اخبار

بهترین سامانه پیامک

دغدغه بسیاری از سازمان ها و شرکت های موفق، انتخاب بهترین سامانه پیامک جهت برطرف کردن نیازهای پیامکی و تبلیغاتی خود می باشد.

  • ۱۳۹۶/۶/۲۹

بهترین سامانه پیامک دارای معیارهای متعددی است که بسیاری از کسب و کارهایی که نیازمند خرید پنل پیامک هستند، اطلاعات کافی در این مورد را ندارند.

دغدغه اصلی بسیاری از این کسب و کارها، کاهش هزینه تبلیغات و البته استفاده از باکیفیت ترین خدمات است.

اما باید درنظر داشت که قیمت ارزان و کیفیت خدمات یا محصولات، با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

اگر به خدمات باکیفیت نیاز دارید، باید بهای آن را بپردازید.

خدمات یا محصولاتی که به لحاظ کیفی، در سطوح پائین تری هستند، مسلما قیمت بالایی ندارند.

و اصولا کسی حاضر نیست بهای بالایی برای چنین خدمات یا محصولاتی بپردازد.

اما آیا کسب و کارهای موفق، صرفا به فکر کاهش هزینه تبلیغات هستند؟

آیا این سازمان‌ها تنها به پرداخت هزینه اندک فکر می‌کنند یا به راستی معیارهای دیگری را نیز درنظر می‌گیرند؟

پر واضح است که به جز موضوع هزینه ها و قیمت ها در مقوله خرید سامانه پیامک، معیارهای دیگری نیز وجود دارد.

معیارهای انتخاب بهترین سامانه پیامک

در ادامه، مهم‌ترین معیارهایی که در انتخاب بهترین سامانه پیامک باید درنظر گرفته شود، به تفصیل مطرح می‌گردد:

  • بررسی مجوزهای شرکت ارائه دهنده پنل پیامک

  • بررسی سطح ارتباط با اپراتورهای پیامکی

  • خدمات پس از فروش

  • تحلیل قیمت ها و هزینه های اشتراک پنل پیامک

بررسی مجوزهای شرکت ارائه دهنده پنل پیامک

شرکتی که خود را ارائه کننده بهترین سامانه پیامک می‌داند باید دارای برخی از مهم‌ترین مجوزهای این فعالیت باشد؛

مجوزها، گواهینامه ها و تائیدیه هایی که به این کسب و کار هویت می‌بخشند، از نقاط قوت یک شرکت پیامکی محسوب می‌شوند.

توصیه می‌شود برای انتخاب پنل اس ام اس از شرکتی خرید کنید که سورس اصلی نرم افزار پنل پیامک باشد.

جهت تائید این مورد، می‌توانید گواهی تائیدیه نرم افزار را از او بخواهید.

اینکه نرم افزار پنل پیامک به صورت بومی توسط یک شرکت و برنامه نویسان آن نوشته شده باشد، نکته مثبتی برای انتخاب است.

بومی بودن یک نرم افزار از بروز مشکلات اصلی برای آن جلوگیری خواهد کرد.

در این حالت مطمئن خواهید بود که نرم افزار ارسال پیامک شما، به صورت مداوم به روز رسانی می گردد.

نماد اعتماد الکترونیک از مجوزهایی است که برای کسب و کارهایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، صادر می‌شود.

دقت نمایید که تاریخ اعتبار نماد اعتماد الکترونیک (E-Namad) یک وب سایت پیامکی، به اتمام نرسیده باشد.

پروانه تصدي رسانه بر خط پيام ‌ده، پروانه نشر دیجیتال بر خط و غیره از جمله مجوزهایی هستند که برای یک کسب و کار رایانه ای صادر می‌گردد.

تمامی موارد ذکر شده مهر تائیدی بر فعالیت یک سازمان پیامکی است.

بنابراین، اولین و مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک سامانه پیامک، بررسی مجوزهای آن می‌باشد.

بررسی ارتباط شرکت ارائه دهنده پیام کوتاه با اپراتورهای پیامکی

همانطور که می‌دانید اپراتورهای پیامکی، شرکت‌های مستقلی هستند که در زمینه سرویس های پیامکی فعالیت دارند.

پیام کوتاه در کشور ایران، به صورت انحصاری توسط اپراتورهای پیامکی ارائه می‌گردد.

هر شرکت پیامکی برای تهیه پیامک و خط ارسال کننده پیام کوتاه باید با اپراتورهای پیامکی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط باشد.

هرچقدر ارتباط شرکت پیامکی با اپراتورهای اس ام اس مستقیم تر باشد، تعرفه های آن شرکت، رقابتی‌تر خواهد بود.

پس، از نوع ارتباط شرکت پیامکی با اپراتورهای اس ام اس مطلع شوید.

معیار اصلی که در اینجا مطرح است و حتی مهم‌تر از ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با اپراتور می‌باشد، موضوع ارتباط با همه اپراتورها است.

بدین معنی که شرکت ارائه کننده خدمات پیام کوتاه باید بتواند از تمامی اپراتورهای پیامکی، خط در اختیار کاربرانش بگذارد.

مزیت این مورد در آنست که اگر به هر علتی خطوط ارسال پیامک یک اپراتور دچار مشکل شود و کاربر ارسال فوری داشته باشد، می‌تواند سریعا برای ارسال پیامک از طریق پیش شماره دیگری اقدام کنند.

خدمات پس از فروش

بهترین سامانه پیامک باید در قبال ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی 24 ساعته متعهد باشد.

خدمات پشتیبانی باید به صورت آنلاین و تلفنی، 24 ساعته در کل ایام هفته حتی روزهای تعطیل ارائه گردد.

بدین ترتیب، مشتری به استفاده از این سامانه ترغیب می شود؛

چرا که اطمینان خاطر خواهد داشت که هر زمان در سامانه به مشکلی برخورد کند، شرکت سرویس دهنده برای رفع مشکل او حضور دارد.

خدمات پس از فروش در برخی از شرکت های پیامکی تعریف خاصی خواهد داشت.

برای مثال مواردی که شامل خدمات پس از فروش و مقوله پشتیبانی می باشد را در قرارداد خود ذکر می‌کنند.

تحلیل قیمت ها و هزینه های اشتراک پنل

معیاری که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت، یکی از اصلی‌ترین معیارها به خصوص برای شرکت هایی است که برای کاهش هزینه خدمات تلاش می‌کنند.

شرکت های معتبری که در حوزه پیامک فعالیت می‌کنند، به جهت اعتباری که در این زمینه دارند، قیمت های منطقی برای پنل ها و خدمات خود تعیین کرده‌اند.

شرکت هایی مانند فراپیامک، چندین سال است در زمینه خدمات پیام کوتاه فعالیت دارد، و اعتبار بالایی در این زمینه کسب کرده است.

این قبیل شرکتهای پیامکی برای بسته های پیامکی خود، نسبت به امکانات هر پنل پیامک، تعرفه درنظر می‌گیرند.

شرکت هایی مانند فراپیامک، در ارائه قیمت های رقابتی، دست بازتری دارند و میتوانند آزادانه تر عمل کنند.

نتیجه:

در مجموع، اگر بخواهیم شرکت هایی که تمام معیارهای فوق را دارند، بشمارید، تعداد آن ها از انگشتان یک دست تجاوز نخواهد کرد!

بنابراین، توصیه ما این است که در انتخاب بهترین سامانه پیامک به موارد ذکر شده، دقت کنید!

قطعا بهترین انتخاب را خواهید داشت.