اخبار

تبلیغات در اینستاگرام

  • ۱۳۹۶/۱۰/۱۲

تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی است که در دنیای امروز و با توجه به محبوبیت روزافزون شبکه ‌های اجتماعی در میان اقشار مختلف اجتماع می‌تواند در افزایش فروش، سودآوری و آنلاین برندینگ تأثیر به سزایی داشته باشد.

زمانی بود که صاحبین کسب و کار برای گسترش مشاغل خود تنها به بازاریابی سنتی متکی بودند.

با تغییر تکنولوژی و فناوری در قرن بیستم و ظهور پدیده‌هایی چون بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی، روش‌های گسترش بازار نیز تغییر یافت.

در حال حاضر و با دسترسی آسان اکثریت افراد به اینترنت، هیچ محدودیتی برای بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد.

از طرفی دیگر وجود دوربین‌های قوی بر روی هر گوشی هوشمند سبب شده تا هر فرد آماتور به یک عکاس تبدیل شود، این مورد به صورت اختصاصی در میان شبکه ها‌ی اجتماعی برای اینستاگرام مفید بوده است.

شبکه های اجتماعی در واقع رسانه‌های پرطرفداری هستند که می‌توانند برای کسب و کار آنلاین شما بازاریابی اینترنتی انجام داده و سبب افزایش فروش و راندمان کار یک کسب و کار موفق شوند.

یکی از الزامات تجارت در اینستاگرام و شبکه ‌های اجتماعی، ارسال سریع و مختصر پیام است.

به یاد داشته باشید مخاطبین تبلیغات در اینستاگرام عموما افرادی هستند که میخواهند ببینند، بشنوند و بشناسند اما وقت زیادی ندارند!

چرا تبلیغات در اینستاگرام؟

اینستاگرام با بیش از 700 میلیون کاربر فعال، یک رسانه‌ی مجازی پویا است.

به عبارت ساده اینستاگرام با لقب پادشاه شبکه های اجتماعی، یک جامعه بزرگ آنلاین و متنوع با پتانسیل بازاریابی اینترنتی نامحدود است.

علاوه بر این، مزایای زیادی در بازاریابی اینترنتی از طریق یک کسب و کار آنلاین مانند اینستاگرام وجود دارد؛ مانند:

  • نرخ مشارکت فعال کاربران در اینستاگرام از تمامی شبکه ‌های اجتماعی مشابه بیشتر است؛
  • امکان ادغام کردن بعضی از فروشگاه ها‌ی اینترنتی با اینستاگرام و در نتیجه فروش مستقیم محصولات وجود دارد؛
  • تبلیغات در اینستاگرام معمولا به صورت بصری صورت می‌گیرد، این نوع از تبلیغات جزء تأثیرگذارترین انواع بازاریابی آنلاین می‌باشد؛
  • در تحقیقات انجام شده بر روی نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی (ROI)، در بین شبکه ‌های اجتماعی، اینستاگرام، بهترین نتایج را به دست آورده است.

چگونگی تبلیغات در اینستاگرام و انجام بازاریابی اینترنتی

برای آنکه تبلیغات در اینستاگرام را با موفقیت انجام دهید،‌ گزینه‌های متفاوتی وجود دارد، اما باید از همان نخست چیزی که می‌خواهید را بشناسید و هدف خود را مشخص نمایید.

در وهله‌ی نخست باید مشخص کنید که کدام یک از انواع بازاریابی اینترنتی در شبکه ‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب تر است.

اساسا تبلیغات در اینستاگرام بر دو نوع است:

  • تبلیغات در اینستاگرام به صورت رایگان
  • تبلیغات در اینستاگرام با پرداخت هزینه

تبلیغات در اینستاگرام به صورت رایگان

اکثر صاحبین کسب و کار دارای حساب شخصی در اینستاگرام هستند.

برای انجام بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی باید ابتدا یک عضویت برای کسب و کار مربوط به خود ایجاد نمایید.

می‌توانید با ادغام کردن صفحه خود در اینستاگرام با یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر انجام بازاریابی اینترنتی به فروش محصولات خود نیز بپردازید.

ارسال تصاویر مربوط به کسب و کار شما در صفحه‌ی مربوط به آن، یکی از راه‌های بسیار مناسب برای تبلیغات در این نوع از شبکه ‌های اجتماعی است.

توجه داشته باشید تصاویر باید هدفمند، جذاب و در عین حال با کیفیت باشند.

در صورتی که عکاس ماهری نیستید فردی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

تبلیغات در اینستاگرام با پرداخت هزینه

سودآورترین شیوه تبلیغات در اینستاگرام، روش تبلیغات در ازای پرداخت هزینه است.

انواع تبلیغاتی که میتوانید با پرداخت هزینه در اینستاگرام انجام دهید، به شرح زیر می‌باشد:

  • تبلیغات با عکس
  • تبلیغات با ویدئو
  • تبلیغات در استوری

در مجموع باید گفت تبلیغات در شبکه ‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام (Instagram) می‌تواند در رضایتمندی مشتری و آنلاین برندینگ بسیا موثر باشد.

یک کسب و کار موفق می‌تواند از طریق اینستاگرام کمپین‌های متفاوتی را برای کاربران خود ایجاد نماید و از آن طریق ایشان را به عضویت در باشگاه مشتریان دعوت نماید.

ارسال پیامک تبلیغاتی برای کاربرانی که از طریق اینستاگرام عضو باشگاه شما شده‌اند، می‌تواند در افزایش فروش تاثیرگذار باشد.

در سامانه پیامک فراپیامک امکانات متفاوتی برای افزایش رضایتمندی مشتری وجود دارد که از جمله آن‌ها ارسال پیامک مناسبت به کاربران ویژه شما در تاریخ ها و مناسبت های ویژه است.