اخبار

کاربرد پیامک برای استارتاپ ها

  • ۱۴۰۲/۸/۱۶

کاربرد پیامک برای استارتاپ ها معمولا در استفاده از پنل اس ام اس برای توسعه بازار و بازاریابی پیامکی بوده و در واقع میتوان گفت، این وجه استفاده از یک سامانه پیامک برای استارتاپ ها از سایر موارد استفاده‌ی آن مهمتر است؛ اما قطعا کاربرد پیامک برای استارتاپ ها در توسعه بازار خلاصه نشده و در کل برنامه بازاریابی یک استارتاپ استفاده از پنل پیامک تاثیرگذار خواهد بود.

کاربرد پیامک برای استارتاپ ها معمولا در استفاده از پنل اس ام اس برای توسعه بازار و بازاریابی پیامکی بوده و در واقع میتوان گفت، این وجه استفاده از یک سامانه پیامک برای استارتاپ ها از سایر موارد استفاده‌ی آن مهمتر است؛

اما قطعا کاربرد پیامک برای استارتاپ ها در توسعه بازار خلاصه نشده و در کل برنامه بازاریابی یک استارتاپ استفاده از پنل پیامک تاثیرگذار خواهد بود. یک سامانه پیامکی مناسب، در تمامی مراحل کسب و کار شما از زمان برندینگ گرفته تا فروش و حتی ارائه خدمات پس از فروش نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. امکان استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان در کنار پیامک نیز امری مهم برای جلب رضایتمندی مشتری می‌باشد.
 

کاربرد پیامک برای استارتاپ ها

ارسال اس ام اس در واقع یکی از ارزان ترین روش هایی است که در یک برنامه بازاریابی قرار می‌گیرد. حتی روش های رایگان، مانند بازاریابی در رسانه های اجتماعی نیز زمانی که شما اقدام به استخدام کارشناسان ماهر برای آن کنید تا نتیجه‌ی مطلوب را به دست آورید، هزینه های بیشتری نسبت به پیامک خواهد داشت؛ کاهش هزینه ها میتواند موضوع بسیار مهمی برای استارتاپ ها و مشاغل تازه تاسیس باشد.

از طرفی، استفاده از پیامک در برنامه بازاریابی فرصتی برای هدف قرار دادن یک پایگاه مشتری خاص که در حال حاضر به خدمات شما علاقمند هستند را فراهم می‌کند. برای افزایش فروش و افزایش جذب مشتریان از داخل این پایگاه بهتر است مواردی را که در ادامه جهت کاربرد پیامک برای استارتاپ ها توضیح خواهیم داد، رعایت کنید.
 

زمان سنجی، موفقیت شما را تعیین خواهد کرد!

هنگام تعیین برنامه بازاریابی، برای پیامک زمانبندی اهمیت ویژه‌ای قائل شوید. اکثریت پیام‌های ارسال شده در عرض چند دقیقه پس از ارسال، بلافاصله باز می‌شوند؛ اگر آنها را در زمان اشتباهی ارسال کنید، مخاطب شما احتمالا بدون توجه به پیامتان، آن را بسته و هرگز به سراغش نخواهد رفت.

توجه به بازار هدف، مخاطبین بالقوه و شرایط کاری در صنعت مورد نظر برای تعیین زمان مناسب ارسال پیامک به شما کمک میکند تا خطای کمتری در تخمین زدن ساعت مناسب ارسال داشته باشید. برای مثال کاربرد پیامک برای استارتاپ هایی که در رابطه با تاکسی آنلاین فعالیت میکنند، میتواند این باشد که ارسال‌های خود را در ساعات اوج رفت و آمد ارسال نمایند.
 

استفاده از متن مناسب پیامکی

به عنوان یک استارتاپ کمتر شناخته شده، دعوت به همکاری شما باید جذاب، شفاف و خلاقانه باشد. استفاده از جملات مناسب می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در جذب و یا دفع مخاطب شما داشته باشد. همچنین پیامک شما باید حاوی اطلاعات دقیق تماس باشد؛ شاید یک برند شناخته شده تنها به ارسال نام اکتفا کند، اما این مورد برای یک استارتاپ صدق نخواهد کرد!

کوتاه و در عین حال هوشمندانه بودن متن پیام به هنر شما برای تولید محتوا باز می‌گردد؛ یک پیامک خیلی طولانی علاوه بر آنکه ممکن است به صورت کامل ارسال نشود، حوصله‌ی مخاطب شما را سر خواهد برد.
 

عدم ارسال بیش از حد پیامک

هر چقدر که ارسال پیام مناسب در زمان مناسب برای برنامه بازاریابی شما مفید خواهد بود، تکرار بیش از حد ارسال آن پیام تاثیر منفی بر کسب و کار شما خواهد داشت!

اگر چندین بار در طول روز اقدام به ارسال پیام های تکراری کنید، مخاطبان خود را به جایی می‌رسانید که احتمالا برای همیشه نام و شماره شمار را در لیست سیاه ذهن خود قرار می‌دهند و احتمالا پیام های ارسالی از طرف شما را بدون توجه و بدون آنکه بخوانند پاک می‌کنند. ارسال بیش از حد پیام علاوه بر داشتن تاثیر معکوس، از مصادیق ایجاد مزاحمت برای افراد نیز شمرده میشود و همین مورد، دلیل محکمی خواهد بود که افراد شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار دهند.
 

بهینه سازی لینک های متن پیامک

اگر در متن پیام خود از آدرس وب سایت یا شبکه‌ی اجتماعیتان استفاده میکنید، مطمئن شوید که به درستی کار میکند. ارسال یک پیامک تست قبل از ارسال انبوه موردی است که همیشه از طرف سامانه پیام کوتاه فراپیامک پیشنهاد میشود و هدف آن دقیقا جلوگیری از بروز خطاهای این چنینی است.