پیامک خدماتی

ارسال پیامک به شماره‌های بلک لیست

پیامک خدماتی و ارسال پیام اطلاع رسانی به شماره‌های بلک لیست مخابرات به یکی از دغدغه‌های صاحبین مشاغل در بازاریابی اینترنتی از طریق پیام کوتاه تبدیل شده‌است.

با توجه به قوانین وضع شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال به خطوطی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نموده‌اند، ممنوع بوده و در حالت کلی نیز خطوط تبلیغاتی، امکان ارسال به لیست سیاه را نخواهند داشت.

این ممنوعیت با توجه به کاربرد موثر و مفید ارسال پیامک برای مشاغل گوناگون مشکلاتی را برای فعالان در این حوزه ایجاد نموده‌است.

نحوه ارسال پیامک خدماتی

پیامک خدماتی همان‌طور که از نامش پیداست با هدف اطلاع رسانی به مخاطب ارسال می‌گردد و متن پیام، حاوی تبلیغات نخواهد‌ بود.

در این راستا، همراه اول شرایط خطوط خدماتی پیامک و نحوه دریافت شماره خدماتی را برای مجموعه‌ها و شرکت‌های حقوقی اعلام نمود و کاربران در صورت دارا بودن شرایط، امکان بهره‌مندی از این خدمات را داشتند.

شرایط خطوط خدماتی پیامک که توسط همراه اول و اپراتورهای سامانه پیامک اعلام شده‌است، بسیاری از مجموعه‌ها و حتی استارتاپ‌ها را تحت پوشش خود قرار نداده و عملا نیاز به ارسال پیامک خدماتی در میان صاحبین مشاغل کوچک بیش از پیش احساس می‌شود.

لازم به ذکر است علاوه‌بر پیچیده بودن شرایط خطوط خدماتی پیام کوتاه در سال‌های گذشته، شرایط جدید دریافت شماره خدماتی در سال جاری توسط همراه اول اعلام نشده‌است؛ حتی مجموعه‌های واجد شرایط نیز در حال حاضر امکان خدماتی نمودن خطوط خود را نخواهند داشت.

در این راستا، شرکت دانش بنیان فراداده بر آن شد تا خدماتی در چهارچوب قوانین وضع شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارسال پیامک خدماتی به کاربران خود ارائه دهد.

عملکرد ماژول پیامک خدماتی

عملکرد این ماژول به گونه‌ای بوده که ارسال پیام خدماتی و اطلاع رسانی را برای تمامی کاربران بدون نیاز به دارا بودن شرایط خطوط خدماتی پیامک فراهم می‌نماید.

این ماژول از 3 بخش کلی تشکیل شده است:

در بخش اول، کاربر می‌بایست نام تجاری خود را به صورت صحیح و کامل وارد نماید؛ منظور از نام تجاری، نام انتخابی برای مجموعه مورد نظر است؛

پس از درج نام تجاری یک کد اختصاصی به شما تعلق خواهد‌ گرفت.

درج نام تجاری برای تمامی کاربران الزامی است و در متن پیام خدماتی آنان نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است جهت جلوگیری از تخلف توسط کاربران پس از درج نام تجاری، به هیچ عنوان امکان تغییر آن وجود نخواهد ‌داشت.

در بخش دوم، کاربر میبایست لیست مخاطبین خود را وارد نماید.

امکان افزودن مخاطبین توسط فایل اکسل وجود داشته و کاربران می‌توانند مخاطبین خود را با گروه‌بندی مورد نظر در پنل درج نمایند، تا در هر بار ارسال گروه مورد نظر خود را انتخاب و ارسال‌های خود را به تفکیک انجام دهند.

پس از درج مخاطبین، پیامک اطلاع رسانی برای تک تک مخاطبین به صورت خودکار توسط سیستم ارسال خواهد شد.

فرمت متن ارسالی به صورت زیر می‌باشد:

با سلام شما در گروه مخاطبین *نام تجاری کاربر* عضو شده‌اید؛ دریافت پیامک از این شماره رایگان است.

لغو عضویت با ارسال *کد اختصاصی کاربر*

لازم به ذکر است امکان ارسال به مخاطبان درج شده، 30 دقیقه بعد از ارسال پیام اطلاع رسانی به آنان میسر خواهد بود؛

لذا مخاطبین فرصت کافی جهت بررسی پیامک و لغو عضویت در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک از مجموعه فرستنده را خواهند داشت.

در بخش سوم، ابزارهای مورد نیاز جهت ارسال پیامک در پنل اس ام اس در اختیار کاربر قرار داده شده ‌است.

مزایای استفاده از پیامک خدماتی

عدم نیاز به فراهم نمودن شرایط خطوط خدماتی پیامک

ارسال پیام های اطلاع رسانی به تمامی مخاطبین حتی شماره‌ های بلک لیست

عدم نیاز به خریداری شماره خدماتی

جلوگیری از نارضایتی مخاطبان

حذف پروسه اداری و نامه نگاری‌های مربوطه جهت دریافت شماره خدماتی

امکان ارسال پیام به صورت انبوه و بدون محدودیت در تعداد گیرندگان

صرفه جویی در زمان و امکان استفاده آنی از خدمات در مقایسه با دریافت شماره خدماتی

مانیتورینگ ماژول پیامک خدماتی

تمامی ارسال‌های انجام شده از طریق این ماژول توسط شماره خدماتی اشتراکی مجموعه فراپیامک انجام می‌گردد؛

لذا متون ارسالی با دقت بررسی خواهند شد و نظارت کامل بر عملکرد کاربران در خصوص خدمات ارائه شده صورت می‌پذیرد.

با توجه به توضیحات ارائه شده تمامی مجموعه‌های حقیقی، حقوقی، استارتاپ‌ها، صاحبین مشاغل دارای جواز کسب و ... امکان استفاده از ماژول پیام خدماتی که در اصطلاح به آن پیامک سفید نیز می‌گویند را خواهند داشت.