اخبار

اپراتورهای سامانه پیامک

  • ۱۴۰۲/۸/۱۶

اپراتورهای سامانه پیامک همانند اپراتورهای تلفن همراه با سیاست‌های مجموعه خود خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

مجموعه‌هایی که سامانه تبلیغات پیامکی ارائه می‌نمایند، میبایست با اپراتورهای سامانه پیامک به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم قرارداد داشته باشند.

امکان تفکیک اپراتورهای سامانه پیامک در وهله اول از طریق پیش شماره خطوط ارسال پیام تبلیغاتی وجود دارد.

برای اطلاع از نوع اپراتور ارسال اس ام اس 4 الی 5 رقم ابتدایی شماره ارسال پیامک تبلیغاتی خود را بررسی نمایید.

برای مثال، شماره 100024814 که چهار رقم ابتدایی آن 1000 می‌باشد، مربوط به اپراتور 1000 و یا شماره 50001000 که پنج رقم اول آن 50001 می‌باشد، مربوطه به اپراتور 50001 می‌باشد.

اپراتورهای ارسال اس ام اس

اپراتور 1000

مجموعه رهیاب رایانه گستر، از جمله اولین اپراتورهای سامانه پیامک بوده و بهترین خدمات را به شرکت‌های ارائه دهنده سامانه تبلیغات پیامکی عرضه می‌دارد.

این اپراتور سامانه پیامک تبلیغاتی، کیفیت ارسال بالایی داشته و پس از انجام ارسال، گزارش‌ ارسال انجام شده همراه با وضعیت دلیوری را ارائه می‌نماید؛

این اپراتور ارسال اس ام اس، امکان انتخاب شماره خط ارسال پیام تبلیغاتی را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

اپراتور 2000

شرکت آتیه داده پرداز، ارائه دهنده خدمات مربوط به خطوط 2000 بوده و جزء با کیفیت‌ترین اپراتورهای سامانه پیامک در ایران به‌شمار می‌رود.

تفاوت اپراتور 2000 با سایر اپراتورها نحوه محاسبه و عودت هزینه ارسال‌های انجام شده، می‌باشد.

این اپراتور ارسال اس ام اس، تنها هزینه پیام‌هایی را که به گوشی مخاطب رسیده باشند را دریافت می‌نماید.

در حقیقت، تمامی وضعیت‌‌های دلیوری بجز وضعیت رسیده به گوشی به کاربر عودت داده می‌شود.

اپراتور 2000 در قبال ارائه خدمات ویژه خود تعرفه ارسال بالاتری را نسبت به سایر اپراتورهای سامانه پیامک داشته و خطوط ارسال پیام 2000 نیز گران قیمت هستند.

اپراتور 3000

شرکت مگفا (مرکز گسترش و فناوری اطلاعات) یکی دیگر از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه می‌باشد و اکثر ارگان‌های دولتی با این اپراتور طرف قرارداد هستند.

اپراتور خط ثابت

شرکت پیک آسا (آسانک) یکی دیگر از اپرتورهای سامانه پیامک بوده که امکان ارسال پیامک را از طریق شماره‌های ثابت استان تهران و البرز فراهم نموده است.

متقاضیان، امکان دریافت خطوط ثابت خود با پیش‌شماره 021 و 026 را به صورت مجازی داشته و ارسال پیام با شماره خط ثابت انجام می‌گردد.

این اپراتور جهت ارائه خدمات جامع‌تر به تمامی استان‌های کشور امکان فعال‌سازی شماره‌های خطوط شهرستان‌های دیگر را با پیش‌شماره 021000 فراهم آورده است.

از این طریق تمامی استان‌های کشور امکان بهره‌مندی از خدمات اپراتور آسانک را خواهند داشت.

اپراتورهای 5000

همراه اول حق استفاده از خطوط 5000 را در اختیار شرکت‌های مختلفی قرار داده است تا این شرکت‌ها با توجه به سیاست کاری خود خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه نمایند و حق انتخاب بیشتری برای کاربران فراهم شود.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خطوط 5000

"شرکت ارمغان راه طلایی" مربوط به خطوط 50004، "شرکت راهکار سرزمین هوشمند" مربوط به خطوط 50002 و 50005، "شرکت رهیاب پیام گستران" اپراتور خطوط 50001 و 50009 می‌باشد.

در نهایت، جهت بهره‌مندی از خدمات اپراتورهای پیامکی ذکر شده می‌بایست در ابتدا اقدام به خرید پنل اس ام اس نمایید.

توجه داشته باشید جهت خرید پنل اس ام اس، بهتر است شرکت مورد نظر امکان ارسال و بهره‌مندی از خدمات تمامی اپراتورهای فعال در کشور را داشته باشد.

شرکت دانش بنیان فراداده با ارائه پنل پیامک فراپیامک امکان استفاده از خدمات تمامی اپراتورهای ذکر شده را فراهم نموده و قرارداد همکاری با تمامی اپراتورها به صورت کاملا مستقیم عقد شده است.