اخبار

محافظت از اطلاعات فلش

  • ۱۳۹۶/۵/۳۱

روش های ساده جهت محافظت اطلاعات حافظه فلش
یو اس بی ها یا فلش ها هارد دیسک کوچک قابل حملی هستند که تبادل اطلاعات بین سیستم های کامپیوتری را تسهیل می نمایند اما به دلیل کوچک و قابل حمل بودن در همه جا امکان گم شدن آن ها بسیار زیاد است. برای محافظت از اطلاعاتی که در فلش خود دارید راه هایی پیشنهاد می نماییم تا در صورت گم شدن یو اس بی خود نگران اطلاعات ذخیره شده در آن نباشید.

  • برای ذخیره هر برنامه و اطلاعات ان را بار رمزی جداگانه در فلش خود ذخیره نمایید؛زیرا تنها یک رمز برای ورود به خود فلش امنیت پایینی دارد. به عنوان مثال برنامه های آفیس(اکسل و ورد و ...) را می توانید با امکان فعال نمودن رمز ذخیره نمایید. قرار دادن رمز برای نرم افزاری مثل ورد از طریف منوی file  و سپس منوی info امکان پذیر است. در بخش Protect Document با انتخاب Encrypt with Password رمزی مناسب قرار دهید.
  • Rohos Mini Drive میتواند در قرار دادن رمز برای حافظه خارجی کمک نماید و حتی در سیستم هایی که دسترسی ادمین ندارید یک پارتیشن جدا بر روی فلش خود ایجاد نموده و رمزگزاری نمایید . این بخش از فلش می تواند تا حجم دو گیگابایت حجم داشته باشد و به صورت پنهان بر روی فلش قرار گیرد. با استفاده از فایل Rohos Disk Browser به آسانی و بدون نیاز به دانستن رمز سیستم های کامپیوتری دیگر می توانید اطلاعات موجود در فلش خود را باز نموده و استفاده نمایید.
  • 7-Zip هم می تواند کمک رسان مناسبی باشد که می تواند برنامه های شما را با رمز گزاری آرشیو نماید و در صورت مفقود شدن فلش شما از اطلاعاتتان محافظت نماید.