اخبار

چگونگی راه اندازی یک استارتاپ

  • ۱۳۹۷/۵/۳

چگونگی شروع استارتاپ و اطلاع از روند کلی جهت شرکت در رویدادهای استارتاپی در موفقیت و به تحقق رساندن ایده های خلاقانه، جذب مشتری و ایجاد اشتغال در زمینه‌های گوناگون حائز اهمیت می‌باشد.

موفقیت ایده های خلاقانه نیاز به آگاهی کامل از چگونگی شروع استارتاپ داشته و علاوه بر آن میبایست برنامه‌ریزی دقیق و منظمی برای انجام کلیه امور وجود داشته باشد تا درصد موفقیت استارتاپ ارائه شده را افزایش دهد.

چگونگی شروع استارتاپ

1- ارائه ایده های خلاقانه

در حوزه فعالیت خود تحولی نوآورانه ایجاد نمایید تا نیازهای مخاطبین خود را به بهترین شکل ممکن مرتفع سازید.

با توجه به محیط اطراف خود و شناسایی موانع و مشکلات عموم مردم در انجام امور روزانه ایده های خلاقانه متنوعی را خواهید یافت.

2- مستندسازی اطلاعات جمع آوری شده

مشاهدات و تحقیقات خود را به صورت لحظه‌ای یادداشت نمایید.

این مهم در میان راه هنگامی که با موانع و مشکلات متعدد روبه‌رو می‌شوید، اطلاعات مفید و مهمی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

3- ساخت و ارائه نمونه اولیه

در صورتی که ایده مورد نظر خود را پس از بررسی‌های نهایی انتخاب نمودید، به سرعت یک نمونه اولیه از آنچه در ذهن خود دارید را ساخته و در اختیار یک جامعه آماری 1000 نفره قرار دهید.

بازخورد مخاطبان خود را به دقت بررسی نمایید؛ از طریق این روش می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ایده انتخابی شما در نهایت توانایی جذب مشتری و موفق بودن را خواهد داشت یا خیر.

پس از ارزیابی اولیه می‌توانید تصمیم خود را در زمینه ادامه راه و یا تغییر در ایده اولیه استارتاپ خود قطعی نمایید.

4- جذب سرمایه گذار

پس از انجام مراحل شروع استارتاپ می‌توانید افراد و یا مجموعه‌هایی که حوزه فعالیت مشترک با شما را دارند، بیابید و با کمک آنان اقدام به افزایش سرمایه، جذب مشتری و بالا بردن کیفیت خدمات خود نمایید.

به چنین مجموعه‌هایی در اصطلاح هم بنیان گذار نیز گفته می‌شود.

به روش‌های جذب سرمایه گذار جهت تامین منابع مالی استارتاپ، بوت استرپینگ و یا شتاب دهنده استارتاپ نیز گفته می‌شود و در حال حاضر این روش بسیار مرسوم و معمول می‌باشد.

5- ثبت و نهایی کردن ایده استارتاپی

پس از طی مراحل چگونگی شروع استارتاپ و آگاهی از نحوه پیشبرد اهداف و جذب مشتری ایده خود را به ثبت رسانید.

افزودن جزئیات و تغییرات کلی در حین انجام سایر امور در پروژه امکان پذیر بوده و متخصصان در این حوزه، پیشنهاد خود را مبنی بر ثبت ایده پس از موفقیت در مراحل اولیه، ارزیابی می‌نمایند.

6- معرفی استارتاپ موفق

شرکت دانش بنیان فراداده با طی تمامی مراحل راه اندازی استارتاپ که طی مقاله فوق مورد بررسی قرار گرفت، خدمات متنوعی را در حوزه نرم افزاری ارائه نموده است.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این مجموعه طراحی پنل اس ام اس، ارائه سرویس سایت ساز آنلاین، طراحی فروشگاه پت شاپ، دفتر کار مجازی و خدمات تولید محتوا می‌باشد.

این مجموعه با کادری مجرب فعالیت خود را از سال 1386 با هدف هم افزایی علم و ثروت آغاز نموده است.

هلدینگ فراداده رایانه سورنا در تمامی موارد ذکر شده بهترین خدمات و پشتیبانی را ارائه داده و در زمره استارتاپ های موفق قرار گرفته است.