اخبار

کاربرد پنل پیامکی در صنعت گردشگری

  • ۱۴۰۲/۹/۲۰

پنل پیامکی در صنعت گردشگری: ابزاری برای ارتقاء خدمات و جذب گردشگر

بازاریابی دیجیتالی یکی از ابزارهای ضروری است که اکثر شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. این مورد یک جنبه اساسی برای دستیابی به موفقیت به دلیل اهمیتی است که فناوری در زندگی روزمره مردم دارد، محسوب می‌شود. یکی از راه‌های اصلی اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، استفاده از پیامک است. حوزه‌های مختلفی که در گذشته از این فناوری استفاده نمی‌کردند، امروزه به طور مشابه و همانند دیگر حوزه‌ها در تبلیغات عمل می‌کنند و استفاده از پنل پیامکی را در کار خود قرار داده‌اند. یکی از این حوزه‌ها، صنعت گردشگری است. از طریق یک کمپین بازاریابی پیامکی، شرکت‌های توریستی به دنبال بهبود پشتیبانی مشتری و ایجاد رابطه قوی‌تر و نزدیک‌تر هستند.

در بازار گردشگری و بسیار رقابتی این روزها، مسافران به دنبال شرکت‌های گردشگری هستند که از ابتدا، تهیه بلیط و شروع سفر تا انتها، بتوانند سفری دلچسب و بدون هر گونه دردسری را برایشان ترتیب دهند. از رزرو پرواز تا برنامه‌ریزی یک سفر، مشتریان انتظار سفری بی‌عیب و نقص و بدون اتفاقات غافلگیرکننده را دارند. افراد انتظار دارند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، شرکت گردشگری توانایی مدیریت و حل مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشند.

93 درصد از افراد به احتمال زیاد با شرکت‌های گردشگری که خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند، مسافرت‌های بیشتری را انجام می‌دهند.

صنعت گردشگری در حال رونق است و فرصت‌های بی‌شماری برای کسب و کارها در این فضا وجود دارد تا با استفاده از آن‌ها با مشتریان ارتباط برقرار کنند و فروش را افزایش دهند. بازاریابی پیامکی و استفاده از پنل پیامکی، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند در هر مرحله از سفر، از تحقیقات اولیه تا پیگیری پس از سفر، به مسافران کمک کند.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهند بازاریابی پیامکی بسیار در صنعت گردشگری کمک‌کننده است. نخست اینکه، این راه یک ارتباط فوری و مستقیم با مشتریان است؛ ثانیاً، ارسال پیامک بسیار شخصی است و برای هر مشتری سفارشی‌شده انجام می‌شود. مهم‌تر از آن، بازاریابی پیامکی مقرون به صرفه است و آن را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغل مسافرتی با هر اندازه‌ای تبدیل می‌کند.

تلفن‌های همراه اولین وسیله‌ای است که مردم برای برنامه‌ریزی سفر، تحقیق درباره مقصد و فعالیت‌هایشان، رزرو بلیط‌ها و موارد دیگر از آن استفاده می‌کنند.

در ادامه در این مقاله از سایت پنل پیامکی فراپیامک، ۸ راه که مشاغل در صنعت گردشگری می‌توانند از بازاریابی پیامکی استفاده کنند را برمی‌شماریم:

1. ارسال تائیدیه رزرو بلیط و به‌روزرسانی

شرکت‌های مسافرتی می‌توانند از پیامک به‌عنوان کانالی برای اطلاع مشتریان در مورد تأیید رزرو، لغو و تغییرات لحظه آخری سفر استفاده کنند. مسافران می‌توانند هنگام رزرو بلیط، اطلاع‌رسانی‌های پیامکی را درباره رزروهای خود دریافت کنند. اگر تغییراتی در برنامه سفر ایجاد شود، اعلان‌های پیامکی به مسافران زمان کافی برای انجام تغییرات را می‌دهند. با پیامک همچنین می‌توان یادآوری‌هایی در مورد برنامه سفرهای آینده را ارسال کرد.

به عنوان مثال، اگر مشتری قرار است دو روز دیگر پرواز داشته باشد، یک پیامک یادآوری با اطلاعات پرواز و یک لینک برای چک کردن آنلاین دریافت می‌کند. آژانس‌های مسافرتی با استفاده از پیامک می‌توانند اطلاعات به‌روز در مورد برنامه‌های سفر خود را در اختیار مشتریان قرار دهند و تجربه‌ای مثبت را برای مشتریان خود رقم بزنند. در صورت استفاده مؤثر، پیامک می‌تواند به ساده‌سازی تجربه سفر و راحت‌تر کردن آن برای مشاغل و مشتریان کمک کند.

