اخبار

تبلیغات در گوگل

گوگل ادوردز یک سرویس آنلاین است که در زمینه‌ی تبلیغاتی اینترنتی فعالیت دارد.

  • ۱۳۹۶/۹/۱۴

تبلیغات در گوگل یکی از روش های تبلیغات اینترنتی است که امروزه کسب و کارهای بسیاری به آن روی آورده‌اند.

مشاغل مختلف از راه‌های مختلفی برای مطرح شدن و برندسازی استفاده می‌کنند، که یکی از آن‌ها می‌تواند تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز باشد.

گوگل ادوردز (Google AdWords)

هنگامی که در موتور جستجوی گوگل (Google) به دنبال مطلب یا موضوع خاصی هستید، می‌توانید یک یا چند وبسایت را ببینید که در صدر یا انتهای لیست وبسایت‌ها نمایش داده می‌شوند.

کلمه AD در کنار این وبسایت‌ها وجود دارد که به معنای گوگل ادوردز می‌باشد.

بدین معنا که این وبسایت، از میان روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در گوگل را برگزیده است.

و در گوگل ادوردز یک کمپین تبلیغاتی ایجاد نموده است.

گوگل ادوردز یک سرویس آنلاین تبلیغاتی است که فرصت تبلیغات در فضای موتور جستجوی گوگل را در اختیار مشاغل مختلف می‌گذارد.

در سال 2011 بر طبق اعلام شرکت گوگل، 95 درصد درآمد شرکت گوگل، از طریق تبلیغات در گوگل بدست می‌آید.

بنابراین، اصلی‌ترین منبع درآمد این شرکت از گوگل ادوردز است.

براساس نتایج بدست آمده، در حال حاضر، 1 میلیون شغل از طریق گوگل ادوردز تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

نکته‌ی قابل توجه اینکه، فعالیت گوگل ادوردز براساس کلمات کلیدی فعالیت می‌کند.

کلمات کلیدی در هر کسب و کار، ویژه و منحصربه‌فرد هستند.

با عضویت در سیستم گوگل ادز یا ادوردز، لیست کلمات مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کرده و اقدام به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی نمایید.

ممکن است بسیاری از وبسایت‌ها، رتبه‌ی خوبی در نتایج جستجو نداشته باشند یا محتوای آن‌ها براساس قواعد بهینه‌سازی سایت تولید نشده باشد؛

اما با توجه به قابلیت ها و توانایی‌های بالقوه‌ی خود، در سیستم گوگل ادز عضو می‌شوند.

چنین وبسایت‌هایی با پرداخت هزینه‌ای اندک، این قابلیت را دارند که با تبلیغات در گوگل در معرض دید مخاطبین قرار گیرند.

البته بهتر است برای جلب اعتماد مشتری، محتوای وبسایت طبق اصول بهینه‌سازی سایت (SEO) ایجاد شود.

درآمدزایی از طریق تبلیغات در گوگل

گوگل ادز، با کلیک بر روی ادزهای ایجاد شده، مبلغ مختصری را از حساب کاربر کسر می‌کند.

در غیر اینصورت هزینه‌ای بابت عضویت کسر نمی‌گردد.

مبلغی که بابت تبلیغات در گوگل از کاربران کسر می‌گردد، ثابت و مشخص نیست.

این مبلغ براساس پارامترهای مختلفی همچون موقعیت تبلیغ، نوع لغت و ... تعیین می‌گردد و هر بار متغیر است.

درآمدزایی گوگل از همین مبالغی است که بابت هر کلیک کسر می‌گردد.

تصور کنید اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی و موفق مانند فروش سامانه پیامک باشید، که امروزه طرفدار زیادی دارد، بابت هر کلیک باید هزینه‌ای بیشتر پرداخت نمایید.

کلماتی همچون: پنل اس ام اس، پیامک تبلیغاتی، سامانه پیام کوتاه، متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار و غیره می‌تواند بیشترین جستجو در زمینه‌ی پیامک را داشته باشند.

یا فرض کنید یک شرکت نوپا هستید که فعالیت شما براساس ایده های خلاقانه شکل گرفته و اکنون یک استارتاپ محسوب می‌شوید.

برای تبلیغات در گوگل باید بر روی کلمات مرتبط با فعالیت خود سرمایه‌گذاری و هزینه نمایید.

کلماتی همچون: جذب سرمایه گذار، اشتغال زایی، استارتاپ های موفق ایرانی و ... می‌تواند متناسب با فعالیت یک استارتاپ جستجو شود.

از دیگر روش‌ های تبلیغات اینترنتی، می‌توان به تبلیغات در اینستاگرام اشاره کرد که در مقاله‌ی دیگری به آن خواهیم پرداخت.