اخبار

7 روش بهبود نتایج بازاریابی پیامکی در سال 2023

  • ۱۴۰۲/۷/۲۳

در این مقاله 10 روش برای بازاریابی پیامکی در سال جدید را خواهیم گفت که می‌تواند به جذب و رشد درآمد برای برندها کمک کند. شرکت‌ها دریافته‌اند که بازاریابی پیامکی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ارائه خدمات است.
اکنون که کسب‌وکارهای بیشتری در حال ارسال پیامک هستند (در واقع 27 درصد بیشتر از سال قبل)، می‌توانیم از بازاریابان باهوش انتظار داشته باشیم که استراتژی‌های خود را با استفاده از اتوماسیون، کمپین‌های برند و شخصی‌سازی تغییر دهند.

همچنین، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازاریاب‌ها، تحت تأثیر تعامل بالای پیامک، از آن برای کارهای دیگری مانند حفظ مشتری و بازاریابی تأثیرگذار استفاده کنند. بنابراین، در حالی که نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، اما مطمئن هستیم که این ده پیشرفت بازاریابی پیامکی در سال جدید خواهد بود:

  • تقاضا برای بازاریابی پیامکی شخصی افزایش خواهد یافت
  • پیامک، توسعه دهنده خدمات برتر مشتریان خواهد بود
  • پیامک نقش کلیدی در بازاریابی همه کانال ایفا خواهد کرد
  • هزینه کم، بازگشت سریع برای مشتریان بزرگ است
  • پیامک بیشتر در بازاریابی استفاده خواهد شد
  • بازاریابان از پیامک برای نگهداری مشتری استفاده خواهند کرد
  • کمپین پیامکی رایج خواهد شد

تقاضا برای بازاریابی پیامکی شخصی افزایش خواهد یافت!

با محبوبیت بیشتر بازاریابی پیامکی، کسب‌وکارها باید راه‌هایی برای برجسته‌تر شدن در صندوق ورودی گوشی همراه مشتریان پیدا کنند. یکی از راه‌های انجام این کار از طریق شخصی سازی است. مشتریان بیشتر با پیام‌های متنی ارتباط برقرار می‌کنند که احساس کنند فقط برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
73 درصد از مصرف‌کنندگان فقط با بازاریابی متناسب با علایقشان درگیر می‌شوند، پس پیام‌های خود را شخصی‌سازی کنید؛ ایجاد پیامک‌های شخصی سازی شده باعث می‌شود مشتریان شما احساس ارزشمندی کنند و شنیده شوید. این می‌تواند به معنای ارسال یک پیام متنی در روز تولد مشتری، از جمله نام او در پیام یا ارائه تخفیف برای محصول مورد علاقه او باشد.

پیامک، توسعه دهنده خدمات برتر مشتریان خواهد بود!

پیام کوتاه یک راه عالی برای ارائه خدمات به مشتریان است. این روزها، بسیاری از مشتریان، پیامک دادن به نمایندگان خدمات مشتری را به صحبت با تلفن ترجیح می‌دهند؛ زیرا راحت‌تر و انعطاف پذیرتر است.
پیامک می‌تواند به بسیاری از عملکردهای خدمات مشتری کمک کند، از جمله:
  • رسیدگی به سوالات و نگرانی‌های مشتری
  • ارسال یادآوری قرار
  • به‌روزرسانی تحویل سفارش
  • ارائه اطلاعات حمل و نقل
هیچ کس پیام‌های ناخواسته یا اسپم را دوست ندارد و از آنجایی که پیامک بدون هرزنامه است و تمامی پیامک ها به صندوق ورودی کاربر می‌رسد، می‌تواند یک راه خوب برای پیشبرد اهداف بازاریابی کسب و کارها باشد.

پیامک، نقش کلیدی در بازاریابی همه کانال‌ها ایفا خواهد کرد!

