نگاهی اجمالی به پنل پیام کوتاه
پنل پیام کوتاه به نرم افزار تحت وب اطلاق میشود که از طریق یک نام کاربری و رمز عبور قابل دسترسی میباشد.
این نرم افزار تحت وب، به عنوان پنل پیام کوتاه، پنل اس ام اس و سامانه پیامک نیز خوانده میشود.
کسب و کارهای زیادی هستند که به پنل اس ام اس نیاز دارند.
در مطلب دیگری در خصوص نحوه انتخاب بهترین سامانه پیامک توضیحاتی ارائه شد.
در آن مطلب اشاره شد که جهت انتخاب بهترین سامانه پیامک، باید موارد متعددی را درنظر بگیرید.
مواردی مانند:
- مجوزها و تائیدیه های شرکت ارائه کننده پیامک،
- اتصال شرکت ارائه کننده خدمات پیام کوتاه به اپراتورهای پیامکی،
- نحوه ارائه خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش
- و در نهایت هزینه ها.
اما انتخاب بهترین سامانه پیامک یک طرف قضیه است؛
بعد از انتخاب بهترین سامانه پیامک، مشاهده خواهید کرد بسته های پیامکی متفاوتی ارائه میدهند.
البته تمامی شرکت های پیامکی غیر رایگان و معتبر به همین صورت فعالیت میکنند.
شما به عنوان مشتری باید یکی از پنلها یا بسته های پیامکی را برگزینید.
در انتخاب پنل پیام کوتاه متناسب با فعالیت خود، موارد متعددی را باید درنظر بگیرید؛
مواردی همچون:
- شناخت نیازهای خود از پنل اس ام اس،
- پیش بینی میزان ارسال پیامک و هزینه درنظر گرفته شده برای این بخش،
- انتخاب سرشاخه مناسب برای خطوط ارسال پیامک.
نیاز خود از یک پنل پیامک را بشناسید!
اولین قدم برای انتخاب یک پنل اس ام اس مناسب، اینست که نیازهای سازمان خود را بشناسید.
در حقیقت، باید بدانید که از پنل پیامک چه انتظاری دارید.
اگر قصد ارسال پیامک تبلیغاتی دارید، باید پنلی را انتخاب کنید که به لحاظ تعرفه ارسال پیامک برایتان به صرفه باشد.
اگر قصد دارید تا از ارسال پیامک برای ارسال های ضروری و درون سازمانی استفاده کنید، انتخاب شما به پنلهای پایه محدود میشود.
در خصوص ارسال پیامک تبلیغاتی و ارسال های انبوه پیامک، دقت کنید که تعرفه های ارسال پیامک بسیار مهم تر از سایر هزینه هاست.
در نتیجه، پنلی را برگزینید که به لحاظ تعرفه ارسال برای شما مناسب باشد.
برای این امر از واحد فروش شرکتی که قصد خرید از آن را دارید، نیز میتوانید کمک بگیرید.
کارمندان بخش فروش شرکت های پیامکی، در خصوص نحوه برخورد با مشتری آموزش دیدهاند و بر بازار پیامک تسلط دارند.
بنابراین، میتوانند بهترین گزینه یا گزینه ها را به شما پیشنهاد بدهند.
پیش بینی میزان ارسال پیامک
همانطور که در مورد قبلی نیز اشاره شد، بهتر است میزان ارسال پیامک خود را مشخص کنید.
اینکار مستلزم اینست که شما ابتدا نیاز خود را از پنل پیامک مشخص کنید.
آیا قصد ارسال پیامک تبلیغاتی دارید یا صرفا جهت اطلاع رسانی های درون سازمانی میخواهید پیامک بفرستید؟
پاسخ به سوال فوق، شما را در جهت پیش بینی میزان ارسال پیامک، هدایت خواهد کرد.
انتخاب سرشاخه مناسب برای خطوط ارسال پیامک
پس از اینکه پنل خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب خط ارسال کننده پیامک است.
خطوط ارسال کننده پیامک با سرشاخه های مختلف ارسال میشوند.
هر سرشاخه مربوط به شرکتی مستقل به نام اپراتور پیامکی فعالیت میکند.
سرشاخه های ارسال پیامک عبارتند از 1000، 2000، 3000، 5000 و 21.
سیاست فروش پیامک و خط در هریک از اپراتورهای پیامکی متفاوت است؛
بنابراین، قیمتی که برای هر خط ارائه میگردد، نیز تفاوت خواهد داشت.
عموما برای ارسال پیامک تبلیغاتی از سرشاخه های 21 و 5000 استفاده میگردد.
این خطوط، تعرفه ارسال بسیار ارزان و مناسبی دارند و به جهت ارسال اس ام اس تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه خواهند بود.
پائین بودن تعرفه ارسال در این خطوط، دلیلی بر افت کیفیت یا خدمات رسانی ضعیف آن ها نیست؛
بلکه سیاستی است که اپراتورهای 21 و 5000 در پیش گرفتهاند تا مشتریان را به استفاده از این خطوط ترغیب کنند.
در انتها، لازم بذکر است که اگر لزوم استفاده از پنل پیامک را در کسب و کار خود حس کردهاید، در انتخاب شرکت ارائه کننده آن دقت کنید.
شرکتی را انتخاب کنید که علاوه بر موارد ذکر شده در این مقاله، و مقاله "بهترین سرویس دهنده پیامکی"، مشتری مداری را اصلیترین هدف خود قرار داده باشد.