اخبار

آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ یکی از روش های نوین در بازاریابی است که امروزه در تجارت الکترونیک نقش بسزایی ایفا می‌نماید.

  • ۱۳۹۶/۸/۲

آنلاین مارکتینگ مجموعه‌ی اموریست که در بستر اینترنت جهت گسترش کسب و کار و تبدیل کاربران آنلاین به مشتری انجام می‌شود.

در آغاز سال 2000 آنلاین مارکتینگ با مفهوم لغوی که امروزه می‌شنویم گسترش بیشتری پیدا کرد.

امروزه آنلاین مارکتینگ راه بسیاری را پیموده و رونق زیادی پیدا کرده است.

وجود شبکه های اجتماعی متنوع و بالا رفتن حجم استفاده از اینترنت در سراسر جهان دلیل افزایش طرفداران آنلاین مارکتینگ شده است.

آنلاین مارکتینگ را با نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز نام گذاری می‌نمایند.

در حوزه‌ی آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز مانند هر کسب و کار دیگری روش ها و استراتژی های افزایش فروش وجود دارد.

اهمیت بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

در سالهای اخیر گسترش آنلاین مارکتینگ به حدی زیاد بوده است که روش های سنتی را تحت الشعاع قرار داده است.

عدم استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال، برای مجموعه هایی که هیچ کدام از استفاده نمی‌کنند، نوعی نقطه ضعف محسوب می‌گردد.

هزینه های بازاریابی دیجیتال به نسبت تبلیغات سنتی و محیطی بسیار بهینه است و یکی از دلایل مؤثر در استقبال از آنلاین مارکتینگ نیز همین مورد می‌باشد.

شبکه های اجتماعی در سال های اخیر محلی مناسب برای گسترش و رونق بازاریابی دیجیتال گردیده است.

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، لینکدین و ... از مهم ترین و محبوب ترین این شبکه ها می‌باشند.

مزایای آنلاین مارکتینگ

  • بهینه سازی هزینه ها

برای مثال راه‌اندازی وب سایت و رعایت قوانین سئو (SEO) برای یک مجموعه هزینه های کمتری نسبت به اجاره غرفه در نمایشگاه ها یا تبلیغاتی محیطی خواهد داشت.

و یا اینکه تبلیغات در یکی از صفحات پربازدید در یکی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، نسبت به تبلیغات سنتی، هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

بدین ترتیب دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال هزینه های گزاف تبلیغات را برای شما کاهش داده و مؤثرتر و هدفمندتر عمل می‌نماید.

  • گسترش فضای جغرافیایی

در نظر بگیرید که محصولات و خدمات شما به صورت کشوری و یا در سطحی بالاتر به صورت جهانی ارائه می‌گردد؛

رساندن اطلاعات مجموعه تان به صورت گسترده از طریق آنلاین مارکتینگ و در بستر اینترنت بسیار ساده بوده و با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد.

  • افزایش تأثیر تبلیغات

وقتی نام برند و تبلیغات شما با روش‌های آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، در صفحات وب سایت خودتان یا شبکه ها و وب سایت های دیگر قرار می‌گیرد تأثیر بسزایی بر جذب مشتری خواهد داشت.

بدین ترتیب، مشتری بالقوه که در جستجوی خدمات و محصولات خاصی می‌باشد، با مشاهده برند و اطلاعات شما با شما ارتباط برقرار می‌نماید.

در نتیجه، آنلاین مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ سبب افزایش مشتری می‌گردد.

  • انتخاب متنوع

در حوزه دیجیتال مارکتینگ شما تنوع بالایی در نوع تبلیغات خود و محل قرار دادن آنها خواهید داشت.

به عنوان مثال قرار دادن یک بنر متحرک در وب سایتی پربازدید یا پستی ثابت در صفحه اینستاگرام با تعداد دنبال کننده های بالا و ... انتخاب های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند.

  • جامعه هدف مشخص

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به صورت کاملا مشخص فقط برای بازدید کنندگان و کاربرانی که نیازشان به محصولات و خدمات شماست، مورد استفاده قرار گیرد.