اخبار

تبلیغات نمایشگاهی برای سازمانها

  • ۱۳۹۶/۸/۱۳

تبلیغات نمایشگاه یکی از روش های قدیمی و ماندگاریست که شرکت ها و سازمان های مختلف با ارائه خدمات نمایشگاهی به اهداف و نتایج بسیاری می‌رسند.

مجموعه های مختلف با استراتژی های گوناگون، در زمان برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، مدیریت نمایشگاه را به فردی توانا در مجموعه می‌سپارند.

این فرد باید موارد زیادی را در زمان تبلیغات نمایشگاه در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات نمایشگاهی هماهنگ نموده و به اتمام رساند.

تاریخ برگزاری نمایشگاه ها توسط سازمان مربوطه و مدیریت نمایشگاه ها در ایران از ماه ها قبل اعلام می‌گردد.

بنابراین پرسنلی که وظیفه مدیریت نمایشگاه را به عهده دارد، می بایست از ماه های قبل برنامه‌ریزی های لازم جهت اجاره غرفه، آماده‌سازی کاتالوگ، بروشور تبلیغاتی و ....انجام دهد.

یکی از مهم ترین ارکان تبلیغات نمایشگاه غرفه و ظاهر آن می‌باشد.

مدیریت نمایشگاه با توجه به میزان بودجه‌ای که شرکت درنظر می‌گیرد تا برای حضور و تبلیغات نمایشگاه، درنظر می‌گیرد، باید موارد ذیل را انجام دهد:

- اجاره غرفه در نمایشگاه با متراژ دلخواه،

- انتخاب سالنی که باید غرفه مجموعه در آنجا باشد،

- پیدا کردن غرفه ساز جهت طراحی، ساخت و پیاده سازی معماری غرفه،

- انتخاب پرسنلی که باید در نمایشگاه شرکت کنند،

- و ...

بدین ترتیب، زمانی که سازمان مدیریت نمایشگاه، تاریخ برگزاری و اجرایی سازی نمایشگاه را اعلام نماید، موارد فوق از قبل هماهنگ و آماده شده است.

شما می‌توانید زمانی که در نمایشگاه های مربوط به حوزه کاری خود شرکت می‌کنید، به دلیل وجود رقبا و شرکت های مشابه، هزینه‌ی بیشتری برای غرفه سازی انجام دهید.

تبلیغات نمایشگاهی

در مبحث تبلیغات نمایشگاه، اولین رکن که غرفه سازی است را جدی‌تر بگیرید تا جلب توجه بیشتری داشته باشد.

اما در مقابل زمانی که در نمایشگاه های غیر مرتبط شرکت می نمایید مدیریت نمایشگاه مجموعه شما می تواند جهت تبلیغات نمایشگاهی بیشتر بر روی کاتالوگ و بروشور تمرکز نماید؛

تا افراد بیشتری که شاید مشتری های بالقوه هستند، به خدمات شما نیاز داشته و با مشاهده و مطالعه کاتالوگ و بروشورهای شما به مشتری بالفعل تبدیل گردند.

همانطور که اشاره شد، تبلیغات نمایشگاه در ابتدای امر با غرفه سازی، تهیه و طراحی کاتالوگ و بروشور آغاز می‌گردد.

موارد مذکور مربوط به برنامه ریزی های پرسنل مدیریت نمایشگاه است که قبل از آغاز و برگزاری باید صورت پذیرد.

زمانی که نمایشگاه برگزار می‌شود، پرسنل و همکارانی که در نمایشگاه حضور دارند، مسئولیت تبلیغات و جذب مشتری را عهده‌دار خواهند شد.

موارد ذیل نیازمند حضور مدیریت نمایشگاه برای هر شرکت است:

- پاسخگویی به مشتری های جدیدی که از طریق تبلیغات نمایشگاه به غرفه شما مراجعه می‌نمایند تا با نوع خدمات و محصولات آشنا گردند؛

- مشتری های وفادار و قدیمی که جهت بازدید از غرفه و آشنایی با خدمات جدیدی که در نمایشگاه رونمایی نموده‌اید، مراجعه می‌نمایند؛

- همکاران و رقبایی که جهت همکاری بازدید خواهند داشت.

دلیل این نیازمندی نیز ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت پاسخگویی به موقع و رسیدگی به تمامی میهمانان غرفه است.

خدمات نمایشگاهی

برای ارائه خدمات نمایشگاهی می‌توانید محصول جدیدی را نیز معرفی نمایید تا زمانی که مشتری های قدیمی و وفادار شما، از غرفه بازدید به عمل می‌آورند، با آن آشنا شوند.

شرکت دانش بنیان فراداده تاکنون تبلیغات نمایشگاه بسیاری داشته و در نمایشگاه های مرتبط و غیر مرتبط بسیاری با هدف معرفی محصولات جدید و قدردانی از مشتری های قدیم شرکت نموده است.

شرکت دانش بنیان فراداده با توجه به موضوع و محتوای شرکت کنندگان در نمایشگاه، خدمات نمایشگاهی خود را با مدیریت نمایشگاه تنظیم می نماید.

فراداده، همواره خدمت جدیدی برای ارائه دارد که در بروشورها و کاتالوگ های جدید معرفی می نماید.

میزبانی از مشتری ها، نیز جزو خدمات نمایشگاهی مجموعه فراداده محسوب می شود.

یکی از روش هایی که شرکت فراداده جهت دعوت مشتری های خود به نمایشگاه و بازدید از غرفه خود به عمل می‌آورد ارسال پیامک اطلاع رسانی به ایشان است.

چند روز قبل از شروع برگزاری، یک پیامک تبلیغاتی حاوی سال و شماره‌ی غرفه به مشتری ها ارسال می‌گردد.

اس ام اس دعوت نیز برای مشتری های وفادار فراپیامک به عنوان تبلیغات نمایشگاه و خدمات نمایشگاهی و اطلاع رسانی جهت رونمایی از خدمات و محصولات جدید یا تخفیف جهت حضور در نمایشگاه از روز ابتدایی برگزاری نیز ارسال می‌شود.

ارائه تخفیف برای استفاده و خرید از محصولات قدیم و جدید یکی از استراتژی های مناسب و کاربردی در موضوع تبلیغات نمایشگاه است.

تخفیفات و پیشنهادات ویژه، با هدف افزایش مشتری و بازدیدکننده می‌تواند شما را به اهداف خود نزدیکتر سازد.

حضور مستمر و رعایت قوانین منطبق با مجموعه، جهت مدیریت برگزاری نمایشگاه، می‌تواند شما را در مسیر صحیح و خط مشی کلی شرکت یاری نماید.