اخبار

مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات

  • ۱۳۹۷/۶/۲۵

مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات امری دشوار به نظر می‌رسد؛ چرا که هریک از روش‌های تبلیغات و جذب مشتری با توجه به اقتضای زمان خود کارآمد و سودآور بوده است.

مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث افزایش اهمیت مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات می‌شود، تاثیرگذاری بیشتر هریک از این روش‌‌‌ها در ذهن مخاطبین می‌شود؛

امروزه تمامی افراد در جامعه از موبایل جهت برقراری ارتباط و انجام امور روزانه خود استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، تبلیغاتی که در این بستر انجام شود، قطعا در معرض دید بوده و مورد توجه مخاطب قرار خواهد گرفت.

در معرض دید بودن پیام تبلیغاتی باعث بالاتر رفتن بازخورد این شیوه از تبلیغات و جذب مشتری هرچه بیشتر خواهد شد.

مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات

مقرون به صرفه بودن

تعرفه ارسال پیامک تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بسیار پایین می‌باشد؛ در نتیجه جذب مشتری از طریق بازاریابی پیامکی، یکی از روش‌های محبوب تبلیغات میان صاحبین مشاغل به‌شمار می‌رود.

با مقایسه پیامک با دیگر روش های تبلیغات، از قبیل تیزرهای تلویزیونی و یا بیلبوردهای موجود در سطح شهر، تمامی سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای نوپا بازاریابی پیامکی را به عنوان پل ارتباطی کسب و کار خود با مخاطبان انتخاب می‌نمایند.

سایر روش‌های جذب مشتری و تبلیغات همانند چاپ بروشور، تراکت و کاتولوگ نیز با توجه به هزینه‌های بالای خرید کاغذ و طراحی گرافیکی معمولا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

برای بالا بردن نفوذ بازاریابی پیامکی در ذهن مخاطب نگارش متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار اهمیت ویژه‌ای داشته و توصیه می‌شود که مورد توجه قرار گیرد.

سرعت ارسال تبلیغات

ارسال پیام کوتاه در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت انبوه برای مخاطبان انجام می‌گردد.

پنل اس ام اس امکان ارسال پیام گروهی به مخاطبان را به صورت یکجا و تنها در چند ثانیه فراهم نموده‌است.

ارسال به سن و جنسیت خاص

با استفاده از سامانه پیامک امکان هدفمندسازی جامعه مخاطبان و ارسال پیام به سن و یا جنسیت خاص در محدوده جغرافیایی مورد نظر فراهم می‌باشد.

عدم وابستگی به اینترنت

با وجود تاثیر بالای آنلاین مارکتینگ در ذهن مخاطب و امکان استفاده از امکانات متنوع جهت بالا بردن جذابیت تبلیغات، این روش وابسته به اینترنت می‌باشد.

وابسته بودن به بستر اینترنت، به دلیل ایجاد محدودیت و الزام به وجود اینترنت برای مشاهده تبلیغات یکی از معایب آنلاین مارکتینگ به‌شمار می‌رود.

انتخاب بهترین پنل اس ام اس

جهت بالا بردن بازخورد بازاریابی پیامکی میبایست ارسال پیام تبلیغاتی با امکانات مناسب و متنوع انجام گردد تا تاثیرگذاری که توقع آن می‌رود را بر روی مخاطبین داشته باشد.

برای مثال، شرکت دانش بنیان فراداده با طراحی پنل پیامک فراپیامک امکان ارسال توسط ماژول‌های متنوعی را برای کاربران فراهم نموده است.

یکی از امکانات تعبیه شده در پنل اس ام اس این مجموعه ارسال پیام صوتی می‌باشد.

پیام صوتی متن پیامک شما را توسط ربات تعبیه شده در سیستم به صوت تبدیل نموده و پس از برقراری تماس با مخاطبین پیغام صوتی برایشان پخش خواهد شد.

این امکان علاوه بر مرتفع نموده مشکل عدم ارسال به شماره های بلک لیست، جذابیت در تبلیغات را برای مخاطبین به همراه خواهد داشت. در نتیجه، انتخاب پنل مناسب با امکانات متنوع نیز امری راه‌گشا خواهد بود.