اخبار

انواع خدمات پس از فروش

  • ۱۴۰۲/۷/۲۵

انواع خدمات پس از فروش شامل تمام سرویس‌هایی است که پس از فروش یک محصول از طرف فروشنده در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، پس از فروش یک دوچرخه، خدمات پس از فروش ممکن است شامل سرویس رایگان دوچرخه برای چند هفته باشد.
انواع خدمات پس از فروش، بخش مهمی از اصول رقابتی بدون قیمت و اصول مشتری مداری هستند. خدمات پس از فروش می‌توانند راهی برای تشویق مردم برای خرید محصول و افزایش فروش باشند. از طرفی، وجود خدمات پس از فروش و رعایت اصول مشتری مداری توسط یک مجموعه می‌تواند توجیهی برای بالاتر بودن قیمت محصول تولیدشده باشد. همچنین، ارائه انواع خدمات پس از فروش پنل پیامک بر شهرت بلندمدت شرکت پیامکی، تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بر روند فروش نیز موثر باشد.

خدمات پس از فروش پنل پیامک

همانطور که پیشتر اشاره شد، پشتیبانی پس از فروش یا خدمات پس از فروش شامل خدماتی است که پس از فروش کالا یا خدمات ارائه می‌شود. بیشتر خدمات پس از فروش شامل ضمانت، ارتقا یا تعمیر خدمات هستند. بسیاری از انواع خدمات پس از فروش شامل ارتباط مداوم با سازنده اصلی تجهیزات در طول عمر محصول یا سرویس است، در حالی که ضمانت های دیگر دارای محدودیت زمانی هستند.
پشتیبانی پس از فروش پنل پیامکی شامل مجموعه گسترده‌ای از خدمات است که به مصرف کنندگان، خدمات ارائه می‌دهد. این مورد به منظور رعایت اصول مشتری مداری و کمک به مشتری در استفاده درست از محصول صورت می‌گیرد که می‌تواند سبب ایجاد وفاداری مشتری و افزایش رضایت مشتری شود.
استفاده از یک پنل اس ام اس در پروسه گارانتی، امری واجب است. یک پنل پیامک علاوه بر برقراری ارتباط موثر با مشتریان می‌تواند برای اطلاع رسانی‌های مربوط به خدمات پس از فروش نیز استفاده شود.
برای مثال، با استفاده از ماژول کدخوان موجود در سامانه پیامک فراپیامک، مشتریان می‌توانند با ارسال کد دستگاه خود، از مدت گارانتی و شرایط آن آگاه شوند.
انواع خدمات پس از فروش در یک شرکت پیامکی ممکن است شامل موارد زیر باشد که در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد.

آموزش استفاده از پنل اس ام اس

آموزش صحیح استفاده از یک کالا، محصول و خدمات فروخته‌شده، نخستین قدم در مقوله خدمات پس از فروش برای تمامی کسب و کارهاست. این آموزش می‌تواند به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری انجام شود.

اصول خدمات پس از فروش

مشتریانی که تجربه بدی با یک محصول دارند، بیش از هر کسی به خدمات پس از فروش بی‌اعتمادند. به این ترتیب، شرکت‌ها باید در ارتباط با مشتریان پس از انجام خرید فعال باشند تا اطمینان حاصل کنند که تجربه آن‌ها تا آن‌جا که میسر است، خوب خواهد بود.
دسترسی زودهنگام به مشتریان می‌تواند از بازگشت محصول و شکایات عمومی جلوگیری کند تا منجر به برداشت منفی عمومی نشود.
همچنین، تعامل باید ادامه داشته باشد و به مشتریان این فرصت را بدهد تا تصمیم خود را برای خرید یک محصول تایید کنند. شرکت‌ها همچنین، باید برای مشتریان راضی، بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در مورد محصولاتشان، مانند ارائه فرصتی برای ارسال نظرات، ایده‌ها و داستان‌ها در رسانه‌های اجتماعی، فراهم کنند.

پشتیبانی فنی پنل پیامک

پشتیبانی فنی، نوعی کمک برای استفاده صحیح از محصولات مرتبط با تکنولوژی مانند نرم افزار و اپلیکیشن ها و رفع اختلال های مربوط به آنها می‌باشد. بسیاری از این نوع خدمات به صورت آنلاین و 24 ساعته هستند. همچنین، بروزرسانی نرم افزاها نیز شامل این نوع از پشتیبانی می‌شود.

خدمات فنی سامانه پیام کوتاه

این نوع از خدمات معمولا برای کالاهایی است که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارند. استراتژی گارانتی کالا در مجموعه‌های مختلف، متفاوت است. تعویض کالا، تعویض قطعات و تعمیر کالا انواع مختلفی از این خدمات پس از فروش است که بسته به نوع کالا و قرارداد بسته‌شده میان خریدار و فروشنده اجرا می‌شود.

سنجش رضایت مشتری

در بسیاری از مجموعه ها پس از گذشت بازه های مشخصی از فروش خدمات و محصولات، برای سنجیدن رضایت مشتریان، از طرف مجموعه با آنها تماس گرفته می‌شود تا در صورت وجود مشکل یا داشتن انتقاد یا پیشنهاد، مورد را مدنظر قرار دهند یا مشکل وی را حل کنند. این کار، علاوه بر آنکه جزو اصول مشتری مداری محسوب می‌شود، تا حد زیادی در تداوم استفاده از محصول توسط مشتری، موثر است.

اهمیت خدمات پس از فروش چیست؟

ارائه سرویس خوب پس از فروش، کمک می‌کند تا بنگاه های تجاری، مشتریان وفادار و روابط بلند مدت خود با آنها را تثبیت کنند. ارائه خدمات پس از فروش می‌تواند به متقاعد کردن مصرف کنندگان برای اعتماد به شرکت و خرید خدمات در وهله اول کمک کند.

یکی از مهمترین راه های افزایش فروش، بازاریابی دهان به دهان است؛ خدمات پس از فروش می‌تواند برای برند شما تفاوت ایجاد کند و در نتیجه، سبب تبلیغ محصولاتتان از طریق مشتریان و مصرف کنندگان شود. در عصر رسانه های اجتماعی، خدمات پس از فروش ضعیف می‌تواند به شهرت شرکت ها آسیب برساند. در حقیقت، خدمات پس از فروش می‌تواند فرصتی برای فروش محصولات مرتبط نیز باشد.