پنل اس ام اس رایگان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.
سوالاتی که در این باب مطرح میگردند، به این ترتیبند:
آیا شرکتی وجود دارد که پنل اس ام اس را به صورت رایگان ارائه دهد؟
آیا ارائه رایگان سامانه پیامک، سودی برای مشتری یا شرکت ارائه کننده خدمات پیامکی دارد؟
راه اندازی سامانه پیامک چه هزینه هایی دارد؟
و آیا با وجود هزینه های راه اندازی سامانه پیامک، ارائه پنل اس ام اس رایگان ممکن است؟
در ادامه به سوالات فوق، پاسخی قانع کننده خواهیم داد تا مشتریان با دید بازتری اقدام به خرید سامانه پیامک نمایند.
پنل اس ام اس رایگان
پنل اس ام اس رایگان به معنای راه اندازی سامانه پیامک بدون دریافت هیچ هزینهای میباشد.
ارائه سامانه پیامک رایگان روشی است که برخی شرکت های نوپا برای جذب مشتری استفاده میکنند.
عمدتا شرکتهای پیامکی که به صورت نمایندگی پنل اس ام اس فعالیت خود را آغاز کردهاند، از این روش استفاده مینمایند.
در حالت عادی، یک فرد برای استفاده از سامانه پیامک از بهترین سرویس دهنده پیامکی باید هزینه پرداخت نماید.
این هزینه شامل پرداخت هزینه اشتراک یا خرید سامانه میباشد.
هزینه های جاری برای کاربران پنل اس ام اس، شامل هزینه خرید خط پیامک و خرید پیام کوتاه به تعداد دلخواه و تمدید سامانه پیامک است.
ابتدای مطلب سوالی مطرح کردیم، مبنی بر اینکه آیا ارائه پنل پیامک رایگان سودی هم دارد؟
ارائه رایگان خدمات پیامکی قطعا به ضرر شرکت ارائه کننده سرویس خواهد بود.
به این جهت که در ابتدا شاید مشتریان زیادی را جذب خود کند؛
اما در ادامه فعالیت، مشتریان از کیفیت پائین خدمات ناراضی خواهند بود و سرویس را ترک خواهند کرد.
دریافت هزینه اشتراک از مخاطب، نشاندهندهی ارزش خدماتی است که به او ارائه داده میشود.
خدماتی که با صرف هزینه و نیروی انسانی آماده ارائه میگردد، شایستگی این را دارد که مشتری بابت آن هزینه پرداخت کند.
بنابراین، اگر بابت پنل اس ام اس از مشتری خود هزینهای دریافت نمیکنید، بی ارزش بودن خدمات شما را برای مشتری تداعی میکند.
در ادامه، به هزینه هایی که برای راه اندازی یک سرویس پیامکی صرف میگردد اشاره خواهیم کرد.
بدین ترتیب به نحوی ملموستر متوجه خواهید شد که عملا ارائه پنل ارسال اس ام اس بدون دریافت هزینه ممکن نخواهد بود.
هزینه راه اندازی سامانه پیامک
برای راه اندازی یک سرویس پیامکی که بتوان به افراد متعدد پنل پیامک فروخت، نیاز به صرف هزینه های سنگینی میباشد.
در اینجا پنل نمایندگی منظور ما نیست؛
هزینههایی مانند:
- تهیه سخت افزار موردنیاز برای یک سرور مناسب
- عقد قرارداد با دیتا سنتر جهت قرار دادن سرور و تجهیزات آن
- برنامه نویسی یا خرید یک نرم افزار پنل پیامک
- راه اندازی وب سایت جهت معرفی خدمات پیامک و راه های ارتباطی
- عقد قرارداد با اپراتورهای پیامکی
- هزینه اجاره یا خرید دفتر کار
- هزینه های استخدام کارمند و پرداخت حقوق ایشان
- هزینه حوادث غیر مترقبه (اشکالات نرم افزاری یا سخت افزاری)
همانطور که اشاره شد، راه اندازی یک سورس پیامکی هزینه های متعددی دارد.
به همین دلیل بسیاری افراد پس از اطلاع از هزینه های فوق و جزئیات هریک، از راه اندازی سورس منصرف میشوند.
و ممکن است به سمت نمایندگی پنل اس ام اس سوق پیدا کنند.
اخد نمایندگی پیامک به معنای حذف تمامی هزینه های فوق است.
البته نماینده پیامک هزینه هایی مانند خرید خط، خرید پیامک و تمدید را در لیست هزینه های خود خواهد داشت.
اما با این حال، اخذ نمایندگی فروش پنل اس ام اس، کمترین سرمایه را نیاز دارد.
به نحوی که میتوان گفت اکثر نمایندگان پیامک برای جذب مشتری به ارائه پنل رایگان روی میآوردند.
از سوی دیگر تهیه یک سامانه پیامک به صورت رایگان به نفع مشتری نخواهد بود.
برای این ادعا دو دلیل مطرح خواهیم کرد:
دلیل اول اینکه شرکت ارائه کننده خدمات پیامکی ممکن است با ارائه پنل رایگان، به نحوی مشتری را در دام خود بیاندازد.
به این معنا که با شعار رایگان بودن خدمات، مشتری را به سوی خود جذب کند و سپس بابت کوچکترین خدمات از او هزینه دریافت کند.
بدین ترتیب رایگان بودن پنل را به این نحو جبران خواهد کرد.
دلیل دوم اینکه شرکتی که پنل رایگان ارائه میدهد به علت اینکه کمترین هزینه را برای راه اندازی این سرویس پرداخته است، تعهدی نیز به ارائه خدمات با کیفیت نخواهد داشت.
در این حالت ممکن است پس از مدتی ارائه خدمات را متوقف کرده و مشتریان را به حال خود رها کند.
مشتریان هزینه ای بابت دریافت پنل پرداخت نکردهاند؛
اما بابت خط و پیام کوتاه هزینه پرداختهاند و اطلاعات خود و مشتریان آنها در اختیار شرکتی است که پنل را رایگان ارائه داده است.
با منحل شدن این شرکت، مشتریان دیگر دسترسی به اطلاعات پنل ارسال اس ام اس و شمارههای مشتریانشان نخواهند داشت.