استارتاپ های موفق ویژگی های منحصر به فردی داشته و فقط به داشتن ایده های خلاقانه خلاصه نمیگردد.
درنظر داشته باشید ایده های خلاقانه در ابتدای شروع فرآیند استارتاپ های ایرانی از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد.
عوامل موفقیت ایده های خلاقانه و شکلگیری استارتاپ های موفق
-
بررسی بازار هدف و نیازهای عموم مردم
با دقت محیط پیرامون خود را بررسی نمایید؛ نیازهای عموم مردم در انجام امور متفاوت را در نظر داشته باشید.
بسیاری از ایده های خلاقانه در ابتدا بسیار جالب به نظر میرسند؛ اما در طی اجرای مراحل شروع استارتاپ و تهیه نمونه آزمایشی به ناکارآمد بودن ایده خود پی خواهید برد.
در صورتی که ایده های استارتاپی شما پس از انتشار میان گروه مشخصی از افراد مورد استقبال قرار نگرفت، به سرعت اقدام به تجدید نظر در ایده اولیه خود نمایید.
-
بررسی نقاط قوت و ضعف رقیبان
در بسیاری از موارد، ایده های خلاقانه شما نمونه خارجی و یا ایرانی مشابه داشته و بعضا به موفقیت چشمگیری نیز دست یافتهاند؛
زمانی که رقیبان شما با ایده اولیه مشابه، به استارتاپ های موفق تبدیل شدهاند، این امر ریسک انتخاب ایده برای راه اندازی کسب و کار نوپا را تقریبا به صفر میرساند.
در چنین شرایطی میبایست خدمات ارزندهتری نسبت به رقبای خود ارائه دهید تا مشتریان را به استفاده از محصولات خود ترغیب نمایید.
از جمله مهمترین نکات برای جذب مشتری و سودآوری هرچه بیشتر استفاده از بازاریابی اینترنتی و آنلاین مارکتینگ میباشد.
ارسال پیامک تبلیغاتی از جمله بهترین نمونه های بازاریابی دیجیتال موفق به شمار میرود.
شرکت دانش بنیان فراداده نیز در زمینه سامانه پیامک و ارسال پیام تبلیغاتی به یکی از موفق ترین شرکت ها در این حوزه تبدیل شده است.
بررسی عملکرد و نحوه فعالیت استارتاپهای این چنینی و استفاده از تجربیات آنان، گامی مؤثر در موفقیت کسب و کارهای نوپا خواهد بود.
موفق ترین استارتاپ های ایرانی
استارتاپ های ایرانی با پشتکار صاحبین ایده های خلاقانه به موفقیت دست یافتهاند.
اصولا استارتاپ ها، در بسیاری از موارد با شکست مواجه میشوند؛ اما با ایجاد تغییراتی هوشمندانه به موفقیت رسیده و خود را در عرصه رقابت با سایرین مطرح مینمایند.
برخی از استارتاپ های موفق ایرانی که به شهرت بالایی دست یافتهاند را معرفی مینماییم:
ایده اولیه این وب سایت، نقد و بررسی انواع مختلف کالاهای دیجیتالی و مقایسه امکانات محصولات با یکدیگر بود.
با افزایش مخاطبین و محبوبیت این وب سایت، فروش اینترنتی محصولات دیجیتالی توسط دیجی کالا آغاز گردید.
امروزه وب سایت و اپلیکیشن دیجی کالا، به صورت فراگیر، تمامی محصولات تولیدی در سراسر کشور را بر بستر اینترنت به فروش میرساند.
از جمله استارتاپ های موفق مشابه با وب سایت یوتیوب (YouTube) میتوان آپارات را نام برد.
استارتاپ های ایرانی همچون آپارات که بدون محدودیت هایی همچون فیلترینگ کلیپ ها و فیلم های متعدد را به نمایش میگذارند، به سرعت به شهرت خواهند رسید.
ساختن محیط کاربری برای بازدیدکنندگان در آپارات رایگان بوده و امکان بارگزاری و به اشتراک گذاشتن ویدئوهای مختلف با سایرین فراهم میباشد.
این وب سایت پر طرفدار، در نسخههای iOS و اندروید نیز ارائه شده است و امکان خرید و فروش وسایل دست دوم را برای علاقمندان به صورت رایگان فراهم آورده است.