اخبار

بهترین زمان ارسال پیامک در روز چه زمانی است؟

  • ۱۳۹۵/۹/۲۴

هیچ قانون طلایی برای بهترین زمان ارسال پیامک وجود ندارد. برای پاسخ دادن به این سوال، ما به ارسال‌کنندگان پیشنهاد می‌کنیم منطقی فکر کنند که چه زمانی گیرندگان کسب‌وکارشان ممکنه بیشترین علاقه را به دریافت پیامک آن‌ها داشته باشند.
تحقیقات  انجمن بازیابی موبایل نشان می‌دهد که 94% از پیامک‌ها باز و خوانده می‌شود.
طبق سایر تحقیقات مخابراتی که جزئیات بیشتری را بررسی می‌نماید نشان می‌دهد که بیشترین استفاده از تلفن‌های همراه بین ساعت 12 ظهر تا 6 عصر می‌باشد پیشنهاد عمومی این است که در اواخر صبح تا اواسط بعدازظهر بیشترین نفع در ارسال پیامک تبلیغاتی شماست. اگرچه دقت برای در نظر گرفتن زمان ارسال پیامک شما و رسیدن به مخاطب می‌تواند شانس پاسخ‌دهی به شما را بالا ببرد و همچنین ریسک عکس‌العمل منفی را کم کند.
در این مطلب چند مثال برای زمان‌های مناسب ارسال پیامک به نسبت حوزه‌ی کاری مختلف آورده می‌شود :
یادآوری قرار ملاقات:
اگر شما قرار ملاقاتی را در قالب پیامک می‌نمایید ، حتماً توجه داشته باشید که بین 24 تا 48 ساعت قبل از زمان ملاقات پیامک خود را ارسال فرمایید تا تأثیر خود را بگذارد. این به گیرنده اجازه خواهد داد تا بتواند در برخی موارد کنسل شدن قرار را پاسخ دهد و یا زمان جهت برنامه‌ریزی برای رسیدن به قرار ملاقات خود را داشته باشد.
د ربرخی موارد مثل وقت پزشکی یا دندانپزشکی که به سختی می‌توان زمان‌بندی آن را تغییر داد شما ممکن است مایل باشید چند روز زودتر این قرار را یادآوری نمایید.
تخفیفات رستورانی:
اگر شما تبلیغ‌کننده تخفیفات نهار در رستوران هستید بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی شما اواسط صبح است. درحالی‌که برای مقادیر بزرگ‌تر زمانی مثل تخفیف وعده‌ی شام یا بیشتر از یک وعده شما باید 5 روز پیش‌تر پیامک خود را ارسال کرده باشید. به این شکل زمان کافی به مشتریان خود داده‌اید تا برنامه‌های شخصی خود را مدیریت کرده و به استفاده از تخفیفات شما در رستورانتان نیز تشویق گردند.


تخفیفات فروشگاهی:
اگر هدف شما داشتن آخر هفته‌ای پربار است چرا سعی نمی‌کنید پیامک تبلیغاتی خود را یک هفته زودتر ارسال نمایید، مکمل بازاریابی پیامکی می‌تواند خیلی خوب در این حالت به شما با ارسال پیامک تبلیغاتی فیدبک دهد.
آخرین یادآوری این تخفیفات با ارائه‌ی کد مخصوص تخفیف برای هر مشتری قبلی که کوچک‌ترین خریدی قبلاً داشته است، در عصر پنج‌شنبه و یا صبح جمعه می‌باشد که می‌تواند تجارت شمارا برای این آخر هفته رونق خوبی بخشد.

مثال‌های زیادی دراین‌باره وجود دارد، اما در آخر اینکه به‌طور عمومی ساعت‌های خاصی مثل زمان‌های عصر به بعد که ساعت شام و استراحت افراد است، می‌تواند بدترین و منفی‌ترین عکس‌العمل‌ها را برای شخص گیرنده پیام داشته باشد
در ارسال پیام‌های تبلیغاتی همیشه از تجارب قبلی در حوزه‌ی کسب‌وکار خود استفاده نمایید و در حفظ آن وفادار باشید.