اعتماد مشتری در رستورانها، تخفیفات و پیشنهادات ویژهای است که در روز تولد و مناسبتهای خاص ارائه میشود.
بهتر است پیامکی که برای تبریک روز تولد مشتری ارسال میشود، حاوی یک پیشنهاد ویژه یا تخفیف باشد؛
برای مثال:
"جناب آقای ... سالروز تولدتان مبارک"
50 درصد تخفیف، ویژهی شام تولد شما، با ارائهی این پیامک
میتوانید لیست مشتریان و تاریخ تولد هریک را وارد پنل اس ام اس نمایید.
در تاریخ مقرر، یک پیامک از پیش تعیین شده با محتوای مشخص، برای مشتری ارسال میشود.
بدین ترتیب، نیمی از راه مشتری مداری را طی کرده و نتواستهاید مشتری را به رستوران یا کافی شاپ خود وفادار کنید.
همین مشتری وفادار میتواند به فرآیند جذب مشتری نیز کمک شایانی نماید.
بدین ترتیب که با مشاهدهی تکریم و ارزشی که برای او قائل هستید، شما را به اطرافیان و آشنایان خود معرفی کرده و سبب جذب مشتری برای رستوران یا کافی شاپ شما خواهد شد.
کاربرد پیامک برای رستوران را میتوان به جز حالت متنی، به صورت صوتی نیز بررسی کرد.
امروزه به دلایل مختلف همچون ارسال پیامک تبلیغاتی نامناسب و بیش از حد، بسیاری از افراد، اقدام به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نمودهاند.
بنابراین، بلک لیست مخابرات اصلیترین مانع در ارسال پیامک متنی است.
اما در ارسال پیام صوتی معمولا مشکل ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات وجود ندارد و پیامک صوتی به این مخاطبین نیز ارسال میشود.
سامانه پیامک فراپیامک، قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات را با استفاده از امکان "تبدیل متن به گفتار" فراهم کرده است.
یک رستوران یا کافی شاپ میتواند تبریک مناسبتهای خاص، تخفیفات و پیشنهادات ویژه و ... را به صورت ارسال پیام صوتی انجام دهد، بدون اینکه نگران لیست سیاه همراه اول یا ایرانسل باشد.
علاوه بر مشتری مداری و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان، کاربرد پیامک برای رستوران یا کافی شاپ میتواند جذب مشتری از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی باشد.
سامانه پیام کوتاه فراپیامک، این قابلیت را دارد که بانک اطلاعاتی شمارههای موبایل را با طبقهبندی مختلف در اختیار کاربران خود بگذارد.
بانک اطلاعاتی شمارههای موبایل که براساس سن و جنسیت افراد دستهبندی شده است، یکی از بانک شمارههای موجود در سامانه پیامکی است.
صاحبین رستوران یا کافی شاپ میتوانند برای جذب مشتری بیشتر، با استفاده از یک متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار از طریق سامانه پیامک، سن و جنسیت افراد را مشخص کرده و به محدودهی رستوران خود پیامک ارسال کنند.
فراموش نکنیم که در هر کسب و کار، مشتری مداری اولین و بالاترین هدف است.
برای نیل به این هدف، میتواند کمترین هزینه و بهترین روشها را انتخاب کرد.
پس از مشتری مداری و حفظ مشتریان فعلی، هدف بعدی، جذب مشتری جدید است که این مهم نیز با انتخاب روشهای مناسب و هوشمندانه محقق خواهد شد.