اخبار

چرا پیام‌های من در پنل پیامکی به دست مخاطب نمی‌رسد؟

  • ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

اگر کسب‌وکاری هستید که از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنید، مشکلات تحویل پیامک ممکن است ناامیدکننده و مضر باشد. بیماران ممکن است قرار ملاقات را از دست بدهند، مشتریان ممکن است حراج‌ها را از دست بدهند و والدین ممکن است پیام‌های متنی مهم مدرسه فرزندشان را از دست بدهند.
 

دلایلی که ممکن است پیام شما ارسال نشود!

بیایید برخی از دلایل مهم را بررسی کنیم که پیام‌های شما ممکن است تحویل داده نشود و به حل مشکل بپردازیم:

مشکل 1: شماره نامعتبر است!

رایج‌ترین دلیلی که پیام‌های متنی به درستی ارسال نمی‌شوند، نامعتبر بودن شماره تلفن است. این دلیل منطقی است؛ زیرا هیچ راهی برای رسیدن پیام به شخص مناسب وجود ندارد. معمولاً پنل پیامکی شما، در خصوص شماره‌های نامعتبر، به شما هشدار می‌دهد؛ مگر اینکه شماره را اشتباه تایپ کرده باشید. در این صورت، فرد نادرست ممکن است پیام را دریافت کند

یک دلیل رایج برای اعداد نامعتبر این است که یک کد بین المللی به درستی استفاده نشده است. عدم استفاده از کد بین المللی صحیح می‌تواند منجر به عدم تحویل پیام به شماره شود یکی دیگر از احتمالات برای اینکه چرا پیامک ارسال نمی‌شود، می‌تواند این باشد که شماره وارد شده، تلفن ثابت منزل یا محل کار است. شما نمی‌توانید یک پیام کوتاه به تلفن ثابت ارسال کنید.

مشکل 2: پیام به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود!

در موارد نادر، این امکان وجود دارد که پیام شما توسط تلفن همراه گیرنده به عنوان هرزنامه (spam) شناسایی شده باشد و در این حالت، گیرنده نمی‌تواند به پوشه هرزنامه خود برای پیام‌های متنی دسترسی داشته باشد. این پیام‌ها فیلتر می‌شوند. همه شرکت‌های مخابراتی دستورالعمل‌ها و دلایلی برای فیلتر شدن یک پیام دارند.

ممنوعیت ارسال پیامک‌های مخالف قوانین مخابراتی

اپراتورهای تلفن همراه دارای فیلترهایی برای پیام‌های متنی خودکار هستند تا از پیام‌های هرزنامه جلوگیری کنند. در اینجا چند فیلتر وجود دارد که می‌تواند پیام‌های متنی شما را مسدود کند:

  • پیامک ارسالی نباید با اصول و مبانی دین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت داشته و در تضاد باشد؛
  • نباید باعث تشویش اذهان عمومی گردد؛
  • نباید مخل نظم و آرامش حاکم بر جامعه باشد؛
  • نباید به اخلاق حسنه حاکم بر جامعه آسیب رساند؛
  • همچنین، نباید با سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مغایرت داشته باشد؛
  • شامل برخی پسوندهای دامنه مثل .info و .online و .gallery و .club و .life نباشد.

علاوه بر این، اگر پیام‌های زیادی را به طور همزمان برای یک گیرنده ارسال کنید یا به طور مکرر با گیرنده تماس بگیرید، ممکن است پیام شما مسدود شود.

مشکل 3: گیرنده از دریافت پیامک، انصراف دهد!

اگر از یک پنل پیامکی برای ارسال پیامک به افراد استفاده می‌کنید، گیرندگان این گزینه را خواهند داشت که از دریافت پیامک انصراف دهند. آن‌ها معمولاً می‌توانند این کار را با ارسال پیامک پاسخ انجام دهند. اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، دیگر نمی‌توانید برای آن‌ها پیام ارسال کنید، مگر اینکه دوباره ثبت نام کنند. آن‌ها معمولاً می‌توانند شروع دریافت مجدد پیامک را با ارسال پیام تک کلمه‌ای تعریف شده‌ای، انجام دهند. این فرآیند بسته به پنل پیامکی مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد.

