اخبار

رضایت مشتری و تأثیر آن در مارکتینگ

  • ۱۳۹۶/۹/۱۳

رضایت مشتری و تاثیر آن در مارکتینگ نقش به سزایی در تضمین حفظ سهم بازار و گسترش آن دارد.

جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به آن‌ها از ارکان اساسی و مهم مشتری مداری محسوب می‌شود.

رضایت مشتری و تاثیر آن در مارکتینگ زمانی پررنگ خواهد شد که مشتریان وفادار برای شما بزرگترین و موثرترین راه بازاریابی محسوب شده و سبب جذب مشتریان جدید شوند.

یک کسب و کار موفق قطعا مشتری مداری را در محور فعالیت های خود قرار خواهد داد.

تعریف مشتریان راضی و مشتریان ناراضی

مشتریان راضی

احساس مشتری نسبت به محصولات و خدمات یک مجموعه و نحوه مشتری مداری آن سبب بروز رضایت یا نارضایتی در آنها خواهد شد.

مشتریان راضی افرادی هستند که در حد انتظارات خود یا بیشتر از آن، از یک مجموعه، خدمات دریافت کرده‌اند.

در صورت تداوم احساس رضایت یک مشتری راضی به مشتری وفادار تبدیل خواهد شد.

واضح است یک مشتری وفادار سبب افزایش فروش و سودآوری بیشتر برای یک کسب و کار موفق خواهد شد.

رضایت مشتری و تاثیر آن در افزایش فروش برای یک مجموعه از 3 طریق اتفاق خواهد افتاد:

1- خرید مجدد کالای خریداری شده

2- خرید سایر محصولات مجموعه توسط مشتری

3- معرفی مجموعه به سایر افراد

مشتریان ناراضی

دقیقا در مقابل مشتریان راضی، مشتریان ناراضی قرار خواهند گرفت.

افرادی که خدمات دریافتی و نحوه مشتری مداری را پایین تر از حد انتظارات خود دیده، لذا از عملکرد سازمان و محصولات آن ناراضی هستند.

رضایت مشتری و تاثیر آن در افزایش فروش در صورت وجود مشتریان ناراضی تاثیر عکس داشته و سبب کاهش سهم بازار و فروش خواهد شد.

مشتری مداری و کسب رضایت مشتری

با مشتریان خود مانند یک مدیر رفتار کنید!

واقعیت این است، توجه به مقوله‌ی رضایت مشتری و تاثیر آن در افزایش فروش و افزایش سودآوری، سبب ایجاد درآمد برای شما خواهد شد.

می‌توان گفت مشتری شما مدیر شماست و درآمد شما را تضمین خواهد کرد؛ پس مانند یک مدیر با آنها رفتار کنید.

سعی کنید مشتریان خود را تحت تاثیر قرار داده و هرگز قولی که به ایشان داده‌اید را از یاد نبرید.

برای کمک به مشتری خود و انجام مشتری مداری به شیوه صحیح از چهارچوب خود خارج شوید و برای حل مشکلات هر کاری که می‌توانید را انجام دهید، دقیقا شبیه به رفتاری که با مدیر خود خواهید داشت.

رضایت مشتری را مرتبا اندازه‌گیری کنید!

تقریبا 91 درصد مشتریان ناراضی دیگر از شما خرید نمی‌کنند، اندازه گیری رضایت مشتری میتواند در کاهش تعداد آنها به شما کمک کند.

یکی از راههای اندازه گیری رضایت مشتری و مشتری مداری و در نتیجه افزایش فروش استفاده از ماژول نظرسنجی در پنل ارسال پیامک شرکت فراپیامک است.

این ماژول از طریق ارسال اس ام اس به برقراری ارتباط با مشتریان و دریافت نظرات آنها در خصوص خدمات دریافت شده می‌پردازد.

رضایت کافی نیست، مشتری وفادار بسازید!

یکی از مهمترین اهداف ایجاد رضایت در مشتریان افزایش فروش و به وجود آمدن مشتری وفادار است.

مشتریان راضی ممکن است هر لحظه توسط رقبا تحت تاثیر قرار گرفته و منبع خرید خود را تغییر دهند.

اما یک مشتری وفادار همیشه از شما خرید خواهد کرد.

یکی از عوامل ایجاد مشتری وفادار، راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان و به یاد داشتن مناسبت های خاص آنها می‌باشد.

ماژول پیامک مناسبت سامانه ارسال پیامک شرک فراپیامک، در مناسبت‌های خاص مشتریان با ارسال پیامک موجب رضایتمندی مشتریان شما خواهد شد.

رضایت مشتری را با شبکه های اجتماعی افزایش دهید!

با توجه به استفاده روزافزون افراد از شبکه های اجتماعی، این قبیل رسانه‌ها یک فرصت عالی برای افزایش رضایت مشتری را فراهم می‌کنند.

می‌توان از این شبکه‌ها به عنوان یک راه ارتباطی برای دریافت بازخورد از مشتریان و حتی ارائه خدمات پس از فروش استفاده نمود.

این کار علاوه بر افزایش رضایت در مشتریان و کاهش هزینه تبلیغات سبب افزایش فروش نیز خواهد شد.