اخبار

نحوه استفاده از پیامک برای دریافت بازخورد مشتری

  • ۱۴۰۲/۶/۱۳

دلایل زیادی برای درخواست بازخورد مشتریان وجود دارد که می‌تواند منجر به پیشرفت کسب‌وکار شود. مهم‌ترین دلیل این است که بتوانید مشتریان فعلی را حفظ کنید تا به کسب و کار شما وفادار بمانند. با این حال، کسب نظرات مشتریان، گاهی اوقات می‌تواند برای صاحبان مشاغل و بازاریابان چالش ایجاد کند، حتی اگر آن را به صورت آنلاین انجام دهند

زمان برای مشتری مهم است. امروزه، برخی از مصرف‌کنندگان به دلیل محدودیت‌های زمانی یا تعهدات، زمان زیادی برای ارائه پاسخ به سوالات آنلاین ندارند. خوشبختانه، برای صاحبان مشاغلی که می‌خواهند بدانند در ذهن مشتریانشان چه می‌گذرد، راه‌های زیادی برای درخواست و دریافت نظرات وجود دارد و یکی از این راه‌ها، بازاریابی پیامکی با استفاده از پنل پیامکی است

همانطور که می‌دانید، پیام‌های متنی بیشتر از ایمیل‌ها خوانده و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. این تنها یکی از مزایای بازاریابی پیامکی است که می‌توانید از آن بهره ببرید. اگر می‌خواهید بدانید مصرف‌کنندگان در مورد برند شما چه فکری می‌کنند تا تجربه مشتریان را بهبود ببخشید، می‌توانید نظرسنجی و در عین حال، رتبه‌بندی آنلاین خود را از طریق سرویس پیام کوتاه افزایش دهید. در این مقاله از مجله پنل پیامکی فراپیامک، نکات سریعی در مورد نحوه استفاده از پیامک در دریافت بازخورد مشتری آورده شده است؛ با ما همراه باشید!
 


نظرسنجی متنی سازگار با کمپین پیامکی را چگونه انجام دهیم؟

وقتی در مورد جمع‌آوری بازخورد مشتریان صحبت می‌کنید، می‌توانید راههای زیادی را برای این کار انتخاب نمایید. ساده‌ترین راه از طریق بازاریابی پیامکی است. اکثر مشتریان وقتی لینکی را در پیام متنی می‌بینند، روی آن کلیک می‌کنند. از این فرصت مناسب برای درخواست نظرات مشتریان استفاده کنید

ایجاد زمان‌بندی یا خودکار کردن ارسال نظرسنجی‌های متنی، بهترین راه برای کسب‌وکارهای کوچک است تا از جمع‌آوری مداوم بازخورد مشتریان اطمینان حاصل کنند. در همین راستا، می‌توانید از طریق ارسال خودکار پیامک با استفاده از پنل پیامکی، این کار را انجام دهید.
تاریخ مورد نظر خود را برای ارسال نظرسنجی‌های متنی برای مشتریانی که از سرویس پیام متنی شما (پیامک) استفاده می‌کنند، انتخاب کنید. فراموش نکنید که یک متن خودکار دیگر بنویسید که دریافت بازخورد آن‌ها را تأیید و یک پیام تشکر نیز ارسال کند؛ برای نوشتن یک پیامک تشکر، می‌توانید مقاله"پنچ پیامک تشکر موثر که بهتر است امتحان کنید!" را مطالعه نمایید.

متن نظرسنجی را حرفه‌ای بنویسید!

