اخبار

پاور بانک

  • ۱۳۹۶/۲/۶

افزایش چشمگیر استفاده از ابزارهای هوشمند باعث افزایش مصرف باتری این دستگاه ها می گردد و شما مجبورید در زمان های کوتاه وسایل هوشمند خود را شارژ نمایید اما در برخی از مواقع پریز برق یا شارژر در دسترس نیست!!!
استفاده از سرویس ها و خدمات مبتنی بر وب و اینترنت، اپلیکیشن های لمسی ، چک کردن شبکه های اجتماعی و ... باعث می شود در طول روز حداقل یک بار(بستگی به میزان استفاده از وسایل هوشمند) ابزارهای هوشمند را شارژ نمایید و هیچ شرایطی بدتر از آن نیست که زمانی که نیاز به استفاده از تبلت، گوشی هوشمند یا ... را دارید بدون شارژ باشید و نتوانید این وسایل را شارژ نمایید.
سرعت پیشرفت تکنولوژی های هوشمند در مقابل سرعت پیشرفت باتری با ابعاد بسیار کم بالاتر است و به همین دلیل صنعت باتری سازِی با گنجایش نگهداری شارژ د رابعاد بسیار کم در حال حاضر دغدغه بزرگ تکنولوزی روز محسوب می شود.
یکی از راه حل هایی که مورد توجه قرار گرفته است پاور بانک ها هستند. پاور بانک منبعی جهت ذخیره سازی انرژی است که در ابعاد مختلف و با قابلیت جابجایی راحت به بازار آمده اند.
پاور بانک ها دارای یک درگاه ورودی و دو خروجی هستند، پورت ورودی جهت ذخیره سازی انرژی در خود پاور بانک است و دو خروجی جهت شارژ کردن دستگاه های مختلف قرار داده شده است. دو پورت خروجی با ولتاژهای متفاوت برای استفاده های مختلف قرار گرفته اند.
انواع پاور بانک ها بر اساس میزان انرژی که با واحد امپر بر ساعت قابلیت شارژ دارد دسته بندی می شوند. به طور مثال پاوربانک 11600 میلی آمپر ساعتی، به این معناست که این دستگاه در یک ساعت، 11600 میلی آمپر توان شارژ دارد و می تواند گوشی همراهی با باطری 2800 میلی آمپری را حدودا 4 بار شارژ کند. لذا در هنگام خرید حتما به میزان شارژ دهی پاوربانک باید دقت کرد. 
پاور بانک ها را می توان به 3 دسته کلی تقسیم بندی نمود:
پاوربانک عادی و معمولی که در انواع ابعاد و ظرفیت های مختلف جهت استفاده برای اکثر دستگاه های دیجیتالی و قابل شارژ
 پاوربانک خورشیدی که دارای پنل‌های فتوولتائیک است و قابلیت شارژ در زمان هایی زیر نور آفتاب هستند را دارا می باشند، این مدل از پاور بانک ها سرعت بالایی ندارند و دیر شارژ می شوند.
مدل اخر پاور بانک هایی هستند که به صورت قاب موبایل به صورت محافظ در پشت برخی از مدل های گوشی های هوشمند قرر گرفته و تنوع بالایی ندارند ، همچنین به خاطر طراحی باریک ظرفیت کمی نیز دارند.
پاور بانک ها مشکلی را برای باتری گوشی ایجاد نمیکنند به شرطی که کابل شارژ را به پورتی از پاور بانک وصل کنید که با آمپر گوشی یکسان است بطور مثال شارژر تلفن همراه خروجی 1 آمپری دارد، پس باید کابل شارژ را به پورتی از پاور بانک وصل کنید که خروجی آن 1 آمپر است البته این بدین معنا نیست که اگر به خروجی 2 آمپری پاور بانک وصل کنید باتری گوشیتان خراب میشود، وصل کردن به پورتی که آمپر بالایی دارد باعث میشود گوشیتان سریعتر شارژ شود اما در دراز مدت باتری گوشیتان کارایی خود را از دست میدهد.
باید در نظر داشت که پاوربانک، مختص گوشی خاصی نیست و تنها باید در نحوه استفاده از آن دقت شود تا عمر باطری گوشی و نیز پاوربانک کم نشود.