اخبار

ارسال پیام متنی هنگام تأیید سفارش محصولات

  • ۱۴۰۲/۶/۱۳

با استفاده از الگوهای پیام متنی هنگام تأیید سفارش، به مشتریان خود کمک کنید تا وضعیت سفارش خود را به سرعت و کارآمد پیگیری کنند. در سال 2022، آمار به‌دست آمده می‌گوید که بیش از 70% افراد به صورت آنلاین خرید می‌کنند و انتظار می‌رود این تعداد در چند سال آینده افزایش یابد.

فراموش نکنید باید تأییدیه‌ها و به‌روزرسانی‌های سفارش را از طریق متن ارسال کنید، یکی از دلایل محبوبیت خرید آنلاین، سریع بودن آن است. می‌توانید سرعت و راحتی را با پیامک‌هایی مانند وضعیت سفارش، اعلان‌های حمل و نقل و حتی بازگشت‌ کالا حفظ کنید. برای کمک به شما در هنگام برنامه ریزی پیام‌های وضعیت سفارش خود، الگوهای مورد علاقه را در این مقاله به شما ارائه می‌دهیم.
 


پیام متنی تایید سفارش چیست؟

پیامک تایید سفارش به پیامکی گفته می‌شود که بعد از ثبت سفارش توسط مشتری، به صورت خودکار برای او ارسال خواهد شد. می‌توانید این پیامک ها را با استفاده از وب سرویس پیامکی فراپیامک ارسال کنید. این تنظیمات باید به گونه‌ای باشد که هر بار که سفارشی انجام می‌شود یا وضعیت آن تغییر می‌کند، یک متن پیامک خودکار شخصی ارسال شود. چیزی که پیام‌های تایید سفارش را موثر می‌کند، این است که نرخ باز شدن آن‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از ایمیل‌ها است.

چرا اعلان‌های سفارش پیامکی مفید هستند؟

همانطور که در بالا گفتیم، اعلان‌های سفارش پیامکی به مراتب بیشتر از اعلان‌های ایمیلی به مشتریان شما می‌رسند. متون، دارای نرخ باز شدن خیره کننده 98٪ هستند، در حالی که ایمیل‌ها دارای نرخ باز شدن در حدود 21٪ هستند. به عبارت دیگر، مشتریان شما احتمالاً اعلان‌های سفارش پیامکی خود را بیشتر از اعلان‌های ایمیلشان می‌خوانند. وقتی مشتریان پیام هایشان را می‌خوانند، احساس می‌کنند به خوبی از اطلاعات سفارششان مطلع هستند و در وقت تیم شما صرفه‌جویی می‌شود؛ زیرا احتمال کمتری دارد که با تیم شما تماس گرفته و بپرسند سفارش‌هایشان در چه مرحله‌ای است.
 


چه زمانی از اعلان سفارش پیامکی استفاده می‌کنید؟

از اعلان‌های سفارش پیامکی در لحظات کلیدی فرآیند سفارش استفاده کنید. آن‌ها را درست زمانی که سفارش در سیستم شما ثبت شد، زمانی که سفارش ارسال شد، پس از تحویل و در صورت بازگشت کالا، زمانی که بازگشت تائید شد، ارسال کنید.

الگوهای پیام تایید سفارش

همه افراد دوست دارند بدانند که آیا خرید آن‌ها با موفقیت انجام شده است یا خیر. با پیامک تأیید سریع سفارش، مشتریان خود را به‌روز نگه دارید.

"سفارش شماره 6710 B9 تایید شد. به‌روزرسانیهای وضعیت سفارش خود را می‌توانید در [لینک] پیگیر باشید"

"از خرید شما متشکریم! سفارش خود را از لینک زیر پیگیری کنید، به عنوان یک هدیه، 15٪ تخفیف برای سفارش بعدی خود دریافت کنید"

"سفارش شما (#GH76284) را دریافت کردیم و در حال آماده کردن آن هستیم. لینک پیگیری سفارش برای شما ارسال شد"

"سفارش شما تایید شد! همانطور که سفارش شما را برای ارسال آماده می‌کنیم، صندوق ورودی خود را برای پیگیری سفارشتان بررسی کنید."

الگوهای پیام وضعیت تحویل سفارش

به خاطر داشته باشید که پس از پیام تایید اولیه سفارش، ارتباط قطع نمی‌شود. به مخاطبین اجازه دهید از وضعیت سفارش خود در هر مرحله مطلع شوند تا زمانی که به دست آن‌ها برسد.

"سفارش شما ارسال شده است و در راه است. بسته شما با لینک زیر قابل رهگیری است: [لینک]"

"سفارش شما آماده تحویل است از آن لذت ببرید و فراموش نکنید که خرید خود را امروز دریافت خواهید کرد"

"سفارش شما تحویل پیک داده شده است، امیدواریم که آن را دوست داشته باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید"

الگوهای پیام وضعیت بازگشت کالا

هیچ فروشنده‌ای نمی‌خواهد با سفارش‌های برگشتی سروکار داشته باشد، اما انجام این کار به سرعت، کارآمد و با شفافیت می‌تواند برای معرفی برند شما مفید باشد.

"متأسفیم که سفارش شما درست ارسال نشد، کالای شما دریافت شده و اکنون در حال پردازش مجدد آن هستیم"

"درخواست برگشت شما برای شماره سفارش #F457694 در حال پردازش است و پس از تکمیل آن پیامکی برای شما ارسال خواهیم کرد"

"بازگشت کالا انجام شد و برای سفارش بعدی خود با کدSUMMER22 بیست درصد تخفیف به همراه ارسال رایگان به عنوان هدیه برای شما در نظر گرفتیم."
 


