اخبار

جلب اعتماد مشتری

اعتماد مشتری به یک سازمان، به منزله‌ی سود و سرمایه کسب و کار تلقی می‌گردد. جلب رضایت مشتری از تکنیک های شرکت ها و مؤسسات موفق می‌باشد.

  • ۱۳۹۶/۹/۱

جلب اعتماد مشتری کلید طلایی موفقیت شرکت ها و سازمان ها است.

در واقع  اعتماد، مهم ترین لطف مشتری به شما و اعتماد مشتری مهم ترین سرمایه‌ی شرکت ها و مؤسسات است.

جلب اعتماد مشتری ابتدایی‌ترین مرحله پیش از جلب رضایت مشتری است.

در ابتدا مشتری به شما اعتماد می‌کند و سپس وارد یک معامله می شود؛

و منتظر حسن نیت و کیفیت مطلوب خدمات شما می‌ماند.

در قدم دوم هرچه رضایت مشتری بیشتر باشد، شما در جلب اعتمادش موفق‌تر هستید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ازای خدمات و محصولات با کیفیت، مشتریان کمی زبان به قدردانی شما می‌گشایند.

اما در صورت بروز یک اشتباه غیرمترقبه در عرضه‌ی خدمات/ محصولات، سیل شکایات را به سمت شما روانه می‌کنند؛

آنها گاهی اوقات در سکوت از مجموعه‌ی شما خارج می‌شوند.

عوامل موثر بر اعتماد مشتری:

  • ظاهر و رفتار شما در نگاه اول برای مشتری بسیار مهم است؛

ظاهر آراسته و رفتار مناسب شما باعث می‌شود از دید مشتری فرد با اعتماد به نفسی به نظر بیایید.

این نکته برای افرادی که به تازگی مشتری شما شده اند، مهم تر است.

بخاط داشته باشید که برخورد اول، ماندگارترین تأثیر را دارد.

  •  محافل و نمایشگاه هایی که در آن ها حضور دارید؛

افراد علاقمند به حوزه‌ی خدمات شما در نمایشگاه های مربوط به آن شرکت خواهند کرد.

این افراد ممکن است مشتری های آتی مجموعه شما باشند.

و مشتری های قدیمی از دیدن شما در نمایشگاه با رضایت و خشنودی یاد می‌کنند.

  • تبلیغات: آنچه که شما به مشتری وعده می دهید؛

تبلیغات یک تریبون است که شما از آن برای معرفی محصول خود براساس نیاز مشتری می‌توانید استفاده کنید.

تبلیغات از مهم ترین عوامل موثر بر اعتماد مشتری است.

  • روابط عمومی: آنچه که دیگران راجع به شما می گویند؛

نقطه نظرات و پیشنهادات مشتریان برای شما همیشه راه گشا خواهد بود.

مشتریان با این کار خود را عضوی از مجموعه شما می‌بینند.

  • پشتیبانی از خدمات و کالا ها

اغلب مشتریان از اینکه تیم پشتیبانی در کنار آنها باشد و سوألات و مشکلات احتمالی آنان را حل کنند، احساس خوبی خواهند داشت.

این کار توجه دائمی شما به آنان را نشان خواهد داد.

پاسخگویی سریع از جمله مواردی است که در رضایت مشتری تأثیر بسزایی دارد.

  • قیمت مناسب داشته باشید!

مشتریان آگاه به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت کمتر، کیفیت نامطلوب را درپی دارد؛

اما در برخورد اول کماکان قیمت جزو عوامل موثر بر اعتماد مشتری است.

قرار نیست که شما با پایین آوردن قیمت ها این حس را به مشتری القا کنید که جنس یا خدمات ارزانی را دریافت می‌کند.

یا اینکه با قیمت پیشنهادی پایین تر برای جلب اعتماد مشتری، مجموعه شما متضرر شود.

راه حل مناسب این است که یک قیمت منصفانه در نظر بگیرید و برای خرید اول مشتری، مقداری تخفیف برای او لحاظ نمایید.

 

از جمله مجموعه‌هایی که در جلب رضایت مشتری موفق بوده است، می‌توان به شرکت دانش بنیان فراداده سورنا اشاره کرد.

این شرکت در ابتدا به عنوان یکی از استارتاپ های ایران فعالیت خود را در زمینه پیامک تبلیغاتی آغاز کرد.

و اکنون سامانه فراپیامک با واگذاری پنل پیامک به صورت پنل نمایندگی پیامک، ارسال پیام صوتی و ... فعالیت خود را گسترش داده است.

و این نشان از رضایتمندی مشتری از خدمات این شرکت است.