اخبار

کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی

  • ۱۳۹۶/۱۰/۵

کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی با توجه به امکانات سامانه پیامکی فراپیامک در این مطلب به تشریح تفصیل خواهد شد.

کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی و درمانی و اطلاع از آنها، از نیازهای جامعه است که بسیاری از این مراکز از آن بی‌اطلاع هستند.

صاحبین مراکز درمانی و پزشکی، با خواندن این مطلب به کاربردها و مزایای استفاده از پنل ارسال پیام کوتاه برای کار خود پی خواهند برد.

کاربرد پنل پیامک برای مراکز پزشکی

از آنجایی که پنل ارسال پیام کوتاه دارای امکانات متعددی است، برای اصناف و کسب و کارهای نوپا می‌تواند کاربردهای متفاوت نیز داشته باشد.

امکانات سامانه پیامکی و کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی به شرح زیر است:

ارسال پیامک تبلیغاتی

مراکز پزشکی، به ویژه مراکز تازه تأسیس، می‌توانند با استفاده از ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی به مناطق و نواحی اطراف مرکز پزشکی یا کل شهر یا استان خود، عموم مردم را که اصلی‌ترین مشتریان یک مرکز پزشکی-درمانی هستند، از وجود این مرکز مطلع کنند.

برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی، می‌تواند از بانک اطلاعاتی شماره‌های موبایل که بر روی سامانه فراپیامک فعال است، استفاده کرد.

این بانک، به تفکیک بانک کدپستی همراه اول و ایرانسل، بانک اصناف، بانک سن و جنسیت، بانک شماره‌های موبایل براساس محل سکونت و نقشه‌ی هر شهر در سامانه پیامک موجود است.

صاحبین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و حتی کلینیک‌ها و مطب‌ پزشکان می‌توانند با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی فوق و رعایت اصول نگارش متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار اقدام به ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی نمایند.

وجود بانک اطلاعاتی معتبر و موثق از امکانات سامانه پیامکی معتبر محسوب می‌شود.

بنابراین در انتخاب بهترین سرویس دهنده پیامکی برای مراکز درمانی و پزشکی، به اعتبار و ارزش بالای بانک اطلاعاتی دقت نمایید.

ارسال‌های یادآوری

بخش مهم و قابل توجهی از امکانات سامانه پیامکی برای مراکز پزشکی، به ارسال‌ پیامک‌های یادآوری نوبت بیماران معطوف می‌شود.

به ویژه در مراکز خصوصی مانند بیمارستان‌های خصوصی یا مطب پزشکان، این امکان دارای محبوبیت بیشتری است.

برخی از پزشکان دارای مشغله‌ی بیشتری هستند و نوبت‌دهی آنها به سختی صورت می‌گیرد، ممکن است نوبت‌ها را با فواصل زمانی بیشتری ارائه دهند.

بنابراین، امکان فراموش کردن نوبت توسط بیمار وجود دارد.

با استفاده از امکان "یادآور زماندار" می‌توان نوبت افراد را از طریق فایل اکسل، به پنل پیامک داد تا در زمان مناسب برای ایشان پیامک یادآوری ارسال شود.

لازم بذکر است به دلیل وجود لیست سیاه مخابراتی جهت ارسال یادآوری‌ها، به خطوط خدماتی نیاز خواهد بود.

خطوط خدماتی همان خطوط ارسال کننده‌ی پیامک است که مشکل بلک لیست در آن مرتفع گشته است.

ارسال پیامک مناسبت

ارسال پیامک در تاریخ مناسبت‌های شخصی (مانند سالروز تولد) و یا اعیاد مذهبی و باستانی، همراه با ارائه‌ی تخفیف یا پیشنهادات ویژه در جهت برقراری ارتباط مؤثر و حفظ روحیه‌ی بیماران مؤثر خواهد بود.

ارسال اطلاع‌رسانی‌های مهم

مواردی همچون تعطیلی مطب یا بیمارستان، خرابی یک دستگاه خاص (مانند دستگاه سونوگرافی)، عدم حضور پزشک، تعطیلات مطب یا مرکز درمانی و ... را می‌توان با استفاده از پنل اس ام اس به بیماران اطلاع‌رسانی کرد.

به این دلیل که بسیاری از بیماران از شهرها و روستاهای کوچک به شهرهایی همچون تهران، اصفهان و سایر شهرهای بزرگ مراجعه می‌کنند، بنابراین، این موارد در زمره‌ی اطلاع‌رسانی‌های مهم محسوب می‌شوند که ارسال آن برای کاربران دارای اهمیت بالایی است؛

نظرسنجی پیامکی

کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی، می‌تواند در جهت بهبود وضعیت خدمات رسانی و درمانی باشد.

بنابراین، از طریق ارسال پیام کوتاه می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد تا بیماران، انتقادات و پیشنهادات خود را به گوش مسئولین مربوطه برسانند.

با اطلاع از نیازهای بیماران و مراجعین، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کاری مراکز درمانی نیز بهبود خواهد یافت.