مشکل 4: مخاطب، شماره شما را مسدود می‌کند!

اگر گیرنده پیامک، شماره شما را مسدود کند، پیامک از طرف شما دریافت نخواهد کرد. علامت شماره مسدود شده معمولاً در صورتی است که هنگام ارسال پیام، اعلان تحویل یا خوانده شده دریافت نکنید. هیچ راهی برای دور زدن شماره مسدود شده وجود ندارد؛ مگر اینکه گیرنده، تصمیم به رفع مسدودیت شما بگیرد

به عنوان بهترین روش، همیشه مطمئن شوید که فقط به شماره تلفن‌های تعیین شده در لیست مخاطبین بازاریابی خود که برای دریافت پیام‌های متنی، اقدام کرده‌اند، پیام می‌دهید

مشکل 5: مشکلات آنتن‌دهی و مخابراتی

ممکن است مشکلی در شبکه شرکت مخابراتی گیرنده وجود داشته باشد. مشکلات فنی می‌تواند برای جلوگیری از ارسال پیام کافی باشد. اگر مشکل این باشد، معمولاً مشکل تحویل پیامک، موقتی است و به محض داشتن آنتن یا رفع ایرادات مخابراتی، پیامک شما دریافت می‌گردد.

همچنین، سیستم عامل دستگاه‌های تلفن همراه به طور مداوم، بسته به نوع دستگاه تلفن همراه، به‌روز می‌شوند.

پیام های متنی ممکن است به دلایل زیر، مشکلاتی در تحویل داشته باشند:

  • دستگاه‌ها می‌توانند رومینگ یا داخل و خارج از محدوده باشند.
  • ممکن است دستگاه در حال انجام به‌روزرسانی باشد.
  • اپراتورها ممکن است در یک منطقه خاص دچار قطعی شوند.
  • شرکت‌های مخابراتی می‌توانند با تاخیر در تحویل مواجه شوند، بنابراین، پیام دیرتر از زمان ارسال اولیه نمایش داده می‌شود.
  • اگر گیرنده در مکانی بدون اتصال یا در کشور دیگری باشد، ممکن است هیچ داده تلفن همراه یا اتصال اینترنتی نداشته باشد. این کار از دریافت پیامک شما نیز جلوگیری می‌کند.

مشکل 6: پیام خارج از دستور یا ناقص می‌رسد!

اگر پیام متنی شما بیش از 160 کاراکتر باشد، ممکن است به صورت ناقص به دستگاه تلفن همراه مخاطب شما برسد یا در بخش‌های مختلف بهم ریخته باشد. متأسفانه، این مشکل از سمت زیرساخت‌های مخابراتی رخ می‌دهد و خارج از کنترل ما است.

نتیجه گیری

دلایل بی‌شماری وجود دارد که چرا پیام‌های متنی ممکن است به تلفن گیرنده نرسد. اگر نیاز به اطلاع‌رسانی گروهی از اطلاعات از طریق متن دارید، بهترین گزینه استفاده از سرویس پیام کوتاه فراپیامک است. با نظارت ما می‌توانید اطمینان حاصل کنید، افرادی که به اطلاعات از طریق متن نیاز دارند، آن را دریافت می‌کنند. ما به مدارس، سازمان‌های آموزشی، کسب‌وکارها و موارد دیگر کمک می‌کنیم تا پیام خود را به گوش مردم برسانند و به جوامعشان کمک می‌کنیم تا با هم در ارتباط باشند.

با استفاده از پنل پیامکی فراپیامک می‌توان شماره‌های تلفن همراه را شناسایی کرد و در صورت لزوم، پیامک‌ها را به‌طور خودکار ارسال کرد. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا مشکلاتی که ممکن است با نرخ تحویل‌پذیری خود داشته باشید را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.