پیام متنی یک راه عالی برای مشتریان شما برای تأیید رزرو بلیط است. برای مسافران بسیار رایج است که هتل‌های خود را بسیار زودتر از تاریخ مشخص‌شده رزرو کنند. با گذشت زمان، ممکن است فراموش کنند رزرو خود را تأیید کنند. از یک پیام یادآوری با یک لینک که حاوی تمام اطلاعات مربوط به سفر آنها است، استفاده کنید. علاوه بر این، یک روز قبل از سفر، می‌توانید پیام دیگری ارسال کنید تا از جزئیات پرواز خود مطلع شوند.

2. یادآوری مهلت‌های مهم رزرو به مشتریان

در صنعت گردشگری، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد مهلت رزرو و سایر اطلاعات مهم ضروری است. اینجاست که بازاریابی پیامکی بسیار کمک‌دهنده است. با ارسال یادآوری‌های به‌موقع به‌طور مستقیم به تلفن‌های مشتریان، کسب‌وکارهای صنعت سفر می‌توانند اطمینان حاصل کنند که مشتریان تمام اطلاعاتی را که برای موفقیت‌آمیز کردن سفرشان نیاز دارند، دریافت می‌کنند و از آنجایی که پیام‌های اس ام اسی، نرخ دیده شدن بالایی دارند، کسب و کارها می‌توانند مطمئن باشند که مشتریان پیام آنها را خواهند دید. بازاریابی پیامکی برای آگاه نگه داشتن مشتریان و درگیر شدن در صنعت پرسرعتی مانند گردشگری ضروری است.

3. ارسال پیامک در مواقع بحرانی

متخصصان صنعت گردشگری به خوبی می‌دانند که یک بحران در هر زمان ممکن است رخ دهد. از بلایای طبیعی گرفته تا ناآرامی‌های سیاسی، بسیاری از تهدیدات بالقوه وجود دارد که می‌توانند برنامه‌های سفر را مختل کنند. زمانی که این شرایط پیش می‌آید، کسب‌وکارهای گردشگری باید برنامه‌ای برای نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و اطلاع‌رسانی آنها داشته باشند.

بازاریابی پیامکی می‌تواند ابزار بسیار موثری برای مدیریت این گونه بحران‌ها باشد. از آنجایی که پیام‌های متنی را می‌توان به سرعت برای مردم ارسال کرد، می‌توان از آن‌ها برای ارائه به‌روزرسانی‌های اطلاعات به موقع و در این گونه موقعیت‌ها استفاده کرد. علاوه بر این، پیام‌های SMS دارای درصد دیده شدن بالایی هستند، به این معنی که مشتریان احتمالاً آنها را می‌بینند و می‌خوانند. در یک شرایط بحرانی، زمانی که هر دقیقه حائز اهمیت است، ارسال این پیام‌ها بسیار مهم خواهند بود.

کسب و کارهای فعال در صنعت گردشگری، می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای مدیریت بحران‌ها به روش‌های مختلفی استفاده کنند. برای مثال، خطوط هوایی می‌توانند از این گونه پیامک‌ها برای اشتراک‌گذاری لغو یا تاخیر پرواز به افراد استفاده کنند و اپراتورهای تور می‌توانند از آن برای اطلاع رسانی به مشتریان از تغییرات برنامه سفر در کشورهای مقصد استفاده نمایند. با استفاده از بازاریابی پیامکی، مشاغل در صنعت سفر و گردشگری می‌توانند اطمینان حاصل نمایند که مشتریان خود، همیشه آخرین اطلاعات را دارند.

4. ارسال پیام‌هایی‌ در مورد جاذبه‌های گردشگری

شرکت‌های مسافرتی می‌توانند از پنل پیامکی برای ارسال پیام‌های مبتنی بر اطلاعات جاذبه‌های گردشگری یا رستوران‌های اطراف استفاده کنند. ادغام SMS با فناوری GPS می‌تواند این قابلیت را تسهیل دهد.

هنگامی‌که مکانی که مشتری قصد رفتن به آنجا را دارد، مشخص شد، شرکت می‌تواند پیام‌های SMS حاوی اطلاعات جاذبه‌ها یا رستوران‌های مجاور را برای آنها ارسال کند. این خدمات برای مسافرانی که در تنگنای زمانی هستند، بسیار ارزشمند است؛ زیرا می‌تواند به آنها کمک کند تا سفرهای خود را به طور بهینه‌ای برنامه‌ریزی کنند و از زمان خود در سفر بهترین استفاده را ببرند. علاوه بر این، می‌تواند به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک کند؛ زیرا آنها از تلاش اضافی شرکت برای ارائه اطلاعات مفید قدردانی خواهند کرد.

