اخبار

استارتاپ ویکند

  • ۱۴۰۲/۹/۲۷

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) رخدادی تجربی-آموزشی است که در 3 روز آخر هر هفته در 200 شهر متفاوت در سراسر جهان برپا می‌شود.

گردهمایی استارتاپ ویکند با اهداف مختلفی مانند ارائه طرح های نوین و مبتکرانه‌ی متخصصینی مانند برنامه نویسان، ایده های خلاقانه گرافیست ها، متخصصین بازاریابی و ... برای پشتیبانی از کسب و کارهای نوپا و اشتغال زایی برگزار می‌شود.

در مدت زمان پنجاه و چهار ساعت پایانی هفته، در رخداد استارتاپ ویکند طرح های نوین و ایده های خلاقانه ارائه داده می‌شود.

اشتغال زایی در حوزه های مختلف و امکان راه اندازی کسب و کارهای نوین از جمله دستاوردهای استارتاپ ویکند می‌باشند.

نکته‌ی مهم در رویدادهای استارتاپی، بقای همکاری و ادامه‌ی حضور در گروه‌هایی است که در همین راستا تشکیل شده‌اند.

تداوم فعالیت گروهی (Team Work) پس از اتمام زمان استارتاپ ویکند، باعث به سرانجام رسیدن ایده های خلاقانه و در نهایت اشتغال زایی می‌گردد.

رخداد استارتاپ ویکند نیز مانند هر رویداد استارتاپی دیگری، برای ادامه و رشد، نیاز به حمایت مالی دارد تا بتواند ایده های خلاقانه را پرورش داده و از کسب و کارهای نوین پشتیبانی نماید.

شرکت کوکاکولا (Coca-Cola) و شرکت گوگل (Google) از جمله پشتیبانان مالی این رخداد استارتاپی در جهان می‌باشند.

اپل، گوگل و مایکروسافت از جمله مشهورترین و بزرگ ترین استارتاپ های دنیا هستند که در رخدادهای استارتاپ ویکند شکل گرفته و در حال حاضر نیز از حامیان خاص این گردهمایی می‌باشند که اشتغال زایی برای متخصصین را به همراه دارند.

مراحل استارتاپ ویکند

  • داوران استارتاپ، ساعات انتهایی روز اول را برای طرح 3 دقیقه‌ای قرار می‌دهند. در این طرح، گروه ‌های تشکیل شده، می‌بایست طرح مبتکرانه و ایده خلاقانه خود را در مدت 3 دقیقه ارائه دهند و نظر داوران را دریافت نمایند.
  • داوران موظفند از بین تمامی ایده های خلاقانه تنها 10 طرح را برگزینند.
  • کلیه‌ی گروه ‌های تشکیل شده در استارتاپ ویکند بعد از گذراندن 3 روز متوالی همکاری به واسطه‌ی داوران گزینش می‌شوند. بعد از انتخاب توسط داوران، پشتیبانی مالی، از سه ایده برتر صورت می‌پذیرد و کارآفرینان، هزینه جهت راه اندازی طرح خود را دریافت می‌کنند.

عوامل رسیدن به موفقیت در استارتاپ ویکند

  • میزان کاربردپذیری یا تأثیرگذاری طرح ارائه شده جهت جذب سرمایه یا پشتیبان مالی
  • بهبود یا تغییر در روند انجام کار به خصوص برای عموم افراد
  • پیگیری و پشتکار اعضای گروه تشکیل شده
  • به کارگیری هزینه ‌هایی که از سوی پشتیبانان مالی صورت گرفته به بهترین نحو در راستای ایجاد کسب و کارهای نوپا و ایده های خلاقانه
  • استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات پیش رو
  • تمایل به یادگیری مداوم و تلاش مستمر
  • و ...

استارتاپ ویکند سبز

یکی از انواع استارتاپ ویکند های مرسوم در دنیا، با موضوع منابع طبیعی، محیط زیست، چالش های زیست محیطی، انرژی‌ های تجدید پذیر و پاک برگزار می‌گردد.

در این نوع استارتاپ ویکند افرادی که طرح های نوین جهت حفظ و نگهداری و استفاده بهینه و مبتکرانه از منابع طبیعی دارند، گردهم می‌آیند.

ایده های خلاقانه در ایران

رخداد مهمی مانند استارتاپ ویکند در کشور ایران نیز اتفاق می‌افتد.

استارتاپ ویکند در شهرهایی مثل تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و ... برگزار می‌گردد.

افراد مبتکری که توانایی ارائه‌ی ایده های خلاقانه در جهت ایجاد کسب و کارهای نوپا و اشتغال زایی دارند، در این رویداد گردهم می‌آیند تا بتوانند برای طرح های خود پشتیبان مالی یافته و ایده خود را عملی نمایند.

یکی از استارتاپ های برتر در کشور ما در حوزه تبلیغات و بازاریابی های نوین پنل اس ام اس فراپیامک می‌باشد.

فراپیامک با ارائه سامانه پیامک سهم بسزایی در بازاریابی پیامکی و ایده های خلاقانه داشته است؛

در همین راستا، با پنل نمایندگی پیامک توانسته است در زمینه اشتغال زایی، افزایش فروش و سودآوری کسب و کارهای گوناگون نقش داشته باشد.