اخبار

تبلیغات اینترنتی

  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین راه ‌ها و شیوه تبلیغات برای کاهش هزینه تبلیغات و در عین حال دسترسی به منابع بسیار وسیع برای گسترش کسب و کار می‌باشد.

تبلیغات اینترنتی گزینه های بسیار متنوعی را برای جذب مشتری و بازاریابی اینترنتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات اینترنتی رایگان، تبلیغات اینترنتی با پرداخت هزینه، شبکه های اجتماعی و تبلیغات در شبکه های مجازی مانند تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در گوگل ادوردز و غیره از انواع تبلیغات مؤثر در فروش محسوب می‌شوند.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی از زمان اولین روزهای پیدایش آنها به شکل پاپ آپ (pop-up) در بالای صفحات وب سایت تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

همانگونه که ذکر شد با گستردگی و تنوع روزافزون تبلیغات اینترنتی، این شیوه تبلیغات در کاهش هزینه تبلیغات و بازاریابی، بسیار کارآمد عمل کرده و شاید یکی از مهمترین بسترهای آن تبلیغات در اینستاگرام بوده است.

تبلیغات اینترنتی در موتورهای جستجو

این نوع از تبلیغات اینترنتی از مهمترین شیوه تبلیغات محسوب می‌شود و علاوه بر کاهش هزینه تبلیغات نوعی بازاریابی دیجیتال است که رضایتمندی مشتری را در پی خواهد داشت.

تبلیغات اینترنتی در موتورهای جستجو به صورت نمایش دادن لینک وب سایت در صورت سرچ برای کلمات کلیدی مرتبط با محتوای آن عمل می‌کند.

سامانه پیامک شرکت فراپیامک با استفاده از این نوع تبلیغات اینترنتی علاوه بر کاهش هزینه تبلیغات، اقدام به برقراری ارتباط موثر با مخاطبین بالقوه و فروش پنل اس ام اس نموده است.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام یکی از انواع شیوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی بوده که با استفاده از ایده های خلاقانه در این زمینه می‌تواند سودآوری یک کسب و کار موفق را تضمین نماید.

از میان تمام شبکه های اجتماعی موجود، تجارت و تبلیغات در اینستاگرام به سبب افزایش فالور (Follower) و رشد مخاطبین آن در سالهای اخیر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

تبلیغات در بنرها

یکی دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی، بازاریابی و فروش محصولات از این شیوه تبلیغات می‌باشد.

در این شیوه تبلیغات جذب و حفظ مشتری از طریق بنرهایی انجام می‌شود که معمولا در بالا، سمت چپ و یا راست صفحات وب سایتی که پر طرفدار هستند، انجام می‌شود.

مثلا یک فروشگاه اینترنتی که در زمینه فروش قهوه فعالیت دارد، می‌تواند با قرار دادن بنر تولیدکنندگان قهوه علاوه بر تبلیغ کسب و کارهای نوپا در این زمینه یک منبع کسب درآمد نیز داشته باشد.

بازاریابی ایمیلی

نوع دیگری از تبلیغات اینترنتی با تأثیر مستقیم در کاهش هزینه تبلیغات، ایمیل مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ در واقع به آگهی هایی گفته می‌شود که از طریق پست الکترونیکی به کاربران ارسال می‌شوند.

ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی می‌تواند برای اطلاع رسانی های متفاوتی از جمله اطلاع مشترکین از کمپین‌های خاص، تخفیف و یا ویژگی‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات ویدئویی

گسترش سایت ‌های متفاوت اشتراک ویدئو و کلیپ تصویری سبب به وجود آمدن این شیوه تبلیغات در تبلیغات اینترنتی شد.

ویدئو تبلیغاتی به سبب دسترسی سریع و آسان، انتقال اطلاعات زیاد در مدت زمان کوتاه و جذابیت های بصری خیلی زود امکان آنلاین برندینگ را برای کاربران فراهم نمود.

تبلیغات ویدئویی میتوانند حاوی مطالب آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سکانس های طنز باشند تا برای جلب نظر مخاطب موفق تر عمل کنند.

بدیهی است که همیشه رسانه های تصویری در زمینه تبلیغات نسبت به سایر رسانه ها موفق تر عمل کرده‌اند.

تبلیغات ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم تبلیغات در اینستاگرام نیز محسوب می‌شوند.

شرکت دانش بنیان فراداده برای تمامی برندهای خود از جمله سامانه پیامک این مجموعه اقدام به ایجاد ویدئو تبلیغاتی و استفاده از آن برای تبلیغات در اینستاگرام، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی نموده است تا مخاطبین بیشتری را با صنعت ارسال پیامک تبلیغاتی آشنا کند.