اخبار

الگوریتم جدید آموزش داده‌شده توسط انسان فراتر از آموزش را می‌آموزد.

  • ۱۳۹۵/۹/۲۱

الگوریتم جدید آموزش داده‌شده توسط انسان فراتر از آموزش را می‌آموزد.

محققان دانشگاه علوم و مهندسی کاربردی تورنتو الگوریتم جدیدی از دستورالعمل‌های آموزه‌ای بشر را به‌جای مجموعه‌ای از نمونه‌ها طراحی نموده‌اند که 9% عملکرد بهتری نسبت به روش‌های مرسوم آموزش شبکه‌های عصبی دارند. شگفت‌آورتر اینکه تشخیص‌های متفاوت این الگوریتم بر روی اعضای مختلف بدن با جزئیات بسیار بالا از طریق فناوری هوش مصنوعی رخ می‌دهد که در این الگوریتم جدید قابلیت تشخیص ویژگی‌های موی انسان از روی عکس نیز وجود دارد.

نسل جدید گوشی‌های هوشمند نیز به این فناوری مجهز خواهند شد و شما می‌توانید این سوال را از تلفن همراه خود را سوال نمایید:

"Hey Siri, how's my hair?"

" هی سیری ، موی من چگونه است؟ "

پرهام اعرابی و ونیژ گوا دو طراح این الگوریتم می‌گویند: تشخیص این الگوریتم متفاوت است و با پیکسل‌های هم‌طیف رنگی می‌توانند جزئیات زیادی را آنالیز و ترسیم نمایند.

این کار خلاقانه در مجله‌ی IEEE منتشر گردیده و موردتوجه سیستم‌های یادگیری هوش مصنوعی زیادی نیز قرار گرفته است.

به گفته‌ی اعرابی :این رویکرد، آموزش اکتشافی نوین قابل توجهی برای پرداختن به یکی از بزرگ‌ترین چالش برای شبکه‌های عصبی نیز ایجاد نموده است. ساخت و استفاده در طبقه‌بندی داده‌های دستگاه‌های پزشکی که قبلا ناشناخته بودند یا تشخیص سلول‌های سرطانی مشابه در تصاویر پزشکی ، و یا طبقه‌بندی کلیه اشیاء اطراف و نزدیک شدن به یک ماشین در رانندگی که می‌تواند بسیار پرکاربرد جلوه نماید.

به نقل از گوا "استفاده از آموزش اکتشافی برای تقسیم‌بندی مو فقط یک شروع است، ما مشتاقیم تا از روشمان در زمینه‌های دیگر و طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی، از پزشکی تا حمل‌ونقل استفاده گردد."