پرش لینک ها

ارسال پیامک از طریق سرویس LBS همراه اول

اگر کسب‌وکاری دارید که به تجارت محلی متکی است، فراپیامک با خدمات جدید LBS می‌تواند کمپین‌های پیامکی شما را ارتقا داده و به شما کمک کند تا فروش بیشتر و تجربه بهتری داشته باشید.

اگر مکانی فیزیکی دارید که محصول یا خدماتی را در آن می‌فروشید، بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر مکان برای شما ضروری است. به عنوان مثال، وقتی می‌خواهید مطب دندانپزشکی خود را در فاصله 500 کیلومتری از محل، تبلیغ کنید، جغرافیای مشتریان و نحوه تماس شما با آن‌ها بر تصمیمات خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

همانطور که می‌دانید، پیامک یک کانال مقرون‌به‌صرفه عالی برای دسترسی به افرادی است که در آن‌جا ساکن هستند. بنابراین، باید روشی هوشمندانه برای اجرای تبلیغات پیامکی مبتنی بر مکان پیدا کنید.

اهمیت ارسال اس ام اس تبلیغاتی

ارسال اس ام اس تبلیغاتی، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی و برقراری ارتباط با مؤثر مشتریان در تمامی زمینه‌ها به شمار می‌آید. ارسال اس ام اس تبلیغاتی، یک ابزار بسیار مناسب برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف است. منظور از پیامک تبلیغاتی که در این متن به آن می پردازیم، پیامک انبوه است که از طریق سامانه پیام کوتاه ارسال می‌گردد. اس ام اس تبلیغاتی، بازاریابی بسیار مؤثرتر و کارآمدتری نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی در طی چند سال اخیر داشته است.

سرویس مبتنی بر مکان (LBS) چیست؟

سرویس مبتنی بر مکان (LBS) یک سرویس نرم‌افزاری برای برنامه‌های کاربردی دستگاه تلفن همراه است که نیاز به دسترسی به مکان جغرافیایی دستگاه تلفن همراه دارد.

پیامک مبتنی بر مکان، Location-Based SMS یا به اختصار LBS با استفاده از پیامک، روشی برای ارسال تبلیغات متنی برای مشتریان بر اساس موقعیت جغرافیایی آن‌ها است که با استفاده از دکل‌های مخابراتی همراه اول به صورت لحظه‌‌ای، قابل انجام است.

این سرویس قابلیت تفکیک براساس جنسیت، سن و نوع سیستم عامل تلفن همراه افراد ساکن در یک منطقه را دارد.

فرض کنید فروشگاهی در یک منطقه از شهرتان دارید، می‌خواهید یک پیام تبلیغاتی برای ساکنین یا افراد در حال گذر از این منطقه، ارسال کنید، خدمات LBS می‌تواند در این زمینه، برایتان مفید باشد. تبلیغات مبتنی بر مکان با استفاده از پیامک به سادگی قابل اجراست و فقط کافیست با فراپیامک تماس بگیرید.

کاربردهای خدمات LBS

ما به طور خلاصه توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توان از LBS استفاده کرد، اما در اینجا چند نمونه موارد استفاده آورده شده است تا آن‌چه ممکن است به شما بدهد را به وضوح بشناسید.

رستوران‌ها، فست‌فودهای زنجیره‌ای، نانوایی‌ها و کافه‌ها می‌توانند از این دسته از بازاریابی پیامکی استفاده کنند تا مشتریان اطراف محل کار خود را ترغیب به استفاده از خدماتشان نمایند. همچنین، فروشگاه‌ها می‌توانند کوپن‌ها یا پیامک های تشویقی را برای ترغیب مشتریانی که در مجاورت فروشگاه ساکن هستند، ارائه دهند.

این قابلیت که از طریق دکل‌های همراه اول فعال شده‌است، به افرادی که در محل مورد نظر شما ساکن یا در حال تردد هستند، به صورت زنده پیامک ارسال خواهد کرد. این سرویس در ارسال پیام ایرانسل نیز وجود دارد، اما تفاوت این دو با هم در زمان ارسال پیامک است، در ایرانسل ارسال پیامک به صورت آنی نبوده و با تاخیر ارسال خواهد شد.

در این نوع بازاریابی مبتنی بر مکان، مخاطبان بیشتری تبدیل به مشتری شده و منجر به درآمد بیشتر آن کسب و کار خواهد شد.

با توجه به اینکه اپراتور همراه اول به نسبت ایرانسل کاربران بیشتری دارد و تعداد دکل‌های همراه اول بیشتر از ایرانسل است، بنابراین، منطقه وسیعی را برای ارسال پیامک تحت پوشش دارد.

تفاوت خدمات LBS همراه اول با خدمات ارسال منطقه‌ای

در ارسال منطقه‌ای، لیستی از شماره‌‌های مشترکین براساس کدپستی تهیه می‌شوند؛ اما در سرویس ارسال پیامک زنده LBS همراه اول، لیست مشترکین همراه اول را که در محدوده مکانی مورد نظر وجود دارند، شناسایی کرده و ارسال پیامک به شماره‌های فعال در آن منطقه در لحظه انجام می‌شود.

آیا برای استفاده از سرویس ارسال پیامک مبتنی بر مکان نیاز به تجهیزات خاصی است؟

کافیست با مشاوران ما در فراپیامک تماس بگیرید یا با خرید پنل پیامکی، ارسال پیامک خود و انتخاب گزینه LBS، کمپین پیامکی خود را آغاز کنید.