پرش لینک ها

لیست سیاه مخابراتی چیست و چگونه رفع می‌شود؟

ارسال پیامک به لیست سیاه مخابراتی، مشکل همه‌ی پنل‌های پیامکی است. فراپیامک برای این معضل، روش جدیدی دارد!

لیست سیاه مخابراتی چیست و چگونه رفع می‌شود؟

لیست سیاه مخابراتی معضلی است که در مبحث بازاریابی پیامکی مطرح می‌گردد. افراد بسیاری هستند که شماره موبایل خود را در لیست سیاه همراه اول یا ایرانسل قرار داده‌اند. این افراد با ارسال عدد یا کدی خاص از طریق پیامک یا کد USSD (کد دستوری)، خواهان عدم دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند؛ این افراد همواره با مشکل دریافت پیام های تبلیغاتی به صورت مکرر مواجه بوده‌اند، به گونه‌ای که حکم مزاحمت را برای آنان داشته است.

معضلی که در این مطلب با عنوان لیست سیاه مخابراتی به آن می‌پردازیم، در اپراتور همراه اول مرسوم است. در اپراتور ایرانسل یا رایتل یا سایر اپراتورهای همراه، عدم دریافت پیامک تبلیغاتی به نحوی دیگر میسر خواهد بود.
 

ارتباط بازاریابی پیامکی با لیست سیاه مخابراتی

علت اینکه افراد پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود می‌کنند، اینست که کسب‌وکارهایی بوده‌اند که از بازاریابی پیامکی به نحوی نادرست استفاده کرده‌اند. بازاریابی پیامکی یک شیوه تبلیغات است که چند سالی می‌باشد در ایران رواج یافته است.

اوایل حضور این روش جدید، قوانین پنل پیامکی برای همه‌ی کاربران این سیستم، واضح و مشخص نبود. به علت ارسال پیامک‌های نامناسب و شخصی، قوانین پیامکی و فیلترینگ پیامکی اجرا گردید. دقیقا در همین زمان، مخاطبین پیامکی که چنین پیامک‌های نادرست و بی‌هدفی دریافت می‌کردند، اقدام به مسدود کردن پیامک های خود نمودند.
 

روش عدم دریافت پیامک تبلیغاتی به چه صورت است؟

روش قرار دادن شماره موبایل در لیست سیاه همراه اول، به چندین صورت میسر است:

1- ارسال عدد 1 به سرشماره‌ی 8999

2- شماره‌گیری کد دستوری (کد USSD) 8999#*

3- شماره‌گیری کد دستوری (کد USSD) 800#*

4- برقراری ارتباط با مرکز تماس 9990

تمامی روش های فوق در جهت عدم دریافت پیامک تبلیغاتی با گوشی تلفن همراه قابل اجرا می‌باشند.
 

روش خروج از لیست سیاه مخابراتی چگونه است؟

گاها افرادی با پشتیبانی 24 ساعته فراپیامک تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که نمی‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی که خودشان از طریق پنل اس ام اس ارسال کرده‌اند، دریافت کنند. این افراد اطلاعی ندارند که چگونه پیامک تبلیغاتی برایشان مسدود شده است.

همکاران واحد پشتیبانی در فراپیامک به این افراد، روش "ارسال عدد 2 از طریق شماره موبایل مسدود شده به سرشماره‌ی 8999" را اعلام می‌کنند تا از لیست سیاه مخابراتی خارج شوند. بدین ترتیب، پس از گذشت 24 ساعت، پیامکی برای این افراد ارسال می‌گردد و به ایشان اطلاع رسانی می‌شود که از لیست سیاه همراه اول خارج شدند.

در هنگام استفاده از پنل پیام کوتاه، توصیه می‌شود که قبل از ارسال هر گونه پیامک تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی، یک پیامک تستی به شماره همراه اول و یک پیامک تستی به شماره ایرانسل انجام شود؛ به این دلیل که سرعت ارسال مشخص شود و اگر احیانا متن اس ام اس تبلیغاتی مشکل نگارشی یا … داشته باشد، قبل از ارسال انبوه، بتوان آن را برطرف کرد. دقت کنید که اگر صاحبین پنل، شماره موبایل خود را در لیست سیاه همراه اول یا ایرانسل قرار داده باشند، نمی‌توانند بر روی شماره خود چنین تست‌هایی را انجام دهند.
 

روش صحیح ارسال پیامک به لیست سیاه همراه اول را بیاموزیم!

کسب و کارهایی که قصد استفاده صحیح از پنل ارسال پیامک را دارند، می‌توانند از طریق خطوط خدماتی، نیاز خود را مرتفع سازند. برای استفاده از این خطوط باید به شرکت ارائه‌کننده پنل پیامک خود، درخواست بدهید.

پس از طی مراحل قانونی، خطوط تبلیغاتی پنل شما به خط خدماتی یا خط ارسال‌کننده پیامک به لیست سیاه مخابراتی، تبدیل می‌گردد.

از آنجایی که این روش مختص ارگانها و شخصیت‌های حقوقی است، روشی که فراپیامک برای ارسال پیامک به لیست سیاه همراه اول برای عموم درنظر گرفته است، استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار است. از طریق این نرم افزار می‌توان پیام موردنظر را به صورت متنی نوشت، سپس، به صورت صوتی برای مخاطبین ارسال کرد. لیست سیاه همراه اول در این روش مانعی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ایجاد نخواهد کرد.

پیام بگذارید