اخبار

ایمیل مارکتینگ

  • ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌ های اطلاع رسانی و تبلیغات در تجارت الکترونیک است.

ایمیل مارکتینگ می‌تواند برای تبلیغات کسب و کارهای جدید مؤثر واقع گردد.

میزان محبوبیت و موفقیت ایمیل مارکتینگ نسبت به بازاریابی پیامکی کمتر می‌باشد.

بازاریابی ایمیلی قبل از مرسوم شدن بازاریابی پیامکی نیز استفاده می‌شد.

اما تعداد زیادی از ایمیل ‌هایی که به صورت انبوه ارسال می‌شود، قبل از باز و خوانده شدن توسط دریافت کننده، حذف می‌گردد.

تعداد زیادی از ایمیل انبوه تبلیغاتی نیز به پوشه اسپم می‌روند که مخاطبین توجه کمتری به آن دارند.

نوع کارکرد ایمیل مارکتینگ

مجموعه ‌های بسیاری مثل شرکت های پیامکی که در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی فعالیت دارند، در حوزه ایمیل مارکتینگ و ایمیل انبوه تبلیغاتی نیز خدماتس را ارائه می‌دهند.

نرم افزاری توسط این شرکت ها به کاربران ارائه می‌شود که قابلیت ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی را دارد.

نرم افزارهایی که برای ایمیل مارکتینگ طراحی شده‌اند، دسترسی به مجموعه‌ی ایمیل ‌های ساخته شده در یاهو و گوگل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این مرحله از ایمیل مارکتینگ، بسیار شبیه به نرم افزار ارسال پیامک است؛

برای بازاریابی پیامکی نیز پس از ثبت ‌نام و فعالسازی پنل اس ام اس، کاربران به بانک شماره های موبایل، جهت ارسال پیام تبلیغاتی نیاز دارند که در سامانه فراپیامک این بانک در دسته‌بندی‌های متعدد وجود دارد.

اما بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی تفاوت ‌های بسیاری دارند که باعث می‌شود بازخورد ایمیل مارکتینگ کمتر از اس ام اس مارکتینگ باشد.

البته اگر بتوانید ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی را همزمان با بازاریابی پیامکی و به صورت اصولی انجام دهید، می‌توانید نتیجه بهتری از هر دو راهکار تبلیغاتی دریافت نمایید.

شباهت ‌ها و تفاوت ‌های بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی

  • برقراری تعامل دو جانبه از طریق بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایملی با مخاطبین وجود دارد؛ در بازاریابی پیامکی مخاطب امکان ارسال پاسخ به پیامک تبلیغاتی را دارد؛ در ایمیل مارکتینگ اگر مخاطب ایمیل را بخواند امکان پاسخ‌دهی را خواهد داشت.
  • مخاطبین بسیاری، مدت زمان زیادی ایمیل خود را چک نمی‌کنند و به همین دلیل ایمیل های تبلیغاتی که با فوریت بالا ارسال می‌شوند، نتیجه‌ای چندانی نخواهد داشت؛ اما در بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی به دلیل همراه بودن همیشگی موبایل برای مخاطبین، پیامک ‌ها با سرعت بالاتری خوانده می‌شوند؛ در نتیجه بازاریابی پیامکی در سرعت اطلاع رسانی از ایمیل مارکتینگ پیشی می‌گیرد.
  • پنل های ارسال پیامک تبلیغاتی، قابلیت ارائه گزارش با جزئیات کامل را دارند؛ اما در روش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، فقط تعداد ایمیل‌ های ارسال شده‌ی موفق در نرم افزار مربوطه به صورت آماری قابل ارائه می‌باشد.
  • یکی از مشکلات بازاریابی پیامکی این است که تعدادی از شماره‌ های موبایل، اقدام به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نموده‌اند و به همین دلیل اس ام اس تبلیغاتی را دریافت نمی‌کنند. در بازاریابی ایمیلی نیز مشابه همین مشکل وجود دارد و بسیاری از ایمیل هایی که وارد پوشه‌ی اسپم می‌شوند، عموما مشاهده یا مورد توجه نمی‌شوند.
تنیجه گیری

بدین ترتیب، می‌توان ادعا کرد که بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) و بازاریابی پیامکی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و اگر هر دو برطبق استانداردها، محدودیت‌ها و اصولشان استفاده شوند، دارای بازخورد بالایی هستند.

در همین راستا، پنل اس ام اس فراپیامک با امکانات متنوع به شما قابلیت بازاریابی پیامکی به طور گسترده را ارائه می‌دهد.