اخبار

چگونه تجارت تعمیرات خودرو را با بازاریابی پیامکی رشد دهید؟

  • ۱۴۰۲/۷/۲۳

بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو، راهی ساده و مقرون به صرفه برای ارتباط با مشتریان فعلی، پرورش مشتریان جدید و افزایش تبلیغات تعمیرگاه خودرو شما است.
 

چرا پیامک برای مشاغل تعمیر خودرو نیز مهم است؟

تبلیغات خودکار فروشگاهها، زمانی بر روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی، بیلبوردها و تبلیغات رادیویی و تلویزیونی متکی بود. متأسفانه، این روشها اغلب پرهزینه هستند و همیشه در دستیابی به مخاطبان هدف مؤثر نیستند.

بازاریابی پیامکی به چند روش کار را برای تعمیرکاران خودرو آسانتر و موثرتر کرده است:

پیام‌های هدفمند بیشتر

بازاریابی پیامکی به شما امکان میدهد پیامهایی را برای گروه‌های خاصی از مشتریان ارسال کنید، مانند افرادی که قبلاً به تعمیرگاه شما آمده‌اند یا به خدمات خاصی علاقه نشان داده‌اند. گروه خاص از مشتریان منظور کسانی هستند پیامهای شما به احتمال زیاد باید به آنها می‌رسید و متقاعدشان می‌کرد که اقداماتی برای تعمیر خودروی خود در تعمیرگاه شما انجام دهند.

مقرون به صرفه‌تر

بازاریابی پیامکی معمولاً ارزانتر از تبلیغات سنتی است و همین امر باعث می‌شود تا تعمیرگاه‌های خودروهای کوچک و متوسط در دسترس‌تر باشند.

دسترسی بیشتر

پیام های کوتاه را می‌توان مستقیماً به دستگاههای تلفن همراه مشتریان ارسال کرد و راهی شخصی و فوری برای دسترسی به آنها فراهم کرد. به علاوه، با خواندن 90 درصد از پیام های متنی در عرض سه دقیقه، می‌توانید تنها با چند کلیک به مشتریان فعلی و بالقوه دسترسی پیدا کنید.

اتوماسیون

پنل پیامکی امکان ارسال خودکار و زمان بندی شده را دارد و می‌توانند پیامهای بعدی را با تنظیمات شما ارسال کنند. خودکار کردن این وظایف می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند و تعامل با مشتری را افزایش دهد.

کارآمدتر

بازاریابی پیامکی به شما کمک می‌کند تا به نحوه عملکرد کمپین‌های خود توجه داشته باشید و آنها را در لحظه تنظیم کنید. می‌توانید پیگیری کنید چه کسی پیامهای شما را دریافت می‌کند، چه کسی پاسخ می‌دهد و چه چیزی بهتر کار می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید رویکرد خود را تغییر دهید و بیشترین سود را داشته باشید.
 

ایده‌های بازاریابی تعمیرات خودرو که می‌توانید از همین الان استفاده کنید:

در ادامه 6 ایده بازاریابی برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند با مشتریان ارتباط برقرار کنید، در زمان صرفه جویی کرده و درآمد بیشتری کسب کنید؛

  1. ارسال کوپن و پیشنهاد ویژه

بسیاری از مصرف کنندگان از خدمات پیشگیرانه خودروی خود که از نظر آن‌ها "غیر ضروری" هستند، اجتناب می‌کنند. یک راه موثر برای هدف قرار دادن این مخاطبان در بازاریابی تعمیر خودرو، ارسال کوپن‌ها و پیشنهادات ویژه به لیست مشترکین پیامکی است. حتی می‌توانید از تخفیف‌های انحصاری برای جذب مشتریان برای ثبت‌نام استفاده کنید در اینجا چند نمونه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

هوا در حال گرم شدن است، پس برای روشن کردن کولر آماده شوید! 15%تخفیف چک کولر در [نام تعمیرگاه خودرو] دریافت کنید: [لیک سایت یا شماره تلفن رزرو]
نیاز به تعویض روغن دارید، ماشین خود را به [نام تعمیرگاه خودرو] بیاورید و ما با کد به شما 20 درصد تخفیف می‌دهیم. [لیک سایت یا شماره تلفن رزرو] نکته: از لینکهای منحصر به فرد یا کدهای تخفیف استفاده کنید تا ببینید کدام بخش از استراتژی بازاریابی شما بیشترین مشتری را برای تعمیرگاه شما به ارمغان می‌آورد.

  1. ارسال یادآوری خدمات

ایجاد اعتماد برای مشتریان، بخش مهمی از بازاریابی برای کسب و کارهای تعمیرات خودرو است و مفید بودن، راهی آسان برای کسب این اعتماد است. به عنوان مثال، در حالی که اکثر مالکان خودرو می‌دانند که باید برای بررسی‌های منظم تعمیر و نگهداری به تعمیرگاه بروند، اما ممکن است ندانند که چند وقت یکبار خودروهای خود را به تعمیرگاه خودرو بیاورند ارسال پیامک یادآور خدمات می‌تواند به مشتریان شما اطلاع دهد که خودروهایشان چه زمانی به خدمات نیاز دارند. در اینجا چند الگو وجود دارد که می‌توانید برای فروشگاه خود سفارشی کنید.

