اخبار

کاربرد پیامک برای فروشگاه زنجیره ای

  • ۱۳۹۶/۱۰/۳

کاربرد پیامک برای فروشگاه زنجیره ای را می‌توان یکی از مصادیق بازاریابی پیامکی بشمار آورد.

کاربرد پیامک برای فروشگاه زنجیره ای در این مطلب به تفصیل و با اشاره به امکانات سامانه پیامکی توضیح داده خواهد شد.

صاحبین فروشگاه‌ زنجیره ای و فروشگاه آنلاین، با اطلاع از کاربرد پیامک برای فروشگاه زنجیره ای می‌توانند برنامه ریزی بهتری بازاریابی و فروش خود داشته باشند.

امکانات سامانه پیامکی

سامانه پیامک برای فروشگاه‌های زنجیره ای می‌تواند امکانات متعددی داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

در پنل اس ام اس فراپیامک، امکانات متعددی جهت ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی، درنظر گرفته شده است.

هر یک از این امکانات دارای بانک اطلاعاتی یا بانک شماره موبایل هستند که به طرق مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

صاحبین کسب و کارهای مختلف به خصوص فروشگاه‌های زنجیره ای، می‌توانند به جهت بازاریابی و فروش هرچه بهتر، از بانک شماره موبایل‌های اصناف، محله‌ها، کدپستی، سن و جنسیت و ... استفاده کرده و پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنند.

توجه داشته باشید که زمانی بازاریابی پیامکی شما با موفقیت به برنامه‌ی بازاریابی و فروش شما کمک خواهد کرد که اصول نوشتار متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را رعایت کرده باشید.

درنظر گرفتن تاثیر کلمات کلیدی در پیامک تبلیغاتی، رعایت بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی و ... می‌تواند تا حدود زیادی بازخورد بازاریابی و فروش پیامکی شما را تضمین نماید.

بنابراین، قبل از ارسال انبوه اس ام اس تبلیغاتی از طریق نقشه، کدپستی، بانک اصناف و محله‌ای یا سن و جسنیت حتما به نکاتی که در مطالب قبلی در خصوص نوشتار یک متن تبلیغات پیامکی مناسب ذکر شده، توجه نمایید.

  • ارسال پیامک مناسبت

با استفاده از امکان "پیامک مناسبت" می‌توان در تاریخ تولد یا مناسبت‌های شخصی مشتریان و کاربران یک فروشگاه آنلاین یا زنجیره‌ای، پیامک ارسال کرد.

فروشگا‌های زنجیره‌ای یا آنلاین می‌توانند در هنگام ثبت نام یا پرداخت هزینه‌ی خریدهایی که کاربر انجام داده است، نسبت به تاریخ تولد ایشان اطلاع یابند.

در روز تولد هر مشتری، پیامکی برای وی ارسال گردد که شامل درصدی تخفیف یا پیشنهاداتی از این دست باشد.

این روش علاوه بر ایجاد وفاداری و جلب رضایت مشتریان فعلی، سبب گسترش تبلیغات شفاهی نیز خواهد شد که یکی از روش‌های سنتی در بازاریابی و فروش است.

در مباحث بازاریابی و فروش، یکی از تبلیغات مؤثر در فروش، تبلیغاتی شفاهی یا دهان به دهان است که بیشترین بازخورد را نسبت به روش‌ های نوین تبلیغاتی دارد.

  • امکان کدخوان

کاربرد پیامک برای فروشگاه‌ زنجیره ای می‌تواند به جز مقوله‌ی بازاریابی و فروش و ارسال پیامک تبلیغاتی، در زمینه‌ی محصولات و خدمات فروشگاه نیز باشد.

بدین ترتیب که هر فروشگاه می‌تواند در مواقع مختلفی از سال، کمپین تبلیغات پیامکی ایجاد کند؛

برای هر کالا یک کد مخصوص کمپین درنظر گرفته شود و با خرید کالاهای دارای کد، مشتریان در کمپین شرکت کنند.

کد هر کالا را برای شماره سامانه پیامک فروشگاه ارسال کرده و در ازای آن یک پیامک مرتبط دریافت کنند.

متن این پیامک می‌تواند متغیر باشد و به سیاست ایجاد کمپین بستگی دارد.

ممکن است حاوی جوایز و تخفیفات مختلف باشد و یا اینکه متنی برای عضویت در نرم افزار باشگاه مشتریان برای آن درنظر گرفته شود.

از دیگر امکانات سامانه پیامکی که بتواند به یک فروشگاه زنجیره ای در بحث بازاریابی پیامکی کمک کند، می‌تواند به ارسال پیامک صوتی اشاره کرد.

این امکان بدون درنظر گرفتن لیست سیاه مخابراتی، پیامک‌های اطلاع رسانی یا تبلیغاتی را ارسال خواهد کرد.