ارسال پیام صوتی و استفاده از سامانه پیامک صوتی، یکی از بهترین شیوههای تبلیغات اینترنتی به شمار میرود.
ارتباط از طریق تماس صوتی طی سالیان گذشته از طریق تلفن ممکن بود که امروزه به کمک سامانه پیامک صوتی و ارسال پیام صوتی این امکان فراهم شده است.
در ابتدا، ارسال پیام صوتی برای خدمات بانکی و یا به صورت کدهای فعالسازی برای نرمافزارها و سایتهای گوناگون کاربرد داشت.
امروزه ارسال پیامک صوتی در عرصه بازاریابی و آنلاین مارکتینگ برای تبلیغات نیز وارد شده است.
پیشینه تبلیغات قبل از ارسال پیام صوتی
تبلیغات در دورههای مختلف به کمک روشهای متعددی صورت پذیرفته است.
یکی از مهمترین صنایع در دنیای تجارت برای جذب مشتری، بازاریابی و فروش، تبلیغات میباشد.
در ابتدا، تبلیغات توسط چاپ تراکت و بنر و یا تهیه تیزرهای تلویزیونی انجام میشد؛
این شیوههای تبلیغاتی در زمان خود بسیار پرمخاطب و تاثیرگذار بودند؛
اما به دلیل هزینههای بالای تبلیغات و پیشرفت تکنولوژی، این شیوهها امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.
در راستای پیشرفت تکنولوژی، بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی به عرصه بازاریابی دیجیتال قدم گذاشت.
با استفاده از سامانه پیامک و پنل اس ام اس، ارسال پیامک تبلیغاتی با هزینههای پایین و به صورت انبوه (Bulk) امکان پذیر شده است.
با گسترش ارسال پیامهای انبوه تبلیغاتی بسیاری از مخاطبین شماره خود را در لیست سیاه مخابراتی و یا بلک لیست قرار دادهاند؛
عدم دریافت پیامک تبلیغاتی با وارد نمودن کدهای دستوری مربوط به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل امکان پذیر میباشد.
شمارههای بلک لیست، بازاریابی اینترنتی و ارسال پیام تبلیغاتی را با محدودیتهایی مواجه نموده است.
سرویس دهنده های پیامکی با ارائه ایده های خلاقانه این شیوه از تبلیغات را با ایجاد تغییراتی بهروزرسانی و عرضه نمودهاند.
نرم افزار تبدیل متن به گفتار و ارسال پیام صوتی
نرم افزار تبدیل متن به گفتار و استفاده از سامانه پیامک صوتی، امکان ارسال پیام صوتی را به شماره های موبایل و ثابت مخاطبین فراهم نموده است.
سامانه پیام صوتی امکان ضبط صدا و ارسال پیام صوتی با صدای گوینده مورد نظر را ممکن میسر نموده است.
شرکت دانش بنیان فراداده علاوه بر سامانه پیامک صوتی، "نرم افزار تبدیل متن به گفتار" را نیز طراحی کرد.
این روش تلفیقی از ارسال پیامک و ارسال پیام صوتی محسوب میشود.
نرم افزار تبدیل متن به گفتار متن پیامک شما را با کمک یک ربات (Robot) به صوت تبدیل مینماید؛
در این نرم افزار امکان مشخص نمودن اعراب (علامتگذاری) کلمات برای دستیابی به تلفظ صحیحتر توسط رباط نیز وجود دارد.
پس از تماس با شمارههای وارد شده، متنی که تنظیم کردهاید، توسط ربات سامانه برای مخاطبین پخش خواهد شد.
از طریق این روش، انواع اطلاع رسانیها، برای تمامی شمارههای موبایل حتی شمارههای بلک لیست نیز ارسال میگردد.
ایدهی ارسال پیام به صورت صوتی برای اولین بار با استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار توسط شرکت دانش بینان فراداده در قالب برند فراپیامک ارائه گردید.
این مجموعه برای ارسال پیام به صورت صوتی، نرمافزار ویژهای نیز طراحی نموده که امکان بارگذاری فایلهای صوتی توسط کاربران را دارد؛
متن پیام از پیش توسط گوینده ضبط خواهد شد و سپس از طریق پنل متن به مخاطبین ارسال میگردد.