اخبار

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی در مقابل شبکه‌های اجتماعی

  • ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

بازاریابی موبایلی برای دستیابی به مشتریان، ضروری است. پیام کوتاه و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال در هر کسب و کاری، مهم هستند. هر دو، دارای مزایای بی‌شماری هستند و می‌توان آن‌ها را برای بهینه سازی تقریباً هر کمپین تبلیغاتی یا ارتباط با مشتری، تغییر داد.

مزایای استفاده از کمپین پیامکی و شبکه‌های اجتماعی به صورت همزمان

از آن‌جایی که کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند به اس ام اس و رسانه‌های اجتماعی، دسترسی داشته باشند، موقعیت‌هایی وجود دارد که ارسال پیامک بازاریابی، بازدهی بهتری از سرمایه‌گذاری صرف شده در شبکه‌های اجتماعی است، از مزایای استفاده از کمپین‌های پیامکی همزمان با شبکه‌های اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رسیدن به مخاطب هدف

برای افزایش نرخ مکالمه، اولین قدم ضروری، دستیابی به مخاطبان هدف است. هم استفاده از پنل پیامکی و هم پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، فرصت‌های زیادی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر دارند. در واقع، از هر ده نفر، هشت نفر می‌گویند که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، در حالی که ۸۵ درصد، صاحب گوشی‌های هوشمند هستند.

برای تبلیغ مؤثر، باید برای کانال‌هایی که مشتریان هدف شما بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، کمپین ایجاد کنید. به عنوان مثال، بسیاری از برندها از پیامک برای برقراری ارتباط با تبلیغات ویژه، محصولات جدید و به‌روزرسانی به مشتریان خود استفاده می‌کنند و از رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند و به اشتراک گذاری محتوای طولانی‌تر، بهره می‌گیرند.

از سوی دیگر، پیامک به قدری شخصی است که کاربران 98 درصد از پیامک‌ها را در عرض سه دقیقه پس از دریافت، باز می‌کنند و ترکیب این دو باهم می‌تواند بازاریابی قدرتمندی را ارائه دهد.

درگیر کردن مشتریان در رسانه‌های اجتماعی همزمان با کمپین‌های پیامکی

معیار خوب برای کیفیت کمپین بازاریابی، توانایی آن در حفظ توجه مشتریان و ترغیب آن‌ها به تعامل با پیام شما است.

70 درصد از کاربران فیس‌بوک ادعا می‌کنند که روزانه از این سایت بازدید می‌کنند و 49 درصد آن‌ها را «چند بار در روز» بررسی می‌کنند و پیام‌های اس ام اسی ثابت کرده‌اند که پاسخ‌های بیشتری را از مشتریان می‌گیرند.

کمپین‌های پیامکی میانگین نرخ کلیک 19.3 درصدی دارند و 66 درصد افراد تقریباً 160 بار در روز تلفن همراه خود را چک می‌کنند (25 درصد در عرض یک دقیقه پس از بیدار شدن از خواب!). بنابراین، در حالی که کاربران گوشی‌های هوشمند، شبانه‌روز به دستگاه‌های تلفن همراه خود متصل هستند، کاربران شبکه‌های اجتماعی باید به طور عمدی از حساب‌های خود بازدید کنند. مشتریان انتظار دارند محتوای متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به پیامک داشته باشند. از SMS برای پیام‌های سریع و آموزنده استفاده کنید و فیلم‌ها، عکس‌ها و محتوای طولانی‌تر را برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی ذخیره کنید که می‌توانند پیامک شما را با اضافه کردن لینک پست تکمیل کنند.

افزایش نرخ‌های تبدیل

هدف نهایی هر کمپین بازاریابی، تبدیل است. اهداف تبدیل از یک کسب‌وکار به کسب‌وکار دیگر متفاوت است و با استراتژی کسب‌وکار آن‌ها تعریف می‌شود. برای برخی، تبدیل به سادگی ثبت نام برای یک حساب کاربری است. برای دیگر کسب و کارها، تبدیل می‌تواند شامل فروش محصول است.

حتی زمانی که هدف تبدیل، آگاهی از برند باشد، می‌توانید از بازاریابی پیامکی همراه با تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. وقتی خرده‌فروشان از استراتژی‌های پیام‌های متنی SMS به همراه یک تماس برای اقدام قوی یا یک پیشنهاد محدود استفاده کنند، نرخ تبدیل 47 درصدی را از سوی کاربران درگیر، تجربه خواهند نمود.

در مقایسه، متوسط نرخ تبدیل تبلیغات فیس بوک در تمام صنایع 9.21٪ است؛ در حالی که نرخ تبدیل اینستاگرام در حدود 1.85٪ است، اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی پیامکی در کنار هم، درصد بیشتری از نرخ تبدیل را خواهند داشت.

نفوذ در بازار با کمپین‌های پیامکی

تبلیغات بازاریابی شامل مقدار مناسبی از آماده سازی و زمینه سازی قبلی است. نتایج آن‌ها همچنین می‌تواند تحت تأثیر رقابت در همان بازار باشد.

چقدر رقابت برای مخاطبان هدف شما وجود دارد و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چگونه با پیامک مقایسه می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به راحتی وارد بازار شوید؟

اگر یک کمپین بازاریابی پیامکی اجرا می‌کنید، لیستی از مخاطبینی خواهید داشت که از قبل به برند شما علاقه‌مند بودند. آن‌ها همچنین، به احتمال زیاد، آماده خرید محصول شما و شرکت در تبلیغات و پیشنهادات ویژه هستند. بازاریابی پیامکی شامل ارتباط کوتاه و مستقیم با مشتریان است.

از سوی دیگر، شبکه‌های اجتماعی محیطی پویا و مملو از پیام‌های بازاریابی رقبا را ارائه می‌دهند. اگر به تازگی وارد بازار شده‌اید، بر روی پلتفرمی رقابت خواهید کرد که از قبل تحت سلطه برندهای شناخته شده هستند. ایجاد شبکه و پرورش آن، در حدی که برای برجسته شدن برند شما لازم باشد، چالش بسیار مهم‌تری است. نیاز به محتوایی دارید که بتواند فالوورهای مناسب را جذب کند.
دریافت و باز کردن پیامک به تلاشی، فراتر از داشتن تلفن هوشمند، نیاز ندارد. در حالی که اکثر مردم یک حساب رسانه اجتماعی دارند، گام‌های اضافی که برای حفظ ارتباط انجام می‌شود، ممکن است کمپین بازاریابی پیامکی متوسط را به استراتژی بهتری تبدیل کند.

انتخاب پیامک یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به اهداف تجاری و استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد. گاهی اوقات این یک انتخاب واضح است. با این حال، وقتی با هم و در کنار هم استفاده شوند، متون پیامکی و بازاریابی رسانه های اجتماعی، می‌توانند هم‌افزایی را ایجاد کنند که رویای هر بازاریابی را به حقیقت برساند.
فراپیامک ارسال پیامک برای مشتریان خود را ساده می‌کند. پلتفرم ارسال پیامک کاربر پسند ما دارای ویژگی‌های گسترده‌ای است، مانند پیامک‌های پاسخ خودکار و پیامک دو طرفه که به شما کمک می‌کند هر زمان که مشتریانتان به شما نیاز داشته باشند، با آن‌ها در ارتباط باشید.