اخبار

پیامک تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی برای معرفی خدمات ارسال میگردد اما همواره مشکل بلک لیست مخابراتی وجود دارد که اپراتورهای پیام کوتاه با روش خدماتی آن را حل کرده اند.

  • ۱۳۹۶/۷/۴

پیامک تبلیغاتی و خدماتی

ارسال پیامک تبلیغاتی به آن دسته از پیامک ها اطلاق می‌شود که جهت معرفی خدمات و محصولات ارسال می‌گردند.

شرکت‌های بسیاری در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی فعالیت می‌کنند.

حتی شرکت های تبلیغاتی نیز ارسال پیامک تبلیغاتی را در سبد خدمات خود قرار داده‌اند.

پیامک تبلیغاتی، پیامکهایی هستند که از سمت اپراتورهای خاصی که با عنوان اپراتورهای پیام کوتاه شناخته می‌شوند، ارسال می‌گردند.

این پیامک ها با پیش شماره‌های ویژه ای که مختص ارسال پیامک هستند، فرستاده می‌شوند.

1000، 2000، 3000، 5000 و 21 پیش شماره های ارسال پیامک تبلیغاتی هستند.

هر پیش شماره، مربوط به یک اپراتور به‌خصوص است.

بلک لیست مخابراتی

بلک لیست مخابراتی به معنای عدم دریافت پیام تبلیغاتی است.

بدین صورت که افردی که تمایل به دریافت اینگونه پیامک ها ندارند، کد مخصوصی را به سرشماره‌ای خاص ارسال می‌کنند.

این افراد اصطلاحا در بلک لیست مخابراتی قرار می‌گیرند.

اپراتورهای تلفن همراه (مانند همراه اول) با دریافت کد مخصوص بلک لیست، ترتیبی اتخاذ می‌کنند تا به تلفن همراه شخص متقاضی، ارسال پیامک تبلیغاتی انجام نشود.

جهت عدم ارسال پیامک تبلیغاتی به تلفن همراه، می‌بایست عدد 1 را به شماره 8999 ارسال کرد.

شرکت های تبلیغاتی و کسب و کارهایی که قصد تبلیغ کار خود را دارند، همواره با مشکل لیست سیاه مخابراتی مواجه هستند.

علت ازدیاد شماره های موجود در لیست سیاه مخابراتی، استفاده نادرست از پیامک بود.

افراد بسیاری از پیامک با مقاصد مزاحمت، سرکار گذاشتن دیگران، فحاشی و ارسال تهدیدات مالی و جانی استفاده کردند.

به همین علت و به دلیل افزایش محدودیت ها و قوانین پیامکی، نگرش عموم نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی تغییر کرد.

بنابراین، در مورد ارسال پیامک تبلیغاتی، مشکل عدم ارسال به بلک لیست مخابراتی وجود دارد.

اما به راستی چاره‌ای برای اینکار وجود ندارد؟

اگر برای مشکل بلک لیست راه حلی وجود نداشت، پس در حال حاضر شرکت‌های پیامکی چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

روش ارسال به بلک لیست مخابراتی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، شرکت های پیامکی برای کاهش جرائم پیامکی، قوانین فروش پنل اس ام اس را سختگیرانه‌تر وضع نمودند.

اما برای افراد، سازمان یا ارگان‌هایی که اس ام اس تبلیغاتی ارسال نمی‌کنند، روشی درنظر گرفته شده است.

این روش تحت عنوان "خط خدماتی" در میان شرکت‌های پیامکی مطرح می‌گردد.

خط خدماتی

خط خدماتی، خطوط پیامکی هستند که پس از طی مراحل اداری، مشکل بلک لیست مخابراتی از آن برطرف شده است.

بدین معنا که این خط دارای ارسال پیامک به بلک لیست مخابراتی می‌باشد.

اما استفاده از آن شرایطی دارد!

تنها ارگان‌ها و شرکتهای دولتی و خصوصی، مجاز به استفاده از خط خدماتی می‌باشند.

در واقع اشخاص حقیقی و عموم نمی‌توانند جهت دریافت خط خدماتی اقدام کنند.

اپراتورهای پیام کوتاه

علاوه بر اپراتورهای تلفن همراه (مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل و ...)، اپراتورهای پیام کوتاه نیز به طور مجزا در حال فعالیت می‌باشند.

همانطور که اشاره کردیم، اپراتورهای پیام کوتاه، شرکت‌های مستقلی هستند که صرفا در زمینه ارائه پیام کوتاه فعالیت دارند.

هر یک از اپراتورهای پیام کوتاه، برای خطوط خدماتی، قوانینی وضع نموده‌اند.

برای مثال اپراتور پیام کوتاه 3000، برای متقاضیان خط خدماتی با سرشماره 3000، موارد ذیل را درخواست نموده است:

  • تکمیل فرم خدماتی (در این فرم که باید بر روی سربرگ مجموعه متقاضی ارسال شود، هدف از خدماتی نمودن خط، موضوع و محتوای پیامک خدماتی و یک نمونه از پیامک ذکر گردد).
  • تعهدنامه خدماتی
  • یک فقره سفته ضمانت بابت خدماتی شدن خط به مبلغ 100 میلیون ریال بدون تاریخ و بدون شرح
  • گواهی امضا مدیر عامل
  • بانک شماره مشترکین

راه حل فراپیامک برای خروج از بلک لیست

فراپیامک، ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه و پنل اس ام اس، قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی را از تمامی اپراتورهای پیام کوتاه، دارد.

تمامی سرشماره ها در فراپیامک، خدماتی می‌گردد.

نکته قابل توجه اینجاست که شرکت فراپیامک، برای افرادی که قصد ارسال پیامک به صورت خدماتی را دارند، سامانه ای را طراحی کرده است.

این سامانه "تبدیل متن به گفتار" نام دارد.

تبدیل متن به گفتار، راه حلی است که توسط فراپیامک جهت ارسال به بلک لیست مطرح می‌گردد.

اشخاص حقیقی و حقوقی در این سامانه می‌توانند متن موردنظر خود را نوشته و به صورت صوتی برای مخاطبین خود ارسال کنند.

بلک لیست مخابراتی در این حالت درنظر گرفته نخواهد شد و پیام شما به گوش مخاطب خواهد رسید.

توصیه می‌شود به جهت صوتی بودن پیام ها، در موارد اطلاع رسانی موارد مهم از این سیستم استفاده کنید.

به این جهت که عموما گوش دادن به تماس های صوتی از حوصله مخاطب خارج است.