اخبار

رزومه

  • ۱۳۹۶/۱/۲۳

سوابق کاری شما در سندی  با نام روزمه می‌تواند در زمان کوتاهی شمارا معرفی نماید بنابراین بسیار اهمیت دارد که در نوشتن رزومه اصولی را رعایت نمایید.
هنگام نوشتن رزومه بسیار دقت کنید تا فردی که اولین نگاه را به آن می اندازد جذب شده و مجدد رزومه را با دقت بیشتری بررسی کند تا به کمک شما بیایید. 9 نکته برتر که در این بخش آورده شده است می تواند یاری‌رسان رزومه ای مناسب برای شما گردد:
 
1.اطلاعات تماس
ساده ترین و واضح ترین موارد اطلاعات تماس می‌باشد. اطلاعات تماس باید شامل نام، نام‌خانوادگی ، شماره تماس، آدرس محل سکونت، آدرس ایمیل و لینک پروفایل لینکدین باشد و در ابتدای رزومه قرار گیرد. از درج ایمیل ها و شماره تماس های متعدد خودداری نمایید تا فردی که با رزومه شما موافقت نموده و قصد برقراری ارتباط دارد سردرگم نشود.
2.عنوان حرفه‌ای
بعد از اطلاعات تماس عنوان اصلی کار خود مثل "حسابدار ارشد " یا "متخصص بازاریابی و فروش" را به طور واضح اعلام نمایید تا فردی که رزومه شما را بررسی می کند بدون شک موقعیت شغلی مورد تقاضای شما را متوجه گردد. عنوانی که انتخاب می نمایید به طور خلاصه و حرفه ای شما را به کارفرما معرفی می کند.
3.کلمات کلیدی
کلمات متناسب با حرفه و رشته خود را جستجو نموده و در رزومه خود به کار ببرید، فقط در نظر داشته باشید که از جملات کپی شده استفاده نکنید، عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با حرفه شما باید به زبان و ادبیات خود شما بیان گردند تا شغل مورد نظر و توانایی‌های شما در رشته تان را به تصویر بکشند.
4.دستاوردها
کارفرمای جدید کنجکاو است تا بداند شما در راستای اهداف شرکت قبلی که مشغول فعالیت بوده اید چه کارهایی را به انجام رسانیده‌اید و این مورد که جزو نقاط قوت شما محسوب می گردد با مسئولیت های شرکت خودشان هماهنگی دارد یا نه. به همین دلیل دستاوردهای خود را بعد از عنوان شغلی حتما ذکر نمایید.
 
5.سوابق حرفه‌ای
فعالیت های پیشین خود را به ترتیب تاریخ مرتب نموده و متذکر شوید. سمت های شغلی، نام شرکت ها و فعالیت و مسئولیت های انجام شده در سمت های مذکور را توضیح دهید. سوابق کاری به این ترتیب نمایانگر تاریخچه زندگی کاری شماست پس سعی کنید که جذابیت در نوشتن را حفظ نمایید.
6.معیارهای اندازه‌گیری
در رزومه خود به صوت انتزاعی صحبت نکنید و با آمار و ارقام که منظور شما را یه صورت واضح به کارفرما منتقل کند اعلام نمایید. برای مثال به جای جمله‌ی : من به رشد درآمد شرکت قبل کمک شایانی کرده ام ، اینطور بنویسید: با انجام امور محوله توانستم در طول 8 ماه 150 درصد درآمد از این محصول خاص را افزایش دهم.
7.گواهی‌نامه‌ها
اطلاعات مدارک و گواهی‌نامه‌هایی را که کسب کرده اید بعد از سوابق شغلی خود بیاورید، می‌توانید از ذکر مدارکی که مرتبط نیستند چشم پوشی نمایید.
8.لینک‌های مرتبط
برای معرفی و ارائه اطلاعات تکمیلی می توانید از لینک های مرتبط مثل پروفایل لینکدین یا وب لاگ شخصی استفاده نمایید. این اطلاعات را در قسمت اطلاعات تماس و در بالای رزومه خود وارد کنید. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که اطلاعات داخل لینک‌ها باید به‌روز و مرتبط باشند؛ به‌عنوان مثال اگر قصد دارید رزومه خود را برای یک کار عملیاتی ارسال کنید، نیازی نیست آدرس وبلاگ خود در مورد خواننده موردعلاقه‌تان را در رزومه درج کنید!
9.استفاده از افعال‌
رزومه خود را با ادبیاتی تاثیر گذار و محکم بنویسید به همین دلیل به جای استفاده از صفات سعی در استفاده از افعال نمایید تا دستاوردهایتان بهتر به خواننده رزومه شما منتقل گردد.