اخبار

ورزش مغزی

  • ۱۳۹۶/۲/۲۶

افراد مختلف با ورزش‌ها و انجام تمارین متفاوت جسم خود را ورزش می‌دهند تا عملکرد بهتری داشته و سلامت بدنشان حفظ شود. اما سلامت و ورزش مغز چطور؟ ذهن سالم نیز نیاز به تمرین دارد تا علاوه بر سلامت ماندن و از دست ندادن قدرت حافظه بتوان سرعت و دقت یادگیری نیز افزایش داد.
لوموسیتی نام موسسه تحقیقاتی شناخته شده در آمریکاست که بر روی سطح هوش، میزان حافظه، یادگیری ،دقت  و افزایش این موارد در مغز فعالیت و تحقیق می‌نماید. بنیان گزار این موسسه آقای دکتر مایکل اسکنلون، فارغ‌التحصیل رشته‌ی عصب‌شناسی از دانشگاه استنفورد آمریکا در مقطع دکتری که سال‌ها در زمینه پرورش ذهن و فکر افراد تحقیقات جامعی نموده است. مبنا و پایه این تحقیقات و نتایج آن بر اساس منعطف بودن نورون‌های مغزی است که با تمارین خاص قابل تغییر می‌باشند. چندین سال پیش این موسسه با ارائه بازی‌های فکری در وب‌سایت خود مخاطبین را جذب نمود تا بر روی عملکرد آن‌ها در این بازی‌ها و میزان افزایش سطح سرعت، دقت و ذکاوت  تحقیقات بیشتری داشته و بتواند نتایج را بررسی نماید.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی این موسسه نیز اپلیکیشنی را به بازار عرضه نموده است که 60 میلیون کاربر از سراسر جهان دارد. این اپلیکیشن چندین بازی کوچک دارد که از ساده آغاز می‌شود و به سطوح پیشرفته و پیچیده می‌رسد. طبق اعلام این موسسه افرادی که در طول روز یکی از این بازی‌ها را چند دقیقه انجام دهند. افراد در پایان بازی‌های این اپلیکیشن باهوش و ذکاوت بیشتر که در بین افراد عادی نمایان است خواهند بود.
قابلیت‌ها و امکانات این اپلیکیشن
تنوع در بازی‌ها و تعداد مختلف و متفاوت آن‌ها
ارائه گزارش بسیار دقیق با جزئیات از میزان سطح هوش و دقت افراد
بازی‌های سرعتی و تمرکزی
محیطی کاربرپسند و راحت
مقایسه آنلاین نتایج با سایر افراد
ارزیابی کامل مغز شما با به چالش کشیدن نورون‌های مغزی
تأثیر مستقیم بازی‌ها به‌تدریج بر روی هوش و دقت
نصب رایگان
امکان نصب بر روی پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس
روزانه حدود پانزده دقیقه برای اتمام هر یک بازی و تمرین با مغز زمان نیاز است. بعد از اتمام هر دوره بازی‌ها رتبه‌ای با عنوان LPI که مخفف  Lumosity Performance Index می‌باشد و شاخص عملکرد مغز در لوموسیتی است ارائه می‌شود. این شاخص بر اساس قدرت حافظه، دقت، سرعت، انعطاف‌پذیری و حل مسائل در بازی‌ها ارائه می‌گردد. می‌توان این شاخص‌ها را با روزها و ماه‌های قبل مقایسه نمود و تأثیر جالب آن را بر قدرت ذهن مشاهده نمود.
برخی از پزشکان از این برنامه در بازگرداندن افرادی که دچار ضایعه مغزی شده‌اند استفاده می‌نمایند و بسیار کاربردی می‌دانند.
هاینز کری همسر جان کری (وزیر امور خارجه ایالات‌متحده) طی مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی پیتسبورگ اظهار نمود : "توانایی فکری و مغزی که به دلیل بیماری و تشنج از دست داده بودم با کمک تمرینات لوموسیتی بازیافتم."