اخبار

نمایشگاه اینوتکس

  • ۱۳۹۶/۳/۲

بازگشایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس 2017 در تاریخ دوم خرداد 1396
حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای برگزاری اینوتکس2017 که به همت پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است تا 5خرداد ماه ادامه دارد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه سالیانه همکاری، اشتراگ‌گزاری، تبادل فناوری و سرمایه‌گزاری در بین شرکت‌های داخلی و خارجی است و با حضور داشمندان، صنعتگران، صاحبان فناوری‌های نوین و بازرگانان دایر می‌گردد.
در نمایشگاه امسال فناوری‌های بازار ایران نقش مهمی ایفا می‌کند، به طوری که 45 اختراع منتخب اماده واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عرضه می‌گردد و از سویی دیگر 15 دانش فنی نتیجه‌گیری شده از سوی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به صنعتگران ارائه خواهد شد.
در این بین فستیوال تخصصی پزشکی نیز با تجهیزات و استارتاپ دمو با ارائه 8 اختراع برتر برای فعالان پزشکی در محل سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار ارائه خواهد گردید.
سال گذشته که پنجمین دوره برگزاری اینوتکس بود با توجه ویژه به حوزه‌های آی‌تی، تجهیزات پزشکی، انرژی و نفت و گاز مذاکرات بسیاری در این راستا انجام گردید و نتایج مهمی چون عقد 66 تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله دستاوردهای این نمایشگاه بود.

در حاشیه افتتاح اینوتکس خبرهایی حاکی از حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان به گوش می‌رسید که تا سال 1400 فضای کسب‌وکار تحولی بزرگ را پیش رو خواهد داشت. یکی از دلایل این تحول عمیق تغییر از حالت سنتی به مدرن برآورد شده که سرمایه محور نیز نخواهد بود. استفاده و به‌کارگیری از نیروی جوان تحصیل‌کرده با ذهنی خلاق و دارای ایده‌های نوین جایگزین سرمایه‌های کلان خواهد بود که در 4 سال پیش‌رو بسیار به کار گرفته خواهد شد. تاکید بر آموزش‌های کارآفرینی و جدی گرفتن رونق در فناوری‌هخای نوین و مبتکرانه از راهکارهای جدید دولت در آغاز این نمایشگاه نام برده شد.
در نمایشگاه اینوتکس امسال بیش از 40 شرکت مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور شرکت کرده‌اند که تبادل با آن‌ها جزو اهداف این نمایشگاه است.