درست است که این فقط یک پیام متنی ساده است، اما همچنان باید هنگام ارسال نظرسنجی‌های متنی برای بازخورد مشتری، لحن حرفه‌ای خود را حفظ کنید. بهتر است به شیوه‌های استاندارد برای ارسال پیامک تجاری پایبند باشید. پیام‌های متنی خود را حرفه‌ای در نظر بگیرید
هنگام انجام بازاریابی پیامکی در ارسال نظرسنجی‌های متنی، توصیه می‌شود نام کسب و کار خود را ذکر کنید تا شخصیت برند خود را حفظ نموده و به مشتریان خود یادآور شوید که این شرکت شما است که بازخورد را درخواست می‌کند

زمانی که مشتریان به شدت پاسخ منفی می‌دهند یا اصلاً پاسخ نمی‌دهند، شما باید خونسرد و صبور بمانید؛  می‌توانید مودبانه به آن‌ها پاسخ دهید. درخواست‌های پیامک خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. وقتی مشتریان می‌بینند که پیام‌های شما چقدر طولانی است، به احتمال زیاد آن‌ها را حذف خواهند کرد. علاوه بر این، درخواست بازخورد خود را شخصی‌سازی کنید تا لحن حرفه‌ای را که می‌خواهید به نمایش بگذارید.

نظرسنجی‌های متنی را در لحظه ارسال کنید!

به‌موقع بودن در هر کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند معجزه کند. می‌توانید بلافاصله پس از خرید یا ارائه خدمات به مشتری، یک پیام متنی ارسال کنید و در مورد معامله و محصول یا خدمات خریداری شده، بازخورد سریع از مشتری بخواهید. اما نظرسنجی‌های متنی خود را کوتاه کنید تا مشتریان به تکمیل نظرسنجی‌های بیشتر تشویق شوند. زمانی که پاسخ دادن به یک نظرسنجی، زمان زیادی را از یک مشتری بگیرد، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان، یک نظرسنجی را تا نیمه راه رها کنند.

همچنین، می‌توانید پس از خدمات پشتیبانی، بازخورد آنلاین درخواست کنید. طبیعی است که پس از مکالمه با مشتری یک "پیگیری" داشته باشید. یک پیام متنی بفرستید و از مشتری در مورد خدمات خود و تجربه آن‌ها بازخورد بخواهید به یاد داشته باشید که آن را بلافاصله بعد از یک جلسه خدمات پشتیبانی ارسال کنید؛ زیرا تجربیات آن‌ها هنوز در ذهنشان، تازه است یکی دیگر از تکنیک هایی که شانس ثبت نظر توسط مشتری را بیشتر می‌کند، این است که در پیامک ارسالی، مشتری را از مدت زمانی که باید صرف کند تا فرم نظرسنجی یا ثبت بازخورد را پر کند، مطلع سازید. به عنوان مثال اگر مشتری بداند فقط با صرف 2 دقیقه می‌تواند بازخورد خود را ثبت کند، احتمال کلیک کردن بر روی لینک نظرسنجی بیشتر خواهد شد.

تخفیف در ازای ثبت بازخورد!

کمپین‌های پیامکی می‌تواند مزایای بازاریابی پیامکی عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. این یک روش بسیار مؤثر است که تقریباً توسط هر برندی که امروزه وجود دارد، استفاده می‌شود. ارسال پیامک به مشتریانی که اخیراً محصولی را از شما خریده‌اند، در مورد تخفیف جدیدی که شرکت شما دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا با تخفیف‌های عالی خود، آن‌ها را خشنود کنید و در ازای آن بازخورد عالی از مشتریان بگیرید. با کمپین‌های پیامکی، کسب‌وکارها می‌توانند مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات یا خدمات را تبلیغ کنند از خرید شما متشکریم!

این ساده‌ترین قالب در بین تمام پیام‌های بازاریابی پیامکی است. این نوع پیامک برای شروع بسیار مناسب است؛ زیرا نیازی به چشم پوشی از اطلاعات شخصی یا تلاشی از سوی مشتریان ندارد و منجر به بررسی‌های آنلاین بیشتر توسط مشتریان می‌شود نمونه‌ای از این قالب به این صورت است:
با تشکر از خرید شما
برای کمک به بهبود خدمات، بر روی لینک زیر کلیک کنید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

به بازدید آن‌ها توجه کنید!