5. ارائه تجربیات منحصر به فرد به مشتریان

کسب‌وکارهای گردشگری می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای ارائه تجربیات انحصاری یا هدیه‌های مناسبتی به مشتریان استفاده کنند. این موارد می‌تواند شامل نرخ‌های تخفیف‌خورده در هتل‌های خاص یا دسترسی زودهنگام به جاذبه‌های گردشگری محبوب باشد. با ارائه این پیام‌ها، کسب و کارها می‌توانند افراد بیشتری را تشویق کنند تا برنامه‌های سفر خود را زودتر رزرو و خریداری نمایند.

6. دریافت بازخورد از مشتری

پیامک راهی سریع و آسان برای مشتریان فراهم می‌کند تا به کسب و کارها اطلاع دهند که چگونه کار می‌کنند. به عنوان مثال، پیامک می‌تواند برای جمع‌آوری بازخورد در مورد همه چیز از اقامت در هتل گرفته تا تجربیات تور استفاده شود. با ارسال یک پیام متنی ساده برای مشتریان پس از تعطیلات یا سفر، کسب‌وکارها می‌توانند از آنها بخواهند که نظر را نوشته و یا امتیاز دهند. علاوه بر این، پیامک به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا به بازخورد مشتریان که در صنعت گردشگری ضروری است، سریع پاسخ دهند.

افراد معمولا به شرکت‌هایی که به نظرات آنها احترام می‌گذارند، بیشتر بها می‌دهند. پیامک همچنین به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بازخورد مشتریان را در مقیاس‌های بزرگی جمع آوری کنند که برای درک نیازها و نظرات مشتری ضروری است. سپس، کسب و کارهای گردشگری می‌توانند از این بازخورد برای بهبود کیفیت خدمات خود استفاده نمایند.

۷. ارسال کارت پرواز

یک کسب و کار توریستی می‌تواند کارت پرواز را از طریق پیامک برای مشتریان ارسال کند. به این ترتیب، مسافران می‌توانند کارت پرواز را در دستگاه‌های تلفن همراه خود به صورت دیجیتال ذخیره کنند و برای روزی که به آن‌ها نیاز دارند، آماده در دسترس داشته باشند.

۸. اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و لحظه آخری

از طریق پیامک می‌توانید اطلاعات مهم را به صورت آنی و بدون اتصال به اینترنت با مشتریان در میان بگذارید. به عنوان مثال، می‌توانید مشتریان خود را در مورد تاخیر در پرواز، تغییر تاریخ یا سایر اطلاعات مهم مطلع کنید.

چگونه می‌توان با استفاده از پنل پیامکی، بهترین نتیجه را در صنعت گردشگری به دست آورد؟

برای به حداکثر رساندن نتایج و دستیابی به تأثیر بیشتر در کمپین‌های پیامکی خود، ویژگی‌های خاصی وجود دارد که باید این موارد را رعایت کنید:

• شخصی سازی پیامک بسیار مهم است: کاربران دوست دارند پیام‌هایی را که مخصوصاً برای آنها طراحی شده است، دریافت کنند و نه متن‌های عمومی. این را می‌توان با جمع‌آوری داده‌هایی انجام داد که به شما امکان می‌دهد مشتریان خود را بشناسید.

• بخش‌بندی کمپین: یک مرد 22 ساله و یک زن 40 ساله علاقه و ترجیحات مشابهی ندارد. شما می‌توانید کمپین خود را بر روی یک گروه سنی خاص متمرکز کنید یا بسته به نوع مخاطبانی که می‌خواهید به دست آورید، استراتژی‌های خود را تغییر دهید.

• با کاربران ارتباط برقرار کنید: فروش آخرین مرحله فرآیند ارتباط با مشتری نیست، بلکه نقطه شروع است. هنگامی‌که این ارتباط شکل گرفت، می‌توانید یک پیام خوش‌آمدگویی، پیشنهادات ویژه متناسب با ترجیحات آن‌ها، یک تبریک تولد و غیره را برای مشتریان خود ارسال کنید.

نکته مهم: در زمان ارسال پیام، از ارسال پیام‌های مزاحمی که می‌توانند اسپم تلقی شوند، خودداری کنید و همچنین، مراقب زمان‌بندی ارسال پیامک باشید.

در نتیجه...

اگرچه صنعت گردشگری اغلب بازاریابی پیامکی را نادیده می‌گیرد، اما می‌تواند ابزاری گرانبها برای ارائه ارتباطات یکپارچه و بازتعریف تجربیات مشتری باشد. با استفاده از بازاریابی پیامکی همراه با سایر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، شرکت‌های گردشگری می‌توانند تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری برای مشتریان خود ایجاد کنند که باعث می‌شود مشتریان شما به خرید و داشتن تجربه سفری دیگر به سمت شما بازگردند.