آموزش کارمندان
آموزش کارمندان در یک مجموعه در راستای اهداف شرکت صورت میپذیرد.
پرسنل یک مجموعه باید با رعایت قوانین و روند کاری مجموعه آشنایی کامل داشته و در صورت مسلط نبودن آموزش لازم را فراگیرند.
مدیریت دانش مشتری و حفظ مشتری نیازمند آموزش های مستمر برای استفاده خدمات و محصولات شرکت شما میباشد.
آموزش به نمایندگان و افرادی که به عنوان عاملیت فروش محصولات و خدمات شما نیز فعالیت میکنند، از اهمیت بالایی برخوردار است تا در راستای اهداف و روند کاری شما گام بردارند.
تمامی نظرات و افکار شما در نوع مدیریت سازمانتان، خط مشی شما و مجموعهای که مدیریت مینمایید، مؤثر است.
ارتباط مستقیم مدیریت با تمامی نمایندگان و مشتریان امکان پذیر نمیباشد؛
به همین دلیل آموزش کارمندان میتواند شما را به این هدف نزدیک کند.
شما با آموزش کارمندان خود میتوانید نظرات خود را به نمایندگان و مشتریانتان برسانید.
تمامی کارمندان خود را با روند کاری، نحوه برخورد، اهداف سازمان و … آشنا نموده و آموزش لازم را به آن ها بدهید.
آموزش پرسنل حوزه ایست که در چندین بخش، با دانش سازمانی و دانش عمومی مرتبط میباشد و شما میتوانید انواع مختلف آن را به کارمندان خود بیاموزید.
به طور کلی میتوانیم آموزش پرسنل را در دو بخش "آموزش کارمندان در ابتدای ورود به مجموعه (دوره آموزشی استخدام)" و "آموزش کارمندان ضمن کار و فعالیت" تقسیم نمود.
بدین تریب شما میتوانید کارمندان خود را به متخصصینی تبدیل نمایید که اهداف و نظرات شما را در سازمانتان پیاده کنند و مشتری مداری را نیز که جزو مهمترین نیازهای یک مجموعه است، رعایت نمایند.
در صورتیکه خدماتی ارائه میدهید که بخش پشتیبانی در مجموعه دارید، آموزش پرسنل بخش پشتیبانی مجموعه را در اولویت قرار دهید.
تا بتوانند دانش مشتری را در استفاده از خدمات افزایش داده و ایشان را متقاعد نمایند.
مهمترین بخش آموزش پرسنل، ابتدا افزایش دانش عمومی و به روز بودن آنها برای کار با نرم افزارها و خدمات مرتبط با محصولات مجموعهی شماست.
نکات مهم در آموزش پرسنل
بعد از آن برقراری ارتباط با مشتری، خود نیازمند آموزش و یادگیریهای خاصی است به صورت مختصر به چند مورد اشاره مینماییم:
آموزش کارمندان باید به نحوی باشد که در برخورد حضوری و تلفنی با مشتری با روی باز و لحنی شاداب پاسخگو باشند.
آموزش پرسنل پشتیبانی را به نحوی قرار دهید تا ضمن پاسخگویی صحیح، در سریعترین زمان ممکن به نکات اصلی اشاره نموده و مشتری را تفهیم نمایند.
به آنها آموزش دهید تا آرامش خود را ضمن برقراری ارتباط با مشتریان ناراضی و عصبانی حفظ نمایند.
از قرار دادن مشتری پشت خط تلفن به صورت مکرر و پرسیدن سوأل از سایر همکاران یا مدیر بخش باید خودداری نمایند.
مواردی ازین دست، میتواند در یک جلسه قبل از شروع فعالیت اصلی آموزش داده شود و این نوع آموزش میتواند به صورت ضمنی نیز صورت گیرد؛
مثلا تماس های چالشی و صحیح را از سیستم تلفن گویای خود که قبلا رکورد شدهاند، خارج نمایید و پرسنل جدید را تشویق به گوش دادن آن مکالمات نمایید.
آموزش نمایندگان و عاملین فروش
به طور کلی مدیریت و توجه به نحوه فروش نمایندگان خود را فراموش نکنید.
جهت آموزش نمایندگان خود نیز برنامه ریزی داشته باشید تا نام برند و مجموعه شما زیر سوأل نرود.
قوانین و روند کاری مجموعه و به روز شدن اطلاعات را به نمایندگان خود اطلاع دهید.
در شرکت دانش بنیان فراداده، آموزش پرسنل، آموزش نمایندگان و آموزش کارمندان در راستای اهداف شرکت که مهمترین آن ها حفظ و نگهداری مشتری است، صورت میگیرد.
نمایندگان فراپیامک، در مقولهی آموزش نمایندگان، در صورت تمایل آموزش حضوری دریافت میکنند.
در غیر این صورت، آموزش تصویری و نوشتاری در سامانه های فراپیامک (کاربری و پنل نمایندگی پیامک) موجود است.