از مشتریانی که بدون تراکنش از فروشگاه شما بازدید کردند، فقط به خاطر حضور در محل کسب و کارتان تشکر کنید. با این کار، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنید تا مشتریان آینده شما باشند؛ به ویژه اگر کارکنان شما در طول بازدید، خدمات عالی به مشتریان ارائه دهند. با یک پیام متنی تشکر آن‌ها را جذب کنید.

نظرات مشتریان درباره محصولات را بپرسید!

بررسی‌های محصول، از عناصر اصلی در یک استراتژی بازاریابی موفق، حتی در بازاریابی پیامکی، است. بررسی آنلاین محصول برای هر کسب و کار کوچکی که فروشگاه آنلاین دارد، حیاتی است. هر محصولی می‌تواند با دریافت نظرات مثبت، افزایش فروش داشته باشد. هر کسب‌وکاری، تمایل دارد تا این افزایش در فروش را تجربه کند و در عین حال، برند و محصول خود را در بازار و قدرت را در صنعت کسب‌وکار تثبیت نماید.

با ارسال پیام‌های قدردانی به مشتریانی که اخیرا از شما خریدی انجام داده‌اند، نظرات بیشتری را برای محصول جذب کنید و سپس بیان کنید که کسب‌وکار شما همیشه سخت در تلاش است تا محصولاتی با کیفیت بالا ارائه نماید پس در همین راستا، مایلید از آن‌ها در مورد محصول خود بشنوید.

بگویید در گوگل به شما امتیاز دهند!

یکی دیگر از مزایای بازاریابی پیامکی این است که می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا در موتور جستجویGoogle  نظرات آنلاین ارائه دهند. نظرات گوگل چیزهای ساده‌ای نیستند که فقط مشتریان را به شما ارائه دهند. این نظرات باعث بهبود سئوی سایت شما می شود. از مشتریان خود بخواهید تا نام شما را در گوگل جستجو کنند و سپس از قسمت map برای کسب و کارتان، نظر خود را ثبت نمایند.

نظرسنجی با گرفتن امتیاز!

اغلب اوقات، کسب و کارها مشغول جلب نظر مثبت از مشتریان خود هستند. اما گاهی اوقات، صاحبان مشاغل صرفاً می‌خواهند بدانند که امتیاز کسب و کارشان در چشم مشتریانشان چقدر خوب بوده است، با یک سوال بازخورد مشتری را بخواهید. این نوع اس ام اس در مواقعی مانند این که به دنبال بهبود محصول یا خدمات خود هستید، مفید است.

پرسیدن این سوال که آیا کسب و کار شما توصیه می‌شود!

اگر شخصی از حلقه افراد شما چیز جدیدی خرید و از آن راضی بود، به احتمال زیاد آن را به شما و همه دوستانتان توصیه خواهد کرد. اگر برای مدت طولانی در صنعت تجارت بوده‌اید، می‌دانید که همه مشتریان با هم برابر نیستند. شما همیشه بهترین مشتریان خود را دارید و باید به هر قیمتی بهترین‌های خود را حفظ کنید.

بهترین مشتریان کسانی هستند که احتمالاً برند شما را به خانواده و دوستان خود توصیه می‌کنند. باید هم اکنون آن را در نظر بگیرید و از طریق پیامک با این سوال از مشتریان خود بپرسید:
"آیا ما را به دوستانتان توصیه می‌کنید؟"

بازخورد مشتریان شما مهم است!

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید هر بازخورد مشتری را یک امر ضروری برای بهبود برند خود در نظر بگیرید. همیشه به مشتریان خود اجازه دهید بدانند که بینش آن‌ها برای عملیات تجاری شما بسیار قابل قدردانی و حیاتی است. بگذارید احساس کنند نظراتشان چه خوب و چه بد مهم است. نکته مهم در اینجا این است که با ایجاد یک ارتباط قوی‌تر با مشتریان خود به آن‌ها بفهمانید که نقش موثری در این صنعت دارند.