اخبار

آموزش گوگل ادوردز

  • ۱۴۰۲/۸/۱۶

مزایای آموزش گوگل ادوردز

آموزش گوگل ادوردز با توجه به نیاز صاحبین مشاغل به بازاریابی اینترنتی و رقابت از طریق تجارت الکترونیک یکی از مباحث داغ در مقوله آنلاین مارکتینگ به‌شمار می‌رود.

روزانه صدها میلیون کاربر جهت دستیابی به پاسخ پرسش‌های خود از گوگل استفاده می‌کنند و این موتور جستجو به یکی از پرمخاطب‌ترین بسترهای پیمایشی برای کاربران تبدیل شده است.

تبلیغات در گوگل با نام گوگل ادوردز میان کاربران شناخته می‌شود و برمبنای کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کارهای گوناگون انجام می‌گردد.

صاحبین مشاغل با سرمایه‌گذاری بر روی کلیدواژه‌های انتخابی خود بازخورد و ترافیک وب سایتشان را بالاتر خواهند برد.
 

هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادوردز

تبلیغات در گوگل ادوردز با توجه به انتخاب کلمات کلیدی و دفعاتی که کاربران روی این کلمات کلیک می‌نمایند، مشمول هزینه می‌شود.

موقعیت حقیقی و جای‌گیری تبلیغات شما در صفحات گوگل با توجه به امتیازی که وب سایت شما از گوگل دریافت می‌نماید، مشخص خواهد شد.

پس از دریافت امتیاز و مشخص شدن جایگاه تبلیغ شما در گوگل، به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی لینک تبلیغ شما انجام دهد، میبایست هزینه‌اب را از بودجه‌ای که قبلا برای اینکار تخصیص داده‌اید، پرداخت نمایید؛

این روش در کار با گوگل ادوردز با عنوان CPC شناخته می‌شود.

مفهوم CPC بالاترین مبلغی است که هنگام شرکت در مزایده بابت کلیک روی کلمات کلیدی مشخص نموده‌اید.

تعیین نرخ CPC امری مهم و رقابتی می‌باشد؛ چرا که جایگاه تبلیغ بعد از شما را CPC مشخص خواهد نمود.

در صورتی که تنها پیشنهاد دهنده شما باشید و یا پایین‌ترین قیمت را ارائه داده باشید، حداکثر مبلغ مزایده که در ابتدا اعلام نموده‌اید را میبایست پرداخت نمایید.

در هنگام کار با گوگل ادوردز در صورتی که مزایده را با کیفیت پایین به انجام برسانید، توسط تیم گوگل جریمه خواهید شد.

امتیاز کیفیت یا Quality Score

امتیاز کیفیت توسط تیم تبلیغات در گوگل ادوردز بر پایه میزان انطباق کلمات کلیدی با محتوای وب سایت شما می‌باشد.

در صورتی که کلمات کلیدی انتخابی با محتوای کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد، امتیاز بالاتری را دریافت خواهید نمود.

محاسبه CPC

برای کار با گوگل ادوردز در ابتدا می‌بایست توانایی محاسبه CPC را داشته باشید تا هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز را محاسبه نمایید.

رتبه رقیب شما (تبلیغی که جایگاهش بعد از تبلیغ شما باشد، در کار با گوگل ادوردز رقیب شما خواهد بود) را بر امتیاز کیفیت تبلیغ خود تقسیم نمایید، عدد بدست آمده CPC شما خواهد بود.
 

کلمات کلیدی مناسب برای کار با گوگل ادوردز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در آموزش گوگل ادوردز میبایست مورد توجه قرار گیرد، انتخاب صحیح کلمات کلیدی می‌باشد.

هرچه ارتباط بین کلمات با کسب و کار شما بیشتر باشد، شانس کلیک شدن بر روی تبلیغ شما توسط کاربران افزایش خواهد یافت.

برای نمونه، در صورتی که خدمات ارسال پیامک را ارائه می‌دهید، می‌توانید از کلیدواژه‌هایی همچون سامانه پیامک، بهترین پنل اس ام اس و ... استفاده نمایید.
 

بهینه سازی موتورهای جستجو

آموزش گوگل ادوردز و استفاده از قوانین سئو برای بالاتر بردن رتبه و بازدید سایت امری ضروری بوده و به تمامی صاحبین مشاغل پیشنهاد می‌گردد.

درصورتی که آموزش گوگل ادوردز برای شما امری دشوار می‌باشد، می‌توانید تولید محتوا وب سایت خود را به مجموعه‌هایی که سفارش تولید محتوا دریافت می‌نمایند بسپارید تا محتوای تولیدی، استانداردهای لازم را داشته باشد.

مجموعه‌ی دنیپر یکی از همین مجموعه‌عای فعال است که در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ خدمات متعددی را ارائه می‌نماید.