بازاریابی اومنی‌چنل Omnichannel، عمل استفاده از کانال‌های متعدد برای دستیابی به مشتریان است و بازاریابی پیامکی بخش کلیدی این استراتژی بازاریابی خواهد بود. بازاریابی اومنی‌چنل به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا با مشتریان در جایی که هستند، ملاقات کنند و بدون در نظر گرفتن کانال، تجربه یکپارچه‌ای را ارائه دهند.
بنابراین، اگر مشتری سفر خرید خود را در وب‌سایت شما آغاز کرد، اما خرید را تکمیل نکرد، می‌توانید پیام متنی را ارسال کنید که به او آن‌چه در سبد خریدش است و هنوز به مرحله پرداخت نرسیده، یادآوری شود. این زیبایی ادغام یک سرویس پیام کوتاه با پلتفرم فروشگاه اینترنتی است.
به پیامک به عنوان راهی برای تکمیل کانال‌های دیگر خود مانند ایمیل فکر کنید. استفاده از آن‌ها با هم می‌تواند به شما اطمینان دهد، مشتریانی که مایل به دریافت به‌روزرسانی‌های محصولات شما هستند، پیام شما را می‌بینند و این افراد کسانی هستند که در نهایت خریداران برند شما خواهند بود.

هزینه کم، برای یک لیست بزرگ از مشتریان است!

با کم‌تر شدن بودجه‌ها، بازاریابان به گزینه‌ای کم‌هزینه نیاز خواهند داشت که راهی سریع برای ارائه خدمات به لیست بزرگی از مشتریان باشد. نیاز به دستیابی به مشتریان از طریق بازاریابی پیامکی، ارسال پیام‌های تراکنشی و تبلیغات یا پیشنهادات، علیرغم محدودیت تعداد کارمندان یا بودجه بازاریابی شرکت، همیشه وجود خواهد داشت.
پنل بازاریابی پیامکی به بازاریابان این فرصت را می‌دهد که کمتر هزینه کنند و همچنان به صورت هدفمند و شخصی ارتباط موثری برقرار کنند. مشتریان 4.5 برابر بیشتر از یک ایمیل بازاریابی به یک پیامک متنی توجه می‌کنند، بنابراین، انتقال تلاش‌های ارتباطی به پیامک یک راه عالی برای افزایش سود در بازاریابی شما است.

بیشتر از پیامک در بازاریابی استفاده خواهد شد!

بازاریابی پیامکی، یک راه عالی برای افزایش فروش و افزایش درآمد است. اما می‌توان از آن برای مقاصد دیگری مانند یادآوری قرار ملاقات، اطلاعات حمل و نقل، به‌روزرسانی‌های سفارش و اعلامیه‌های کل شرکت نیز استفاده کرد. حتی می‌توان از آن به عنوان یک منبع داخلی برای بخش‌های یک شرکت استفاده کرد.
به عنوان مثال، پیام‌های متنی را می‌توان برای برقراری ارتباط با کارمندان بالقوه برای مصاحبه و به‌روزرسانی استخدام استفاده کرد.
افرادی که برای مصاحبه به دفتر شما می‌آیند، اغلب پس از مصاحبه، معلق می‌مانند و این باعث می‌شود آن‌ها تصور کنند که این موقعیت را به دست نیاورده‌اند. می‌توان با استفاده از پیام‌های متنی به آن‌ها اطلاع داد که در چه مرحله‌ای هستند، مراحل بعدی که باید طی کنند، چیست و اینکه آیا برای مصاحبه دوم دعوت شده‌اند یا خیر.

بازاریابان از پیامک برای نگهداری مشتریان استفاده خواهند کرد!