چگونه متن تایید سفارش کاملی را بنویسیم؟

این قالب‌های پیامک به شما کمک می‌کنند تا پیامک ارسالی به مشتریان خود را آغاز کنید، اما همچنان توصیه می‌کنیم چند نکته را هنگام نوشتن پیامک در نظر داشته باشید:

1- شخصی سازی کنید. شخصی سازی کلید ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری است. درج نام مشتری و جزئیات سفارش در پیام به معنادارتر شدن پیام کمک می‌کند. بخش بندی پیام‌ها بر اساس ترجیحات مشتری نیز می‌تواند پیام‌ها را هدفمندتر کند.

مطلب پیشنهادی: " چگونه با شخصی سازی در کمپین‌های پیامکی مشتریان خود را شگفت زده کنیم"

2- متن را کوتاه و ساده نگه دارید. به مخاطبین خود اطلاع دهیدو آن‌ها را از وضعیت سفارش، مطلع کرده و یک سلام دوستانه را نیز به متن اضافه کنید.

3- از مشتریان خود قدردانی کنید. از مشتریان خود برای انتخاب شما قدردانی کنید، اما افزودن کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه به پیام‌های شما می‌تواند به معرفی برندتان کمک کند.

4- سريع باشید. ارسال پیامک روند سفارش فقط زمانی اهمیت دارد که پیامک‌های خود را به موقع ارسال کنید. به محض تغییر وضعیت یک سفارش، پیامک تغییر وضعیت سفارش برای مشتری ارسال شود.

نکاتی برای بهینه سازی پیامک‌های تایید سفارش

پس از پیروی از بهترین شیوه‌های ذکرشده در بالا، مهم است که به طور مداوم پیامک‌های تأیید سفارش خود را برای اطمینان از حداکثر اثربخشی بهینه کنید. در اینجا چند نکته برای کمک وجود دارد:

با فرمت‌های مختلف، ارسال پیام را آزمایش کنید!

در پیام‌های تایید سفارش خود، فرمت‌های مختلف را امتحان کنید. با آزمایش سبک‌های مختلف، می‌توانید تعیین کنید که کدامیک بیشتر با مشتریان شما سازگاری دارد و نرخ مشارکت کلی را بهبود می‌بخشد. همچنین، می‌توانید طول پیام و اندازه فونت‌های مختلف را امتحان کرده یا عناصر بصری مانند ایموجی‌ها را اضافه کنید.

پیام‌ها را با گروه کوچکی از مشتریان آزمایش کنید!

قبل از ارسال پیام‌های تایید سفارش به کل پایگاه مشتریان خود، آزمایش آن‌ها با گروه کوچکتری از مشتریان ایده خوبی است. به این ترتیب، می‌توانید قبل از ارسال پیام‌ها به مخاطبان بزرگ‌تر، بازخورد جمع‌آوری کرده و روند ارسال را بهبود دهید. علاوه بر این، جمع‌آوری بازخورد می‌تواند به جلوگیری از مشکلات احتمالی، مانند نرخ بالای انصراف یا شکایات مشتری کمک کند.

نرخ تحویل خود را به حداکثر برسانید!

برای اطمینان از اینکه پیام‌های تأیید سفارش شما به سرعت به مشتریان تحویل داده می‌‌شود، بسیار مهم است که شما نرخ تحویل را به حداکثر برسانید. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

- یک ارائه‌دهنده پیامک قابل اعتماد با سابقه نرخ تحویل بالا مانند فراپیامک را انتخاب کنید
- محتوای پیام خود را تمیز و عاری از هرزنامه نگه دارید
- مخاطبان پیام خود را برای پیام رسانی هدفمند تقسیم بندی کنید
- طول و قالب بندی پیام خود را برای بهبود خوانایی پیام‌های خود بهینه کنید

با ارائه دهنده‌ای کار کنید که ویژگی‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد!

هنگام انتخاب یک پنل ارسال پیام کوتاه، یک ارائه دهنده با پنل کاربری کاربرپسند و امکان ارائه ویژگی‌های پیشرفته انتخاب کنید. به دنبال ارائه دهنده‌ای باشید که موارد زیر را ارائه می‌دهد:
 

- قیمت گذاری مقرون به صرفه و مقیاس پذیر
- در دسترس بودن شماره‌های مورد اطمینان
- گزارش‌های تحویل دقیق
- پیاده سازی آسان (پنل ساده و کارآمد)
- مجموعه کاملی از ویژگی‌ها
- پشتیبانی با کیفیت بالا


انتخاب پنل پیامکی مناسب برای ارسال پیام‌های متنی تأیید سفارش، امری حیاتی است. ارائه‌دهنده مناسب می‌تواند به شما در ایجاد کمپین‌های پیام‌رسانی مؤثر، سازگار ماندن و به حداکثر رساندن نرخ تحویل کمک کند.

نتیجه‌گیری

خریداران آنلاین به شفافیت و قابلیت اطمینان بودن بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. ارسال به‌روزرسانی‌های سفارش از طریق متن می‌تواند به شما در  هر دو ویژگی کمک کند. با پیروی از این نکات و همکاری با فراپیامک، می‌توانید مطمئن شوید که پیام‌های متنی تأیید سفارش شما مؤثر، جذاب و بهینه‌شده برای حداکثر نتایج خواهند بود.