اخبار

اینترنت در ایران

  • ۱۳۹۶/۴/۲۷

نشستی مبنی بر ارزیابی عملکرد سازمان ارتباطات زیرساخت برگزار گردید. آقای جهرمی با خبر پانزده برابر شدن پهنای باند اینترنت در چهار سال گذشته این برنامه را آغاز نمود و از رشد زیرساخت‌های ارتباطی و میزان دسترسی مردم به آن را چشمگیر خواند. با این حال نیز اعلام نمود با بالا بودن سرعت رشد اما از جایگاهی که برای کشورمان انتظار داریم هنوز فاصله داشته و از لحاظ فناوری ارتباط در دنیا هنوز عقب هستیم و سعی در رشد و از بین بردن این فاصله دریم.

در این جلسه تعداد مشترکین جدید اینترنت در کشور ده میلیون نفر و کاربران اینترنت تلفن همراه چهل میلیون نفر اعلام گردید که از چهار سال قبل تا کنون رشد بسیار زیادی با سرعت بالا داشته است.  همچنین سرعت استفاده و دسترسی کاربران نیز از اینترنت به سی و پنج کیلوبیت در ثانیه رسیده که چهار سال قبل یک کیلوبیت در ثانیه بوده است.

آقای جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه ایران بیشترین تعداد کاربر اینترنتی را در منطقه داراست گفت: یک و نیم درصد از محتوای وب در سراسر دنیا به زبان فارسی است و همچنین یک درصد از دامنه های وب سایت های سراسر جهان IR میباشند.

وزیر ارتباطات نیز در رخداد گیم تهران (TGC) اعلام نمود که ترافیک حجمی که به صورت محدود به کاربران از طریق شرکت های مختلف به فروش می رسد در دست حذف است تا کاربران با خرید اشتراک ماهیانه یا سالیانه بتوانند به طور کامل به صورت نامحدود استفاده نمایند. اما سخنگوی این سازمان با اصلاح این خبر اعلام نمود که این طرحی است که از خیلی مدت زمان پیش مطرح شده بوده و فعلا برای تصویب و سپس اجرایی شدن این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات می باشد.

همچنین آقای اسدی سخنگوی این سازمان اعلام کرد به محض اجرایی شدن این دسترسی اعلام عمومی خواهند نمود تا همه کاربران از آن مطلع شده و بتوانند به صورت نامحدود از اینترنت استفاده نمایند.