اخبار

شکایت از پنل پیامکی، چه زمانی رخ می‌دهد؟

  • ۱۴۰۲/۷/۲۴

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رساندن اطلاعات و ارتباط با مخاطبان، ارسال پیامک است. استفاده از پنل پیامکی عموما در استراتژی بازاریابی همه شرکت‌ها، از بزرگ تا کوچک قرار دارد. صاحبان کسب و کارها با این روش فوراً به مشتریان خود دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند.

سامانه‌های اس ام اس امروزه یکی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغات هستند. تنوع خدمات پیامکی نیز، کار شرکت‌ها را تسهیل می‌کنند. اما هنگام خرید پنل پیامکی باید دقت لازم را انجام دهید و بهترین پنل پیامکی را انتخاب کنید. بسیاری از افراد بابت دریافت پیام‌های مکرر و شبانه از سوی کسب و کارها، احساس نارضایتی دارند و امکان لغو پیامک برای آن‌ها وجود ندارد. در این شرایط ممکن است، شکایت از پنل پیامک تبلیغاتی اتفاق بیفتد. در این مقاله از سری مقالات فراپیامک درمورد شکایت از پنل پیامکی صحبت خواهیم کرد.

با انواع پیامک‌های ارسالی از سوی کسب و کارها آشنا شوید!

پیامک‌های تبلیغاتی، ممکن است به‌صورت روزانه و از سمت کسب و کارهای مختلف برای شما ارسال ‌شوند که هر کدام موضوع و هدف متفاوتی دارند. به طور کلی پیامک‌های ارسالی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1.     پیامک‌های تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی همانطور که از نامشان پیداست و از سمت کسب و کارها ارسال می‌شوند، جنبه تبلیغاتی در زمینه معرفی محصول، ارائه کد تخفیف و خدمات دیگر را دارند و هزینه‌ای برای مشتری نخواهند داشت.

2.     پیامک‌های خدماتی و اطلاع رسانی

پیامک‌های خدماتی مانند پیامک‌های بانک یا اطلاع‌رسانی هستند که اگر از سوی بانک ارسال شوند، برای مشتری هزینه دارند اما اگر از سوی مشاغل ارسال شوند، بدون هزینه برای مشتری خواهند بود.

3.     پیامک‌های ارزش افزوده

این پیامک‌ها با دریافت هزینه از مشتری ارسال می‌شوند و معمولا پیامک‌های خبری هستند. ممکن است شما تمایلی به دریافت این نوع از پیامک‌ها نداشته باشید که در این‌صورت با شماره گیری *800# می‌توانید ارسال این نوع پیامک‌ها را لغو کنید.

چگونه می‌توان از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم شکایت کرد؟

اگر دریافت پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان آزاردهنده باشد و راهی برای لغو آن وجود نداشته باشد، ممکن است شکایت اتفاق بیفتد. همانطور که گفتیم با استفاده از شماره گیری *800# این کار امکان پذیر خواهد بود.

نحوه جلوگیری از شکایات پیامک‌های تبلیغاتی

راهکاری برای جلوگیری از شکایات علیه پیامک‌های تبلیغاتی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است تا از حجم شکایت‌ها جلوگیری شود. تمامی کسب و کارها و سازمان‌هایی که از پنل پیامکی استفاده می‌کنند، باید در انتهای پیام خود عبارت "لغو 11" را اضافه کنند و با این روش از ارسال پیامک به مخاطبانی که تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند، جلوگیری شود. در صورت عدم رعایت قانون ارسال پیامک تبلیغاتی توسط کسب و کارها، امکان شکایت از طریق #800* امکان‌پذیر است.

نحوه فعال کردن دوباره دریافت پیامک تبلیغاتی

همانطور که گفتیم امکان مسدود کردن ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق مخاطب امکان‌پذیر است. حال اگر بخواهید دوباره پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده توسط یک کسب و کار را دریافت کنید، کافیست عدد "12" را به سرشماره مورد نظر ارسال کنید تا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی آن کسب و کار برای شما از سر گرفته شود.

کلام آخر...

برای ارسال پیامک انبوه از طریق رایانه باید سامانه پیامکی مناسبی داشته باشید. با استفاده از ماژول‌های ارسال پیامک انبوه می‌توانید پیام‌های خود را به‌طور مؤثر به مخاطبان هدف خود برسانید. اگرچه ماژول‌های آنلاین وجود دارند، اما شرکت‌های متخصص، این کار را برای شما انجام می‌دهند.

شما به عنوان ارسال کننده و دریافت کننده پیامک‌های تبلیغاتی باید قوانین ارسال و دریافت پیامک را بدانید و سعی کنید شکایات را به صفر برسانید. دریافت کننده پیامک تبلیغاتی نیز باید بداند که این حق را دارد هر جا و هر زمانی که بخواهد، دریافت پیام‌های تبلیغاتی را متوقف یا مجدد راه اندازی کند و در صورت متوقف نشدن می‌تواند با شماره گیری# 800* از آن سامانه شکایت کند.