اخبار

مشتری مداری و جلب رضایت مشتری

مشتری مداری و جلب رضایت مشتری هدف ارزشمندی برای هر سازمان کار موفق است. از مشتریان خود جهت بازدید از رویدادهای مهم از طریق ارسال پیام کوتاه دعوت کنید.

  • ۱۳۹۶/۷/۱۱

مشتری مداری از دیرباز هدف و غایب بسیاری از کسب و کارهای سنتی و مدرن بوده است.

مادامی که مشتری از خدمات و محصولاتی که از شما دریافت می‌کند، رضایت داشته باشد، عمل خرید را تداوم می‌بخشد.

همچنین، در یک کسب و کاری که حول محور ارسال پیام کوتاه (تبلیغاتی و خدماتی) دایر شده است، جلب رضایت مشتری از مهم ترین اهداف می‌باشد.

روش های مختلفی در جهت مشتری مداری و جلب رضایت مشتری بکار برده می‌شود.

هر روش به فراخور موضوع هر کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد.

اصولا هر کسب و کار موفق با هدف مشتری مداری پا میگیرد و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در این مسیر ممکن است برخی کسب و کارها، راه خود را به سمت درآمدزایی بیشتر منحرف کنند.

اما باید اذعان داشت که توجه به مشتری مداری و جلب هرچه بیشتر رضایت مشتری، اصلی ترین روش برای موفقیت و در نهایت درآمدزایی بیشتر است.

سازمان‌های موفق برای دستیابی به رضایت مشتری، چه می‌کنند؟

شرکت های موفق که توانسته‌اند در بازار رقابتی خود مدت زیادی دوام بیاورند، خط مشی اصلی خود را بر پایه مشتری مداری و جلب رضایت مشتری قرار داده‌اند.

بدین ترتیب است که بقای خود را در میان رقبا تضمین کرده‌اند.

شرکتهای موفق، جهت نیل به هدف مشتری مداری و ایجاد مشتریان وفادار، سعی دارند تا نیازهای آنها را شناسایی کنند.

براساس نیازهای مشتریان، خدمات و محصولات جدیدتری به سبد محصولات/ خدمات خود اضافه می‌کنند.

یا اینکه نوع خدمات رسانی خود را براساس خواست مشتری تغییر می‌دهند.

برای مثال، اگر با تقاضای خرید سامانه پیامک روبرو شوند، جهت ارائه هرچه بهتر آن تلاش می‌کنند.

بنابراین در جهت حفظ مشتری گام برداشته‌اند و در عین حال، خدمات جدیدتری نیز به خدمات فعلی خود بیافزایند.

برای اطلاع از تقاضاهای جدید مشتری، می‌توانید به صورت دوره‌ای از نظرات مشتریان نسبت به سازمان و خدمات خود جویا شوید.

می‌توانید در ابتدا از نظرات مشتریان وفادار و قدیمی‌تر خود استفاده کنید.

بدین ترتیب احساس ارزشمندی مشتریان وفادار برای سازمان خود را به ایشان القا کرده‌اید.

روش فراپیامک در جهت مشتری مداری و جلب رضایت مشتری جدید یا مشتریان وفادار

1- ایجاد واحد حامیان مشتری

برای اینکه به مشتری بفهمانید چقدر برای او ارزش قائل هستید، واحد مجزایی در سازمان خود راه اندازی کنید.

این واحد تحت عناوین "حامیان مشتری"، "CRM" و "روابط عمومی" شناخته می‌شود.

با راه اندازی واحد مستقلی جهت حمایت هرچه بیشتر از حقوق مشتریان، در ایجاد رضایت مشتری خود گام بردارید.

فراپیامک از دیرباز در جهت حمایت از مشتریان خود واحد حامیان مشتری را در زمره اصلی ترین بخش های سازمان قرار داده است.

2- توجه مدیران سازمان به مقوله مشتری مداری و رضایت مشتری

ایجاد واحدی مستقل جهت حمایت مشتریان از جمله مواردی است که توجه مدیران به موضوع مشتری مداری را به اثبات می‌رساند.

اگر مشتری مداری، خط مشی سازمان شما است، پس باید در تمامی وظایف، امور اداری و رفتارهای شما در ارتباط با مشتریان مشهود باشد.

کارمندان نیز باید براساس این خط مشی انتخاب شوند و آموزش ببینند.

فراپیامک نیروهای فروش و پشتیبانی سامانه ارسال پیام کوتاه خود را براساس آخرین متد بازاریابی، فروش و رفتار با مشتری، آموزش می‌دهد.

3- بهره گیری از نتایج اطلاعات و تحقیقات در جهت مشتری مداری

پیشتر اشاره کردیم که جهت جمع آوری اطلاعات از مشتریان و اطلاع از نیازهای ایشان، نظرات آنها را جویا شوید.

روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد.

می‌توانید با ایشان تماس گرفته و در جهت تماس رضایتمندی، سوالاتی که از پیش طراحی کرده‌اید، را بپرسید.

در قالب پیامک نیز می‌توانید از نظرات ایشان اطلاع یابید یا هرگونه روشی را که برای اینکار مناسب می‌دانید، استفاده کنید.

برگزاری انواع نظرسنجی از طریق پنل ارسال پیام کوتاه (سامانه پیامک) نیز می‌تواند یکی از این روشها باشد.

نتیجه اطلاعات بدست آمده را در جلسات مدیران ارشد مطرح کرده و در جهت پیشرفت سازمان و ایجاد مشتریان وفادار بکار گیرید.

4- ملاقات با مشتریان وفادار یا مشتریان جدید

فراپیامک هر ساله در نمایشگاه الکامپ، که بزرگترین رویداد در زمینه تجارت الکترونیک است، شرکت می‌کند.

این شرکت هر ساله از مشتریان وفادار خود می‌خواهد تا از غرفه بازدید داشته باشند.

بدین ترتیب، مشتری با آخرین دستاوردهای شما و پرسنلی که تاکنون با ایشان در ارتباط بوده است، از نزدیک آشنا می‌شود.

در نمایشگاه الکامپ سال 1396، از نرم افزار باشگاه مشتریان خود رونمایی کرد که با استقبال مشتریان وفادار خود مواجه شد.