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشتریان از روابطی که با برندهای مورد علاقه خود دارند، قدردانی می‌کنند.
در حالی که ممکن است یک مرکز تماس با تیم بزرگی از پشتیبانی خدمات مشتری، بهترین گزینه برای ایجاد روابط با مشتری به نظر برسد، این امر مستلزم هزینه‌های زیاد و تعداد زیادی کارمند است. پیامک، یک جایگزین عالی برای ایجاد رابطه است؛ زیرا امکان ایجاد حجم بالایی از مکالمات دو طرفه را فراهم می‌کند که می‌تواند برای مشتریان شخصی سازی شود.
این تعاملات برای هر دو طرف سریع‌تر و راحت‌تر است.
اگر مشتری با تحویل سفارش خود مشکلی داشته باشد، می‌تواند به راحتی از طریق پیامک به پشتیبانی خدمات مشتری بدون اتلاف وقت دسترسی پیدا کند. آن‌ها می‌توانند به وضوح مشکل خود را با یک پیام متنی بیان کنند و می‌توانند پاسخ را مستقیما از شرکت دریافت کنند.
در زمانی که نیاز به پاسخ‌های فوری کلیدی است، ارائه عیب یابی سریع و آسان به مشتریان کلید ایجاد و حفظ آن روابط و مشتری است.

کمپین پیامکی رایج خواهد شد!

برخی از برندها قبلا از کمپین برای شخصی‌سازی پیام‌های متنی خود استفاده می‌کنند، آن متن‌ها را برای ارسال خودکار تنظیم می‌کنند و به بخش‌های مشتریان (یا گروه‌هایی از مخاطبین با نقاط مشترک) پیام ارسال می‌کنند و از آن‌جایی که راه اندازی آن بسیار ساده است، کسب و کارهای کوچک بیشتری از آن استفاده می‌کنند.
از کمپین می‌توان برای شخصی‌سازی پیام‌های متنی استفاده کرد تا احساس محترم بودن بیشتری داشته باشند و احتمال بیشتری برای خواندن و درگیر شدن با آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین، می‌توان از آن برای تنظیم پیام‌های متنی برای ارسال به تنهایی استفاده کرد تا کسب‌وکارها بتوانند در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند.
اگر تیم خدمات مشتری شما در طول فصل تعطیلات، غرق در سوالات می‌شود، می‌توانید از متن‌های خودکار برای راهنمایی هر مشتری به مقالات مفید استفاده کنید یا از آن‌ها بپرسید که آیا آنها نیاز به صحبت با یک شخص واقعی دارند یا خیر.
ممکن است متوجه شوید که بیشتر سؤالات مشتریان را می‌توان با اطلاعاتی که قبلا در وب سایت شما وجود دارد، پاسخ داد، آن‌ها فقط به یک مسیر روشن برای یافتن آن نیاز دارند.
و در نهایت، ارسال لینک و کمپین را می‌توان همراه با بخش‌های مشتری بر اساس عادات و علایق مخاطبین استفاده کرد.
به عنوان مثال، مشتری که در ماه گذشته خریدی انجام داده است، به احتمال زیاد به اطلاعات اضافی در مورد محصولات جدید بیشتر علاقه‌مند است نسبت به مشتری که در شش ماه گذشته خریدی نداشته است.
کسب‌وکاری که هر دوی این مشتریان از آن خرید کرده‌اند، می‌تواند داده‌های مربوط به مشتریان را بگیرد و پیام مناسب را برای هر خریدار ایجاد کند.
با تقسیم‌بندی مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های متنی مرتبط‌تر و هدفمندتر ارسال کنند که منجر به نرخ تعامل بالاتر می‌شود.

روندهای بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیام متنی در حال شکل‌گیری گسترده است تا در سال 2023 به یک کانال ضروری برای مشاغل کوچک و متوسط تبدیل شود. از شخصی سازی و برگزاری کمپین گرفته تا بازاریابی پیامکی تأثیرگذار و فراتر از آن، هیچ کمبودی در روند بازاریابی پیامکی وجود ندارد که باید مراقب آن‌ها بود.
اگر قبلا به مشتریان خود پیامک ارسال نکرده‌اید، اکنون زمان شروع است. این یک راه عالی برای افزایش فروش، افزایش درآمد و ایجاد روابط یک به یک با مشتریان است.
یکی از پنل‌های فراپیامک را تهیه نمایید تا کمپین‌های بازاریابی پیامکی 2023 خود را شروع کنید.