سلام ]نام مشتری[، خودرو شما تا 2 هفته دیگر نوبت بررسی تعمیر و نگهداری دارد. یک قرار ملاقات در [نام تعمیرگاه خودرو] در اینجا تعیین کنید: [لیک سایت یا شماره تلفن رزرو]
سلام] نام مشتری[، به نظر می‌رسد شما باید روغن را تعویض کنید! یک قرار ملاقات در [نام تعمیرگاه خودرو] در اینجا تعیین کنید: [لیک سایت یا شماره تلفن رزرو]
نکته: می‌توانید به راحتی متن‌های یادآوری خدمات را بلافاصله پس از اولین مراجعه مشتری برنامه ریزی کنید!

  1. ارسال تائیدیه قرار

قرار ملاقات‌های از دست رفته نه تنها می‌تواند هزینه و زمان کسب و کار شما را به همراه داشته باشد، بلکه می‌تواند برای مشتری که ماشینش نیاز به تعمیر دارد نیز خسته‌کننده باشد. بسیاری از تعمیرگاه‌های خودرو شروع به استفاده از پیامک‌های متنی برای ارسال یادآوری برای قرار ملاقات و درخواست تائید وقت رزرو از مشتریان خود کرده‌اند.
سلام ]نام مشتری[، این یادآوری برای قرار ملاقات آینده شما در] روز و ساعت[ است. همراه داشتن مدارک بیمه را فراموش نکنید!

سلام ] نام مشتری[، شما یک قرار ملاقات در [نام تعمیرگاه خودرو] در] روز و ساعت[ دارید. لطفا جهت تایید قرار ملاقات خود با ارسال کلمه "بله" پاسخ دهید.
نکته: لینکی برای تأیید یا زمان بندی مجدد قرار در متن یادآوری خود قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند در صورت نیاز به راحتی تغییراتی را اعمال کنند.

  1. درخواست‌ها را بررسی کنید!

نظرات مشتریان نقش مهمی در بازاریابی تعمیرات خودرو ایفا می‌کند و می‌تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند تا مجدد از خدمات شما استفاده کنند.
پیام‌های متنی جمع‌آوری نظرات را برای صاحبان مشاغل آسان‌تر از همیشه می‌کند. به سادگی یک لینک نظرسنجی از طریق پیامک ارسال کنید یا با یک نظرسنجی برای جمع آوری بازخوردها اقدام کنید. بازاریابی پیامکی همچنین، این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که در صورت داشتن سؤال در مورد خدمات خود، با آن‌ها تماس بگیرند.
سلام ]نام مشتری[، در مقیاس 1 تا 5، به تنظیم فرمان اخیر خودروی خود توسط [نام تعمیرگاه خودرو]  چگونه امتیاز می‌دهید؟ 1 - بسیار ناراضی، 2 - ناراضی، 3 - خنثی، 4 - راضی، 5 - بسیار راضی
سلام ]نام مشتری[، از بازدید اخیر شما از [نام تعمیرگاه خودرو] متشکریم! لطفاً یک لحظه وقت بگذارید و یک نظرسنجی سریع درباره تجربه خود پر کنید: [لینک نظرسنجی]
نکته: نظرسنجی‌های پیامکی را برنامه‌ریزی کنید تا ظرف چند روز پس از تکمیل خدمات ارائه شوند تا بتوانید در زمانی که خدمات مشتریان هنوز در ذهن شماست، بازخورد دریافت کنید.

  1. درخواست ارجاع دهید!

با ایجاد یک برنامه ارجاع برای کسب و کار خود، از قدرت تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید. به مشتریان خود اطلاع دهید که اگر مشتری جدیدی را به کسب و کار شما معرفی کنند، می‌توانند پاداش‌هایی مانند خدمات اضافی رایگان و تخفیف‌های ویژه دریافت کنند.
در اینجا چند نمونه پیامک آورده شده است:
سلام ]نام مشتری[، امیدواریم از لاستیک‌های جدید خود راضی باشید! این لینک را برای دوستان و خانواده خود بفرستید تا زمانی که شخصی درخواست تعمیرات کرد، 10٪ تخفیف در خدمات بعدی خود دریافت کنید: [لینک ارجاع]
سلام ]نام مشتری[، از شما سپاسگزاریم که مشتری جدیدی را به [نام تعمیرگاه خودرو] ارجاع دادید! به نشانه قدردانی ما، 15 % تخفیف برای تعویض روغن بعدی شما ارائه شد: [لینک رزرو وقت تعویض روغن]

  1. دعوت نامه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی نیز قرار دهید!

افزودن بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به استراتژی تبلیغاتی شما می‌تواند شفافیت خدمات شما را برای مشتریان آسان‌تر کند و درباره تعمیر و نگهداری خودرو اطلاعات بیشتری بدهد. می‌توانید از لیست بازاریابی پیامکی خود برای دعوت از مشتریان برای دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی و گسترش مخاطبان خود استفاده کنید.
سلام ]نام مشتری[، به جدیدترین نکات و ترفندهای تعمیر و نگهداری خودرو علاقه دارید؟ [نام تعمیرگاه خودرو] را در توییتر دنبال کنید: [لینک توییتر]
سلام ]نام مشتری[، از بازدید اخیر شما از [نام تعمیرگاه خودرو] متشکریم! برای اطلاع از تخفیفات فصلی آینده، ما را در اینستاگرام دنبال کنید: [لینک اینستاگرام]

برای بازاریابی تعمیرگاه خودرو خود، با فراپیامک شریک شوید!

بازاریابی متنی پیامکی ابزاری استثنایی است که ضمن افزایش آشنایی و اعتماد، تجارت تعمیر خودرو شما را ایجاد می‌کند. با پنل بازاریابی پیامکی ما، می‌توانید ایده‌های بازاریابی تعمیر خودرو جدید را پیاده‌سازی کنید تا به شما در ایجاد روابط پایدار با مشتریان خود کمک کند.