کاربرد پیامک برای بیمه با توجه به نوع خدمات ارائه شده در سرویس های بیمهای متفاوت خواهد بود.
در مقالات قبلی در ارتباط با کاربرد بازاریابی پیامکی در فروشگاه های زنجیره ای، کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی و کاربرد پیامک برای مدارس آشنا شدیم؛
طی مقاله پیش رو در ارتباط با کاربرد پیامک برای بیمه نکاتی را ارائه خواهیم داد.
در ابتدا به صورت خلاصه پنل پیامک و ویژگی های آن را بررسی خواهیم نمود.
پیام تبلیغاتی و سامانه پیامک
امروزه با توجه به گسترش استفاده از ابزارهای الکترونیکی به ویژه موبایل، بازاریابی پیامکی یکی از مطمئنترین و پربازدهترین روش های تبلیغات و جذب مشتری و سودآوری محسوب میشود.
استفاده از پنل پیامک و تبلیغات در این بستر، علاوه بر کاهش هزینه تبلیغات، موفقیت کسب و کارهای گوناگون را به همراه خواهد داشت.
از جمله مهمترین برتری تبلیغات پیامکی به سایر روشهای بازاریابی سنتی، کاهش هزینه تبلیغات میباشد.
قابلیت های پنل اس ام اس این امکان را به صاحبین مشاغل و کسب و کارهای نوپا میدهد که جامعه هدف خود را برای ارسال پیام تبلیغاتی مشخص نمایند.
برای مثال، امکان تفکیک ارسال ها برای سن و جنسیت مورد نظر و یا ارسال به اصناف در مناطق متفاوت هر شهر فراهم میباشد.
بسیاری از مجموعه ها، فعالیت خود را در این حوزه به عنوان یک استارتاپ آغاز نمودند و با ارائه ایده خلاقانه در حوزه بازاریابی پیامکی و کاهش هزینه تبلیغات به یک استارتاپ موفق تبدیل شدند.
شرکت دانش بنیان فراداده نیز با طراحی پنل پیامک فراپیامک یکی از موفقترین شرکت های نوآور در این زمینه محسوب میشود.
کاربرد پیامک برای بیمه
همانطور که اطلاع دارید، خدمات بیمهای بسیار گسترده و دارای ابعاد متفاوتی میباشد.
شرکت های متعددی خدمات بیمهای را ارائه میدهند و از هر شرکت، افراد متعددی امکان دریافت نمایندگی خواهند داشت.
لذا تبلیغات برای هر نمایندگی با هدف جذب مشتری به صورت جداگانه صورن میپذیرد.
تبلیغات برای بیمه در دو بخش به انجام میرسد:
بخش اول مربوط به اطلاع رسانی های خدمات ارائه شده توسط شرکت بیمه مورد نظر میباشد.
بخش دوم در ارتباط با تبلیغات شعبهای خاص از شرکت های بیمه خواهد بود.
عموم مردم برای استفاده از خدمات بیمهای به شعباتی که در نزدیکی محل کار و یا زندگی آنها قرار دارد، مراجعه مینمایند.
لذا برای بازاریابی پیامکی میتوان با استفاده از نقشه، به منطقه مورد نظر در اطراف محل استقرار نمایندگی بیمه خود اقدام به ارسال پیامک نمود.
در گذشته، این تبلیغات توسط پخش کارت ویزیت و پخش تراکت انجام میشد و با ظهور بازاریابی پیامکی، کاهش هزینه تبلیغات در این حوزه میسر گردید.
امکانات پنل پیامک برای شرکتهای بیمه
مهمترین کاربرد پیامک برای بیمه "ارسال پیامک سررسید" میباشد.
پیامک سررسید در موعد پرداخت اقساط مشتریان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال مینماید.
در صورت عدم استفاده از پنل پیامک، اطلاع رسانیها میبایست به صورت تک به تک و با برقراری تماس با مشتریان انجام گردد.
با توجه به وجود نرم افزارهای متعدد بیمه و ارسال پیام های اطلاع رسانی از نرم افزار مربوطه، استفاده از وب سرویس پیام کوتاه برای برقراری ارتباط میان پنل پیام کوتاه و نرم افزار بیمه نیازی ضروری محسوب میشود.
در نهایت، بازاریابی پیامکی از جمله ضروریترین اقدامات برای جذب هرچه بیشتر مشتریان به کسب و کار شما خواهد بود.